Film: Nyfiken Pimpel med Sportfiskarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Film: Nyfiken Pimpel med Sportfiskarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
    Ja men vi är ju svenskar. Varför måste vi prata flytande engelska(helst amerikanska) för att inte skämmas?! Du har väl hört en fransman eller ryss? Dom har väl liksom oss en brytning när de pratar engelska.... Själv så väljer jag själv bort många youtubekanaler där dom pratar ett litet språk som jag inte förstår även om det finns subs, varför ... ja jag vet inte.. det jag vet är dock att folk i Usa hatar subs generellt och att det är där Kanalgratis säkert vill hämta många tittare/prenumeranter
    Varför ska vi prata engelska överhuvudtaget för att inte skämmas?

Det är skillnad på att prata sitt modersmål som engelskspråkig och att prata engelska i hopp om att en engelskspråkig ska se det.

Man måste inte hålla med det är bara så jag tycker

Det blir helt enkelt bättre ordflöde om orden inte ska översättas i huvudet först. Detta är ingen pik på något sätt till någon särskild som varit med i en film där det snackats engelska så ingen tror det. Bara fenomenet i sig.

Kommentera

Det är ju kanske att likna med att alla som tex åker slalom ska sätta sig och glo på nån slalomfilm.... nää dina 2 vill då inte jag förvalta.
      Vadå alla? var fick du det ifrån, borde finnas utrymme för FLER är allt jag skriver, dvs fler än dom 4k du nämner.

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg

Det är skillnad på att prata sitt modersmål som engelskspråkig och att prata engelska i hopp om att en engelskspråkig ska se det.

Det blir helt enkelt bättre ordflöde om orden inte ska översättas i huvudet först. Detta är ingen pik på något sätt till någon särskild som varit med i en film där det snackats engelska så ingen tror det. Bara fenomenet i sig.

Ja exakt, tror också dom flesta inte stör sig på engelskan i sig utan på att man försöker låta som en amerikan med deras inhemska slanguttryck och termer istället för att bara vara sig själva, man uttalar till och med svenska namn med amerikansk/engelsk brytning, det känns bara.. jag vet inte... fel?.. det blir inte trovärdigt.

Nåja, bra klipp hur som helst och 10 poäng till Sportfiskarna för det

Kommentera

Äh, dom når ut till en större skara genom att prata engelska! Jag tycker det är skitbra. Har själv svårt att följa med i programmen om det t.ex pratas tyska med engelska undertexter.

Det är däremot skönt att dom varierar engelskan med svenskpratande program då och då.

Dom gör ett riktigt bra jobb. Hörde i ett av deras liveprogram att dom har över 100st produktioner planerade för 2015 :O Det är ordentligt mycket jobb bakom det.

Något jag däremot inte riktigt orkar med är all "smyg"-reklam som många fiskefilmer innehåller. Gäller inte bara KanalGratis utan även många andra. Det finns en annan ny pimpelfilm om "regnbåge och röding", men är så uppenbart bara en rapala-snubbe som vill visa "oj vad fiffigt detta rapalatältet var. Vad roligt. WOW vad man ser mycket, det är som på bio".

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
          Kul å sen film från kanalgratis på svenska för en gångs skull.
          Stör mig på den satans svengelskan dom trilskas me hela tiden.
          Det bästa sättet att bli bättre på nåt är att öva... Men de kanske inte du fick lära dig?

Tänk om vi inte kunnat engelska, bra de skulle gått på internet för oss då.
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av oskars Visa inlägg
            Något jag däremot inte riktigt orkar med är all "smyg"-reklam som många fiskefilmer innehåller. Gäller inte bara KanalGratis utan även många andra. Det finns en annan ny pimpelfilm om "regnbåge och röding", men är så uppenbart bara en rapala-snubbe som vill visa "oj vad fiffigt detta rapalatältet var. Vad roligt. WOW vad man ser mycket, det är som på bio".
            Mmm håller med, men speciellt Rapala proguide´s filmer på Kanalgratis, bättre då att göra en informativ reklamfilm rakt av än att försöka baka in det i nån halvdan fiskefilm. Det liksom skär sig med alla snygga slow-mo takes och de där tråkiga gubbsen. Och dessa high fives som dom envisas med att göra.. ser bara hemskt och påtvingat ut när dessa gubbar försöker sej på att vara coola och hippa eller va det är dom vill.. Tror inte dom säljer mer grejor på det faktiskt

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg

Trollar du nu eller vad menar du? Om dom lever på att göra fiskefilm och inte tappar tittare på att prata engelska utan får ännu fler, så ska dom enligt dej sluta upp med det för att vi(du?) inte ska skämmas?

Kommentera

Trollar du nu eller vad menar du? Om dom lever på att göra fiskefilm och inte tappar tittare på att prata engelska utan får ännu fler, så ska dom enligt dej sluta upp med det för att vi(du?) inte ska skämmas?
                Nej de får prata på vilket språk dom vill jag säger bara att det inte tilltalar mig när de gör sina program på engelska. Lite mer kortfattat.

Kommentera

Jag tycker kanalgratis gör ett fint jobb med sina filmer.

Det gör väll inget om dom spelar in på svenska eftersom det är inspelat av svenskar bara dom kommer ihåg att sätta in en till kopia på filmen i utlands kategorin med engelsk text och info så det når ut i världen.

Svengelskan är lite jobbig att lyssna på...
                  Men Trumman är så mycket skönare när han e svenglish .

Det finns inget värre än när man hittar nån intressant film på Youtube och det inte finns textat på engelska.

Det jag saknade i pimpel filmen är mera tackle talk om vilka spön med vilken action till vilket typ av bete man skall använda och lin val, vad är lättast att börja med etc.
                  Senast ändrad av trigger; 2015-01-03, 11:19.

Kommentera

Var snälla håll lite godare ton i tråden i fortsättningen. Det behöver inte bli personligt och onödiga irritationsmoment.
                    Är själv rätt skyldig till att jag fortsatte OT tidigt i tråden och även om jag föredrar öppenhet och tycker om diskussionsvändningar är det bra om tråden fortsätter inom något så när topic.

Känner någon att de vill diskutera vidare fenomenet engelskt tal i svensk fiskefilm så kan vi skapa en egen tråd om det.

/Mod

Kommentera

Håller med Sg. I denna tråd diskuterar vi pimpelfilmen och inget annat. Vill någon diskutera engelskt tal i övriga fiskefilmer är det fritt fram att skapa en ny tråd om just den saken.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
                      5 svar
                      1 180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg KerryBlair  
                      Startad av Norsk, 2025-03-25, 11:46
                      1 svar
                      291 visningar
                      2 gillar