Perch Fight 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Fight 2018

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    hmmm...team Rapala....nog hade man kunna förvänta sig att företaget hade haft i alla fall en wobbler till grabbarna så de sluppit hamna på efterkälken...
    Du får lugna dig till nästa avsnitt.

Kommentera

Superkul, sitter som på nålar inför nästa avsnitt. Och nu vill man ju gärna att all denna snö ska rinna bort!
      Senast ändrad av sundsten; 2018-03-21, 13:56.

Kommentera

Riktigt bra produktion! Gillar upplägget starkt och som någon skrev ovan sjukt skönt att det inte är på Svengelska.

Kommentera

Det här får Kanal Gratis att se ganska så billiga ut, helt annan kvalite. Sen är det otroligt skönt att höra sportfiskare uttrycka sig på sitt modersmål, det kommer ju liksom fram lite mer känsla och substans i allting då. Sen saknar jag inte direkt "awesome" eller "yeah that´s a nice perch" heller

Kommentera

Vi will kiip on hammering, hävy conditions, dät was a good bajt?

Kommentera

"smack in the back"
              Okej det sa aldrig Trumman i KanalGratis tävling men jag var väldigt besviken på att jag inte en enda gång fick höra honom säga så i en underbar svengelska som bara han skulle kunnat uttrycka

Freewaters produktion är i toppklass som vanligt med mycket känslor som når tittarna, bättre komponerade kameravinklar/flygfoton och svenskan istället för engelska är rätta vägen att gå.

Kommentera

Ursprungligen postat av Swappo Visa inlägg
                Tror ni nån kommer att rå på Söders här då eller blir det som i Pike fight?
                Funderat på det även jag. Uppskattar att Henke inleder avsnittet med att klargöra för alla att han är utanför sin comfortzone. Han är ju en otroligt duktigt sportfiskare så nog kan han skrälla trots att han är gäddpiskare.
                Personligen tror jag Westin kommer kunna ta hem det. Jörgen är ju en av Sveriges abborrkungar, och Daniel är sjukt duktig även han.

Tror faktiskt att det kommer stå mellan Westin eller Storm. Holgersson lär nog ha ett par ess i sina rockärmar som han kan plocka fram. Även Mikko lär nog kunna steppa upp ett par pinnhål till!

Otroligt spännande, lärorik och exceptionell produktion i alla fall!

Kommentera

Även jag tror starkt på Team Westin.
                  Det jag nästan tycker ska bli mest intressant med Perch Fight är fisket på det okända vattnet.
                  Som glad amatör kan det bli mycket lärorikt hur de tänker och lägger upp planen.
                  Jag tror stenhårt att detta koncept kommer mer och mer i olika produktioner för att nå en bredare publik.
                  I nulägets alla tävlingar har ju de medverkande scoutat vattnen veckovis innan det är dags för inspelning.
                  Detta kombinerat med svenskt språk är i alla fall för mig en succé.

Kommentera

Nu är jag partisk då jag känner Mathias och hejar stenhårt på honom... Jag både tror och hoppas att han och Mikko kan utmana, Mathias är ju ingen duvunge när det gäller abborrfiske. Westin känns dock extremt farliga, Jörgen är ju en sjukt duktig abborrfiskare, men samtidigt så är ju alla deltagare väldigt duktiga så det känns ärligt talat helt öppet.

Kommentera

Något jag tänkte på vid detta avsnitt var att en del av poängen med att olika lag fiskar med sina egna "märkesbeten" är att göra reklam för dessa, men hur ska reklamen fungera effektivt när tittaren behöver spola tillbaka och köra i slowmotion repeterade gånger för att identifiera ett bete? Jag vet inte hur överenskommelsen är mellan lagen och kanalen angående reklamen, men då grafiken vid fångst av fisk ger en vikt samt en kortare version av betesnamnet måste jag anta att det finns någon typ av överenskommelse i alla fall. Det vore enligt mig trevligt om:
                      A) Namnet var mer komplett och informativt(bara rutinerade fönsterfiskare kan allt utantill, och då beten kommer med samma namn men olika storlekar, vikter snarlika färger betyder det att en googling inte alltid ger ett självklart svar)
                      B) Det fanns en bild bredvid betesnamnet.
                      C) Alla var lika bra på att marknadsföra sina produkter så som Tobias från team ABU.

Hela poängen med reklamen är att fånga in suckers som mig som får tro på ett bete enbart för att jag ser att andra har tro på ett bete. Hade t:ex inte haft 2 Illex deracoup liggande i lådan om det inte var för perch pro och sättet kanalgratis marknadsförde dem.

Några tankar bara efter att lagt ned 20 minuter utan framgång på att försöka hitta den där special edition versionen av 'Rawbite'.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
                      6 svar
                      1 216 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                      7 svar
                      1 209 visningar
                      4 gillar