Svartzonker the man i nya Volvo V60 Cross Country - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker the man i nya Volvo V60 Cross Country

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
    Det är XC70 bottenplatta som de modifierat till denna bil.
    Jo en Ford Mondeo är ju precis rätta virket för att köra skog...
    (https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EUCD_platform)

Men iaf, grats SZ !

Kommentera

Ursprungligen postat av ribbones Visa inlägg
      Jo en Ford Mondeo är ju precis rätta virket för att köra skog...
      (https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EUCD_platform)

Men iaf, grats SZ !
      Detta är en plattform som utvecklades under tiden Volvo och Ford var ett "par" så vem tror du fick styra mest när Ford inte är de vassare knivarna i lådan? Ford har mycket i sina bilar som de kunde ha drömt om att få så bra om det inte vore för volvo, kolla bara på Volvo On Call versionen eller City Safety versionen som sitter i Ford bilarna idag, tror du de hade haft det om det inte vore för Volvo? Idag är Ford plus de andra konkurrenternas City Safety endast upp till 30km/h, Volvos version 50km/h och på nya XC90 dessutom utvecklat många säkerhetssystem som klarar av mörkerkörning. Så om Ford var ingenjörerna bakom det positiva vart är de idag och vart är Volvo idag?

Denna plattform sitter även i S-max och är det enda bra med S-max.

Sen som stolt svensk sitta och negga ett så viktigt varumärke för Sverige som Volvo fattar jag inte, är en bil för nordisk klimat och den har flertal ggr bevisat att det är en grym biltillverkare.

Volvo har gett nu senast 1500 nya jobb i fabriken i Torslanda och fler kommer det att bli då efterfrågan på deras bilar bara växer, de använder sig av massa underleverantörer inom Sverige och detta ger ännu mer jobb inom svensk industri.
      Lär bara av kineserna, enbart för att de äger Volvo har efterfrågan aldrig varit större för Volvobilar i Kina, känner 3st kineser i Sverige som direkt köpte Volvo bilar för att supporta sina landsmän.

Att ha denna negativa inställning till denna bil eller Volvo som varumärke eller Svartzonker gör det det mer fridfullt att köra din Volkswagen eller vad nu för bilmärke faller dig i smaken?
      Senast ändrad av Serigös; 2015-08-27, 23:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
        Detta är en plattform som utvecklades under tiden Volvo och Ford var ett "par" så vem tror du fick styra mest när Ford inte är de vassare knivarna i lådan? Ford har mycket i sina bilar som de kunde ha drömt om att få så bra om det inte vore för volvo, kolla bara på Volvo On Call versionen eller City Safety versionen som sitter i Ford bilarna idag, tror du de hade haft det om det inte vore för Volvo? Idag är Ford plus de andra konkurrenternas City Safety endast upp till 30km/h, Volvos version 50km/h och på nya XC90 dessutom utvecklat många säkerhetssystem som klarar av mörkerkörning. Så om Ford var ingenjörerna bakom det positiva vart är de idag och vart är Volvo idag?

Denna plattform sitter även i S-max och är det enda bra med S-max.

Sen som stolt svensk sitta och negga ett så viktigt varumärke för Sverige som Volvo fattar jag inte, är en bil för nordisk klimat och den har flertal ggr bevisat att det är en grym biltillverkare.

Volvo har gett nu senast 1500 nya jobb i fabriken i Torslanda och fler kommer det att bli då efterfrågan på deras bilar bara växer, de använder sig av massa underleverantörer inom Sverige och detta ger ännu mer jobb inom svensk industri.
        Lär bara av kineserna, enbart för att de äger Volvo har efterfrågan aldrig varit större för Volvobilar i Kina, känner 3st kineser i Sverige som direkt köpte Volvo bilar för att supporta sina landsmän.

Att ha denna negativa inställning till denna bil eller Volvo som varumärke eller Svartzonker gör det det mer fridfullt att köra din Volkswagen eller vad nu för bilmärke faller dig i smaken?
        Kör v70n 2.5t awd (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_P2_platform)
        Bara för att man äger eller gillar något blir det ju inte 'bra'.

Snacka om att du saknar objektivitet!

Nån skrev att xc60 inte är en offroad bil, du kontrar du med att den bygger på xc70, som enligt mig inte heller är offroad bil...

Du skriver världens längsta post och missar totalt poängen..,

Kommentera

Hoppas ingen misstolkade första posten. Inte menat att Volvon är skitbil. Bara att de vägar de valt i reklamen kan köras med vilken bil som helst. Det gör inte Volvons potential rättvis.

Men jag skulle nog ställa mig tveksam till city safe. Har de ens fixat problematiken med den?

Har ju hellre en som funkar i 30kmh än klickar i 50kmh.
          Det hade nog de som blivit överkörd i 10-20kmh också önskat.
          Bara söka videos.
          Alumacraft så klart!

Kommentera

Huruvida bilen är bra eller inte är i sak rätt ointressant - reklamens själva väsen är inte att förmedla någon slags objektivitet överhuvudtaget.

Med det sagt tycker jag att reklamfilmen är både estetiskt tilltalande - vilket är synnerligen ovanligt - och vidare uppskattar jag hur den lockar till livets enkla men njutbara nöjen. Att det går bra för en svensk betesbyggare är väldigt roligt som grädde på moset: Det är alltid kul när någon kan försörja sig och sin familj på det man älskar att syssla med!

