Måste bara kolla in några avsnitt när jag får tid över! låter ju hyperintressant det där:-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visst nappar det
Collapse
X
-
Underbart... BÖ o LT. Två favvotomtar.... vilka minnen från att man var pilt. Sånt här var stort på den tiden."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Är inte helt hundra på att detta funkar, men det kan vara värt ett försök. Har inte testat om det funkar på SVT men det har funkat på andra sajter med streamade videos.Ursprungligen postat av CDanGår det att spara dem på pc? Jag kunde inte göra det?
1. Om man använder programmet EffeTech HTTP Sniffer kan man se själva URL:en till streamade filer.
2. Och med hjälp av något av dessa program (Net Transport och/eller SDP) är det möjligt att ladda hem sådana filer, om man skriver in URL:en som ovanstående program hittar. Det är möjligt att det finns andra liknande program som kanske till och med funkar bättre?
This is the Streaming Download Project - SDP. We have documented MMS protocol and have written a free MMS downloading tool to download ASF streamed media files. Comments and feedback are most welcome.
Om någon bestämmer sig för att prova detta, skriv gärna hur det går för er, om det funkar och så.
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
[QUOTE=Petey21]Ser att SVT lagt ut några avsnitt av den gamla klassikern "Visst nappar det" med Bengt Öste och Larz-Thure Ljungdahl på nätet.....
-Bengt Öste och min morfar var mina riktiga idoler på 80 talet då jag var i 10 årsåldern. Förutom zeb macahan och pappa (som är usel på fiske).
Jag och brorsan missade aldrig ett avsnitt av Visst nappar det!
Otroligt nostalgiskt. den där pipan som han fyllde med Borkum riff och lugnet som nån annan skrev. En sann legend den där Öste.
Kommentera
-
Svt's filmarkiv är suweet...
Julgädda i lödde
20.7kg och 19.3kg utlekt ganska saftiga bitar, undrar hur noggrant det är dokumenterat...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
|
6 svar
1 208 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg