Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Perch Fight 2018
Collapse
X
-
Det är intressant och dessutom en smula glädjande att en hoper proffsfiskare med allsköns svindyr utrustning inte drar fler borrar över kilot, det visar att det inte bara är en svår utmaning för en glad amatör. Serien är det klart bästa som gjorts i genren, snyggt och underhållande.
Kommentera
-
Skulle vilja tillstå att det här avsnittet, del 3, är det bästa som svenskt egenproddat fisketv på Youtube producerat. Inte "kolla vem som är bäst på sin egen hemmaplan" som kanalgratis (perchpro eller fly vs jerk), eller "fiska kända jaktmarker som jag nött som guide" (lite hårddraget) som de tidigare avsnitten av denna serie och gäddserierna (som i.o.f.s. var mycket god underhållning).
I avsnitt 3 (och jag gissar 4) finns att lära HUR man agerar för att hitta fisken i ett okänt vatten, och sen hur man får upp den.
Här skiljs agnarna från vetet. Hur använder du dina verktyg? Vad säger erfarenheten angående årstid, vind, djup o.s.v.
Off topic; Jag skulle gärna se en tävling där alla har EXAKT samma förutsättningar. Okänt vatten. Likadan båt. Gärna utan lod o gps (även om jag själv begagnar mig av det). Likadant innehåll i draglådorna och likadan utrustning tillhanda. Hur fiskar proffsen då? Det mest grundläggande. Vad letar Claes betesmålaren efter när han hamnar på ett nytt plejs? Vilken vind följer Tobbe Trollkarl när barometern står på 980 o nordostan ligger på, o han MÅSTE få fisk? Hur gör Little Legs Larsson när inte shadteezsvängvänstervidstatoilistanlystickelbackry mdfärgen funkar? Se DET skulle vara lärorikt det.
Mr Sandahl sa det bäst; "Den som knäcker koden snabbast kommer ha bäst dag" (nåt sånt). Tobbe Trollkarl hittade de aktiva.
Till Mr Götelaborg vill jag bara säga banangrotta. En sutare i en junisoluppgång är bra mycket snyggare. Tycker jag.[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Håller med om lika förrutsättningar vad som gäller fiskevatten. Men de produktteamen får gårna fortsätta med sina egna produkter. Samt ett "wild" team till som dras fram av tävlingar. Jävligt kul avsnitt som jag njuter just nu med en DIPA.Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inläggSkulle vilja tillstå att det här avsnittet, del 3, är det bästa som svenskt egenproddat fisketv på Youtube producerat. Inte "kolla vem som är bäst på sin egen hemmaplan" som kanalgratis (perchpro eller fly vs jerk), eller "fiska kända jaktmarker som jag nött som guide" (lite hårddraget) som de tidigare avsnitten av denna serie och gäddserierna (som i.o.f.s. var mycket god underhållning).
I avsnitt 3 (och jag gissar 4) finns att lära HUR man agerar för att hitta fisken i ett okänt vatten, och sen hur man får upp den.
Här skiljs agnarna från vetet. Hur använder du dina verktyg? Vad säger erfarenheten angående årstid, vind, djup o.s.v.
Off topic; Jag skulle gärna se en tävling där alla har EXAKT samma förutsättningar. Okänt vatten. Likadan båt. Gärna utan lod o gps (även om jag själv begagnar mig av det). Likadant innehåll i draglådorna och likadan utrustning tillhanda. Hur fiskar proffsen då? Det mest grundläggande. Vad letar Claes betesmålaren efter när han hamnar på ett nytt plejs? Vilken vind följer Tobbe Trollkarl när barometern står på 980 o nordostan ligger på, o han MÅSTE få fisk? Hur gör Little Legs Larsson när inte shadteezsvängvänstervidstatoilistanlystickelbackry mdfärgen funkar? Se DET skulle vara lärorikt det.
Mr Sandahl sa det bäst; "Den som knäcker koden snabbast kommer ha bäst dag" (nåt sånt). Tobbe Trollkarl hittade de aktiva.
Till Mr Götelaborg vill jag bara säga banangrotta. En sutare i en junisoluppgång är bra mycket snyggare. Tycker jag.
Skillnaden till Perch Pro är ju också att Perch Fight vänder sig till en annan målgrupp- mest svenska fiskare. Gillar konceptet. Men en internationell produktion i hela Europa- typ Perchzilla Lake, Rügen eller Müritz ( som inte bara håller gigantiska gäddor men även megaborrar), Holland.. vad vet jag.
Förresten läste jag nyligen att Emanuel Swärdh ska ha tagit europäisk rekord på borre i Lappland- 61,5cm. Någon som vet om det är bekräftat?
Kommentera
-
Undrar förresten varför man valt att inte avslöja namnet på "Sjö X"? Är man kanske rädd att sjön ska invaderas av abborr-sugna fiskare efter att de sett Perch Fight?
Nu fanns det ju i och för sig tillräckligt med information i avsnittet så att den uppmärksamme lätt kunde identifiera den!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
|
7 svar
1 241 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg