Perch Fight 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Fight 2018

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Pajkulan Visa inlägg
    ...vilket är skönt för en glad amatör att se att även proffsen kan stå handfallna dagar då fisket bara går skit.
    Ja, lite så kände jag också faktiskt, det är lätt att få intrycket att de här proffsfiskarna alltid hittar fisk och har en plan och väljer rätt beten och allt vad det är, men de kan också stå där en dag och inget funkar alls, och då verkar de reagera precis som man själv gör:
    "Jag förstår inte vad som händer. Varför finns här ingen fisk?" - börjar byta beten fram och tillbaka etc.

Kommentera

• Snea lite på att den yngre killen i Westin, han som inte är legenden Jörgen Larsson, fick ett riktigt brinn på att det var en id som nappat.

"Slemmiga, äckliga...", "slemma inte ner min båt"...

Vad skickar det för signaler till våra juniorer när en "etablerad, fiskekändis" hyser ett sådant förakt för en art?

(Ja, jag fattar att han gärna sett att det var en abborre o blev besviken, men kom igen. Väx med uppgiften. Har du en kamera i arslet i tre dagar lär du tänka lite på vad du säger (vilket inte kan vara lätt eftersom man har en kamera i arslet). Samma sekund som en junior sparkar i en id från bryggan ("han i Perchfight gjorde ju typ det?...") är det ju ett misslyckande...).

Mina two pence.
      [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
      -Ta med skräpet hem.
      -Var ödmjuk.
      -Njut. Sluta hetsa o stressa.
      -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Själv tycker jag det är kul att det inte är så pk. Det är äkta känslor med svordomar, glädjevrål och allt sånt. Jag tror och hoppas inte att folk är så känsliga att alla idfiskare nu slutar med att fiska id för att en fiskekändis tyckte att de var slemmiga och äckliga. Skulle tro att majoriteten av svenska folket rycker att gäddor är en slemmig skräpfisk men ändå så är det väldigt populär
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

• I övrigt så tycker jag att det har varit en bra produktion och grattis till Abu som vann. Även kul att Rapala/Storm fick revansch då det inte har gått superbra för dom i pikefight.
          Det lär ju vara en lågoddsare nu att wobbler/crank/twitch/jerkbaitfiske efter abborre kommer bli det nya heta

Bara ett kast till...

Kommentera

• Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
            I övrigt så tycker jag att det har varit en bra produktion och grattis till Abu som vann. Även kul att Rapala/Storm fick revansch då det inte har gått superbra för dom i pikefight.
            Det lär ju vara en lågoddsare nu att wobbler/crank/twitch/jerkbaitfiske efter abborre kommer bli det nya heta
            lågoddsare eller inte....men wobbler har väl alltid varit det hetaste betet för större abborre...åtminstone i min värld....kan inte släppa tanken dock att det verkar jäkligt tillrättalagt i dessa program att just dessa beten skall prestera bäst för att just öka efterfrågan på dom....men jag kanske är nojjig...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• Jag grävde fram ett crankbait ur en gammal planobox jag inte öppnat sedan 80/90-talet, nästan identiskt med det som fiskas i PF, bara byta krokar så är man helrätt på catwalken.

Kommentera

• Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                lågoddsare eller inte....men wobbler har väl alltid varit det hetaste betet för större abborre...åtminstone i min värld....kan inte släppa tanken dock att det verkar jäkligt tillrättalagt i dessa program att just dessa beten skall prestera bäst för att just öka efterfrågan på dom....men jag kanske är nojjig...
                Det är väl inte någon hemlighet att hela produktionen är ett stort marknadsföringsjippo, som dock är väldigt roande att beskåda tycker jag .

Kommentera

• Ja det är ju lika mycket reklam och marknadsföring som det är fiske. Gäller ju att hela tiden hitta nya trender och återuppliva gamla trender.

Bara ett kast till...

Kommentera

• Um.

Betvivlar att majoriteten av de som metar id ens känner till Westinkillens existens, ännu mindre bryr sig en cm om vad en reklampelare i en flytande fiskeplattform tycker om id.

Jag tycker också att det är roligt med äkta känslor i programmen, blir ju mer autentiskt på så vis, men att pissa på en fisk för att den är av fel sort...känns ovärdigt någon som faktiskt i detta sammanhang agerar förebild. Man måste vara större än så. Ett sådant agerande är ju bara tragiskt i alla sammanhang.

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
                    Själv tycker jag det är kul att det inte är så pk. Det är äkta känslor med svordomar, glädjevrål och allt sånt. Jag tror och hoppas inte att folk är så känsliga att alla idfiskare nu slutar med att fiska id för att en fiskekändis tyckte att de var slemmiga och äckliga. Skulle tro att majoriteten av svenska folket rycker att gäddor är en slemmig skräpfisk men ändå så är det väldigt populär
                    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
                    -Ta med skräpet hem.
                    -Var ödmjuk.
                    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
                    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
                      Snea lite på att den yngre killen i Westin, han som inte är legenden Jörgen Larsson, fick ett riktigt brinn på att det var en id som nappat.

"Slemmiga, äckliga...", "slemma inte ner min båt"...

Vad skickar det för signaler till våra juniorer när en "etablerad, fiskekändis" hyser ett sådant förakt för en art?

(Ja, jag fattar att han gärna sett att det var en abborre o blev besviken, men kom igen. Väx med uppgiften. Har du en kamera i arslet i tre dagar lär du tänka lite på vad du säger (vilket inte kan vara lätt eftersom man har en kamera i arslet). Samma sekund som en junior sparkar i en id från bryggan ("han i Perchfight gjorde ju typ det?...") är det ju ett misslyckande...).

Mina two pence.
                      Även om jag inte håller med dig så vill jag ändå säga att du bör rikta din kritik mot Freewaters och inte individen i sig om du vill se ett mer städat program. De hade utan tvekan kunna plockat bort den biten om de nu ville skapa ett sådant typ av program. En tävlingsmänniska som varit 3 dagar på sjön med dålig sömn är högst förståeligt inte den persontyp som tänker på lille Billy på bryggan som du själv antydde, därmed ligger ansvaret hos Freewaters.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                      7 svar
                      1 240 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg SABIROSE  
                      Startad av Team Colibri, 2025-07-07, 11:28
                      3 svar
                      159 visningar
                      0 gillar