Perch Fight 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Fight 2018

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
    Undrar förresten varför man valt att inte avslöja namnet på "Sjö X"? Är man kanske rädd att sjön ska invaderas av abborr-sugna fiskare efter att de sett Perch Fight?
    Kan kanske ha att göra med den rättmätiga kritik man fick efter Pikefight? Start från allmänt kända bryggor, bilder från när man åker till och från fiskeplatser, långa drönarsekvenser från hög höjd och ett par väldigt tydliga landmärken här och var. Om man vill är det väldigt lätt att räkna ut exakt var de fiskar. Ryktet säger att man i höstas kunde gå torrskodd på sportfiskebåtar tvärsöver vissa vikar där Pikefight spelades in.
    Jag tycker man bör ha bättre respekt för att det finns folk som har dessa platser som sitt hemmavatten. Helt rätt att mörka var man befinner sig. Jag tycker till och med att man bör gå längre. Man behöver inte säga att det är Västervik eller Kalmar sund. Det räcker med att säga att det är en skärgård på ostkusten.

Kommentera

Undrar förresten varför man valt att inte avslöja namnet på "Sjö X"? Är man kanske rädd att sjön ska invaderas av abborr-sugna fiskare efter att de sett Perch Fight?
      Nu fanns det ju i och för sig tillräckligt med information i avsnittet så att den uppmärksamme lätt kunde identifiera den!
      Är man uppmärksam så ser man vart de är någonstans

Kommentera

• Ursprungligen postat av tajger Visa inlägg
        Jag tycker man bör ha bättre respekt för att det finns folk som har dessa platser som sitt hemmavatten. Helt rätt att mörka var man befinner sig.
        Ja, kan helt klart vara befogat om det nu är så att det helt plötsligt skulle flockas hundratals nya fiskare till ett vatten, blir ju en väldig påverkan och särskilt om sjön inte är så stor. Undrar hur många entusiaster det finns med trailerbara båtar som är beredda att köra många mil för att jaga storabborre? Kanske fler än man tror!

Jag ska i alla fall inte posta sjönamnet, och litar att jonas_84 som jag PM:ade det till också håller tyst i så fall!

Men som sagt, om man var ute efter att dölja det helt har man ju gjort en rätt stor miss i programmet...

Kommentera

Nu fanns det ju i och för sig tillräckligt med information i avsnittet så att den uppmärksamme lätt kunde identifiera den!
          själv tycker jag det är mer märkligt varför man undrar varför man mörkar....säger väl sig självt, finns en hel hoper av folk som verkar att varken vara intresserade av eller kan leta fiskeplatser själv utan ständigt leker följa John...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• Bra fiske efter abborre är ändå något som man fortfarande kan hitta på väldigt många platser i vårat land. Jag förstår inte ens hur man kan lägga energi på att försöka se vart någon annan som har bra fiske befinner sig. Sjöar som "sjö X" finns det ju massvis av, ut och leta och gör jobbet själv. Bra mycket roligare plus att man många gånger slipper trängseln.

Kommentera

• Med horder av nya människor till sjön så kommer tyvärr också skräphögarna och förstörelsen som man kan se vid alla vatten som är populära och tillgängliga.
              Dom håller den hemlig med respekt för infödingarna som bor och fiskar där.
              Tillräckligt många kommer att hitta dit ändå.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jon Bull Visa inlägg
                Bra fiske efter abborre är ändå något som man fortfarande kan hitta på väldigt många platser i vårat land. Jag förstår inte ens hur man kan lägga energi på att försöka se vart någon annan som har bra fiske befinner sig. Sjöar som "sjö X" finns det ju massvis av, ut och leta och gör jobbet själv. Bra mycket roligare plus att man många gånger slipper trängseln.
                Håller med dig till 100%! MEN, idag så tror jag inte att alla tänker så utan snabba framgångar och mycket bekräftelse via sociala medier är melodin.
                http://enamatorfiskare.blogspot.se
                Instagram enamatorfiskare

Kommentera

• Va det någon som såg dom fina Abborrarna som dom tog upp?
                  Tänkte mest att fokus från vissa verkar ligga i att luska ut var dom är.

Själv njöt jag av det fina fisket och av denna produktion
                  Grymt jobbat av Alla inblandade

P.S
                  Tjuvkikade lite på deras båtar faktiskt då jag är på väg att införskaffa båt detta år, hoppas jag varje fall
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

• Ursprungligen postat av Abramis Brama Visa inlägg
                    Håller med dig till 100%! MEN, idag så tror jag inte att alla tänker så utan snabba framgångar och mycket bekräftelse via sociala medier är melodin.
                    Det tycker jag är den största förändringen inom fisket sen sist jag var aktiv. Folk har liksom inte orken att göra något själva utan det ska serveras bra fiske utan egen ansträngning. Samma sak gäller den kommersiella biten, idag verkar svenska fiskare så extremt lättpåverkade av reklam. Ser man en känd profil använda en viss produkt (som denne får betalt för att använda) och ha bra fiske så kan du ge dig på att den grejen snart är slut i lager överallt. Även om folk fiskar under helt andra förhållanden.

Samma utveckling finns inom många andra områden där jag själv är aktiv.

Kommentera

• "Sjö X" har ju egentligen inte bjudit på något fantastiskt fiske på något sätt. Hitta en lite djupare sjö, använd befintliga elektroniska sjökort eller gör egna. Leta betefisk, djupkanter samt övergångar mjuk/hårdbotten, samt nöt massor på dem platserna som ser bra ut.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                      7 svar
                      1 237 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg SABIROSE  
                      Startad av Team Colibri, 2025-07-07, 11:28
                      1 svar
                      123 visningar
                      0 gillar