Gäddhugg/ythugg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddhugg/ythugg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddhugg/ythugg

Fiskade med groda i en å som leder ut till en sjö. Kolla i full HD och fullskärm, annars njuter ju ingen av detta. Skitfiske alla

Kul! Jag har fiskat en hel del med just olika former utav grodor i sommar och med ett gott reslutat. Var till fjälls (Örnvik) efter midsommar. Vattenflödet var fortfarande rätt högt i Ardnasbäcken ut mot Tjeggelvas, så bäcken hade vidgar sig över ett annars gräsområde. Var nog mellan 30-50cm djup på en yta. Det stod hur många stora gäddor där som helst. Dessutom galet huggvilliga.

Vid ett utav kasten så såg man tre "krokodiler" som alla kom från varsitt håll och sammandrabbade vid min lilla groda. Helt makalös upplevelse!

Kommentera

Fy vad spännande! Grodfiske skulle jag ha kört mer med i sommar, men men, har ju nästa sommar på mig Du skulle nästan kunna göra en berättelse på det. Har du bilder på det så får du gärna skicka dom i pm. Simma lugnt

Kommentera

Nepp, har en holo live target frog. Jo visst är det svårt att kroka med grodorna om dom kör vid ytan och har en enkrok. Det är ju det som är charmen med ytfiske, hugg hugg och åter hugg. Ett adrenalinfiske för dom som inte har prövat

Kommentera

Grodfiske är det absolut roligaste fiske jag vet Började med det i början av juli i år.
          Först så kunde jag ha 50 hugg, men fångade bara 1 eller 2. Tyckte det var riktigt tråkigt att man aldrig fick någon fisk. Så då började jag och min brorsa exprementera en hel del med grodor, tekniker och utrustning. Jag har fiskat flera gånger i veckan (ibland 2 turer på 1 dag) sedan jag började i juli. Så det har blivit en hel del grodfiske för mig denna sommar Men det har gett resultat. Krokar nu över 70% av fiskarna som hugger, bara dom tar grodan i munnen.

Nu börjar dock grodfisket lida mot sitt slut. Har inte inte fått så mycket på groda de senaste 2 dagarna. Däremot blir det gädda på fluga, spinnare och swimbaits. Blir väl att gå över till det istället. Grodorna har gjort sitt för i år
          Senast ändrad av Flugtoken; 2012-09-22, 11:08.
          "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
          https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
          5 svar
          1 169 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg KerryBlair  
          Startad av Norsk, 2025-03-25, 11:46
          1 svar
          288 visningar
          2 gillar