I riktigt tråkigt gråväder och plusgrader åkte jag, farsgubben och lillebror ut på lite ismete. Planen var att vi skulle ut o fiska gös på en annan sjö, men isarna verkade inte speciellt lovande så vi for till hemmasjön istället och jaga snipor.
Fisket var relativt segt med endast ett 10-tal fäll och 6 gäddor upp vilket är ganska lite på denna sjön, men det var trevligt ändå. Olle snöbubbe fick göra oss sällskap mellan huggen helt enkelt...