Gäddjakt 10 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddjakt 10

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av heliumfredda Visa inlägg
    den dagen det krånglade så för mig då lånade jag en kompis båt, Master 500, sista gäddan i filmen 111cm:arn då är det mycket riktigt en buster rs
    Tack för det !
    Finns det på film hur det såg ut när ni knäckte håven

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
      Tack för det !
      Finns det på film hur det såg ut när ni knäckte håven
      ja det finns, jag tabbar mig och sätter håven i vobblern klumpigt men så kan det gå, är inte van att håva från sidan, tar dom alltid bakom och då drar jag fisken in i håven, va inte lika lätt från sidan he he
      Gädd och laxtrollare
      www.teamtrollinder.blogspot.com

Kommentera

Manly manly man!

Kommentera

Tror det ligger en hel del avundsjuka bakom alla negativa kommentarer. Inte många som ens är i närheten av att ha råd att vara ute och fiska med, vad vet jag, en halv miljon?!

Trevliga filmer tycker jag!!

Kommentera

Ursprungligen postat av NapeFc_Moajken Visa inlägg
            Tror det ligger en hel del avundsjuka bakom alla negativa kommentarer. Inte många som ens är i närheten av att ha råd att vara ute och fiska med, vad vet jag, en halv miljon?!

Trevliga filmer tycker jag!!
            Tackar det är kul att höra.

Nej vem fan har råd med det egentligen, det är tur att banken finns sen är det inte så dyra grejer
            som det ser ut heller, inte ens halva den summan som du pratar om så det finns inte så mycket att vara avundsjuk på,
            allt handlar om vad man prioriterar här i livet, vissa bränner pengar på öl, bilstereo och fälgar, jag brinner för fisket och lägger
            alla mina slantar på det.
            Gädd och laxtrollare
            www.teamtrollinder.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
              Efter ett grymt pass senast med två gäddor över 10kg på trolling så kan jag inte klaga på metoden.
              Trolling är inte bara att hänga ut beten och köra oplanerat rakt fram eller i kurvor.. Planera rutten, välj rätt beten och kör i rätt fart! Det är inte "bara" att köra bonntrolling, det är en hel vetenskap!
              Det enda jag saknar är känslan av hugget som man gör vid spinnfiske men i övrigt så tycker jag metoden är klockren!
              Är man flera i båten vid ett trollingpass så kan man ha grymt trevligt samt planera rutter och betesval mm på ett bra sätt!
              Samma sak med ismete/angling, är grymt trevligt om man är ett gäng som är ute !

Jag avfärdar ingen metod, alla har sin tjusning!

Sen, med handen på hjärtat, så är det jäkligt skönt att bonntrolla lite när man har spinnfiskat sig less i några timmar !
              Håller fullständigt med! Jag spinnfiskar, trollar, vertikaljiggar, jiggar, metar mm och jag älskar allt fiske!!!! Spinnfiske har sin tjusning med hugget och drillning med flätlina, trolling sin tjusning, vertikaljigg sin osv. jag kan säga att få saker är så pulshöjande som när knarren går igång på rullen tex nu i förra veckan fick vi trippelhugg alltså hugg på tre spön samtidigt. Den största var då 8,5 kilo och den minsta 4 grymt skoj. Vertikaljigg och prickskytte likaså med grymt adrenalinpumpande när man ser fisken på lodet, stiga och titta på jiggen eller när det smäller på en fin gös på dessa härliga vj spön med grym känsla. Mete likaså när flötet börjar guppa upp och ner eller när...... Eller...... Nä jag älskar fiske i alla former
              Senast ändrad av Chrisse; 2012-11-05, 08:35.

Kommentera

Det ser ju as gött ut! perfekt väder och en massa fisk. ser absolut inte tråkigt ut iallafall

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
                5 svar
                1 180 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg KerryBlair  
                Startad av Norsk, 2025-03-25, 11:46
                1 svar
                291 visningar
                2 gillar