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
              Kul att det går riktigt bra för i alla fall en svensk betestillverkare och sportfiskare. Hoppas han tjänar så mycket det bara går på sina beten och kan spara undan till sin döttrar så dom får en så bra ekonomisk start i livet, vilket i dag är viktigt. Hoppas också att flera svenska sportfiskare kan leva på fisket i framtiden och tjäna ett bra leverne på det, för att sen dra sig tillbaka vid 65, och bara fiska, leva och må allmänt bra.
              Om han fick lika bra betalt som Zlatan så...

Kommentera

Kul av Volvo som vågar ta en ganska "okänd" person för den breda massan , allt reklam som berör fiske är ju kanon [emoji106] sedan är det väl så att 70% av alla som köper xc modeller åker på sin höjd grusväg och bedömer det som offroad [emoji4]

Kommentera

Ursprungligen postat av Tybling Visa inlägg
                  Hoppas ingen misstolkade första posten. Inte menat att Volvon är skitbil. Bara att de vägar de valt i reklamen kan köras med vilken bil som helst. Det gör inte Volvons potential rättvis.

Men jag skulle nog ställa mig tveksam till city safe. Har de ens fixat problematiken med den?

Har ju hellre en som funkar i 30kmh än klickar i 50kmh.
                  Det hade nog de som blivit överkörd i 10-20kmh också önskat.
                  Bara söka videos.
                  De hade problem på EN pressvisning, och där var det den mänskliga faktorn som låg bakom. Batteriet var dött och bilen startades med booster och man missade varningsmeddelandet om att city safety var urkopplat.

I övrigt har systemet fungerat i det närmaste perfekt, naturligtvis går komponenter sönder men då ser man klart och tydligt i displayen att systemet är urkopplat. Ett bekymmer har dock varit vid vindrutebyten hos icke auktoriserade verkstäder, där de har använt fel vindrutor och ej har kalibrerat systemet efteråt. Men det kan man knappast beskylla Volvo för, görs reparationer hos Volvos auktoriserade verkstäder så slipper man oftast problem efteråt.

Ang. vägvalet i filmen så håller jag med om att man kunde valt lite tuffare terräng för att visa vad bilen faktiskt klarar av. Som fiskare hade man även gärna sett att de trailat i en rejäl båt, men tanken är väl att reklamen skall bita ganska brett och då har man väl gjort andra val helt enkelt. Volvo jobbar idag väldigt mycket med stämningen i sina reklamfilmer, det har visat sig att det är bättre än att trycka på med massa fakta och specar.
                  Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Finns ju fler än en film och problemet har varit uppmärksammat.
                    Systemet ska ju träda in själv och inget man ska anpassa körningen till. "jaha, lampan lyser så jag får visst bromsa själv idag"

Så Volvos egna utbildade tekniker som själv byggt systemet inte ens kan starta bilen på rätt sätt och sen missar varningar som visar att systemet inte funkar på en viktig demonstration där de ska prova köra över en människa?

I samma inlägg skrivs
                    ser man klart och tydligt i displayen att systemet är urkopplat
                    Det verkar ju väldigt lämpligare att bara skylla på batteriet och idiotförklara teknikerna. Bilen framstår ju jättesäker då.

Systemet havererade,katastrofen ett faktum.
                    Jag är inte en av de naiva som tror på bortförklaringen.

Eller står teknikerna där vid en frontalkrock där krockkuddarna havererade och säger "en gång är ingen gång, undrar om hon glömde ladda batteriet?"
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

Den inställningen bör du alltid ha när du sätter dig i en bil och kör iväg. Om man tänker "äsch jag behöver ju inte bromsa, jag har city safety" så bör man inte ens ha körkort. Som förare är du alltid ansvarig, spelar ingen roll vilka system du har i bilen.

Naturligtvis så finns det begränsningar i en bil, om man inte har tillräckligt med kräm i batteriet för att köra alla system så kommer bilen att koppla ur det som inte är lika viktigt. ABS-bromsar och servostyrning går före många andra system för att de är viktigare för förarens säkerhet.
                      Man kan ju tycka att ankringsfunktionen är skit på minn-kota också, om man har ett dåligt laddat batteri så lär inte funktionen vara till mycket hjälp.

Vad du väljer att tro på är din ensak, men det har ingenting med fakta och sanningen att göra.

Systemet är för övrigt inte till för att undvika frontalkrockar, om någon skulle glida över i ditt körfält och komma rakt emot dig så är det ratten och servostyrningen som kommer att rädda dig för varken du eller systemet kommer hinna bromsa.

Jag har kört V60 i drygt 3 år och har blivit räddad både en och två gånger av city safety, detta har varit vid tillfällen där jag hade kunnat köra in bakifrån i bilen framför. Hur kraftiga krockarna hade blivit är svårt att säga eftersom jag inte vet hur väl jag hade lyckats stanna utan city safety. Men om det har undvikt endast en krock där någon hade drabbats av en whiplashskada så tycker jag att det är fantastiskt! Detta är ju faktiskt ett system som ingår i alla nya Volvobilar och inget som man har valt till.

En sak du har helt rätt i dock är att vid i princip alla större olyckor där en Volvo har varit inblandad så har Volvo ett eget team på platsen som inhämtar all information från bilen för att försöka ta reda på varför och hur krocken inträffade. Detta används i utvecklingssyfte för att hela tiden fortsätta att göra Volvo ännu säkrare. Detta är detta arbete som gör att Volvo fortsätter att tillverka världens säkraste bilar.

Men åter till trådens topic.

Håller med om att det är riktigt kul att se en sportfiskare som är i det närmaste okänd för resten av svenska folket, lite skillnad mot tidigare profiler som; Zlatan, Robyn och Swedish House Mafia.
                      Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      12 svar
                      1 512 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      7 svar
                      1 317 visningar
                      1 gilla