Video på aggressiva rödingar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Video på aggressiva rödingar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• husbehov
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

Som sagt.. Du kan ju försöka att söka på WWW...

https://www.dykarna.nu/dyknyheter/ex...ival-1666.html
    https://www.google.com/search?q=expe...hrome&ie=UTF-8

Sen om det är exakt de filmerna du är på jakt efter det vet jag inte..
    Små snuttar mest om dykning.
    Intrycket jag fick av den som skrev artikeln var att det skulle bli en rödingfilm ala Martin Falklinds resor till Kola halvön. Jag minns den hysterin som igår. 3 kilos öring på öronpropp utanför tältet och få små öring i kåsan.
    Men istället stora rödingar som lever i grottor som aldrig sett en krok eller en fluga.
    Men det kanske kostade för mycket att klippa ihop en film om dom.

Anledning till att jag gjorde tråden var mer om rödingarna än om dykarna. Om nån satt på mer info än vad google gör?
    Speciellt då det på den här sidan verkar finnas en del som filmar. Kanske nån reagerade på titeln att det var ju min morbror som var ner där. Ska fråga han om han vet mer.

Tänk så här. Om folk inte frågade på forum. Vad skulle hända med all forum?
    Ingen information skulle spridas annat än det folk får på feed i facebook.
    Personligen anser jag att du gjorde helt fel här Bowen som handlade innan du tänkte. Är väl helklart att man googlar nåt då och då som man läste för 15 år sedan.
    Vi lever inte i staterna där det behöver vara en lag och ett dombeslut på allt.
    Är sen väldans tråkigt att läsa trådar där folk måste förklara precis allt. För nån kan reagera som du gjorde.

Lämna en kommentar:

• John A
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

Jag är enig såklart.
    Ibland orkar man inte vara så extremt finkänslig för all "lättkränkthet" bara
    Hallå Bowen, var inte meningen att verka "von oben" i mitt svar till dig, tycker du har ofta bra saker att komma med. Skrevs lite snabbt tyvärr, misstag från min sida. Sorry!

//John

Lämna en kommentar:

• John A
    replied
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

Hej Johnyboy!

Det finns vissa regler på internet. I shit you not - tror dom finns på reddit eller 4chan eller vad katten allt sån skit nu heter.

Jag googlade, jag fann - http://rulesoftheinternet.com/

Nr 14 är ju "Do not argue with trolls" - tyvärr är internet så idag. Tyvärr får man acceptera det eller undvika intenettet =)
    Ett annat sätt att se på det är att det finns olika regler - skrivna och oskrivna - som gäller för olika platser. Min uppfattning av Reddit och 4chan är att de ställena befolkas av ett klientel, med, om man uttrycker det försiktigt, rätt kasst beteende. På detta forum dvs Fiskesnack förväntar jag mig, och försöker bidra till, ett helt annat uppförande här.
    Så vad gäller att undvika saker så undviker jag aktivt flashback, reddit och 4chan, men inte Fiskesnack...

För att undvika misstolkning så tolkar jag ditt inlägg Mijni som skrivet i god ton även om jag har en annat synsätt.

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

Vart ser du videon i den länken? Jag hittar bara en bild. Men du kanske ser nåt jag inte finner?

Jag minns säkert jag skrev om video. För det läste jag om för säkert 10 år sedan.
    Att hitta ett reportage om aggressiva rödingar är nåt helt annat.
    Som sagt.. Du kan ju försöka att söka på WWW...

https://www.dykarna.nu/dyknyheter/ex...ival-1666.html
    https://www.google.com/search?q=expe...hrome&ie=UTF-8

Sen om det är exakt de filmerna du är på jakt efter det vet jag inte..

Lämna en kommentar:

• husbehov
    replied
    Vart ser du videon i den länken? Jag hittar bara en bild. Men du kanske ser nåt jag inte finner?

Jag minns säkert jag skrev om video. För det läste jag om för säkert 10 år sedan.
    Att hitta ett reportage om aggressiva rödingar är nåt helt annat.

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av John A Visa inlägg

Bowen, vet inte om det var avsiktligt men iallafall jag uppfattar tonen i ditt inlägg som rätt otrevligt, även om du hjälper till och ger en direkt länk.

Om det var jag som hade frågat hade jag blivit gladare av ett svar i stil med "google är din kompis, jag sökte på "aggressiva rödingar" eller vad du nu sökte på.

Ovanstående postare dvs husbehov verkar vara av den lite äldre generationen och har kanske inte lika lätt för det som oss lite yngre.

Att hålla tonen hjälpsam ger ett trevligare forum för alla som är här.
    Jag är enig såklart.
    Ibland orkar man inte vara så extremt finkänslig för all "lättkränkthet" bara

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

Hej Johnyboy!

Det finns vissa regler på internet. I shit you not - tror dom finns på reddit eller 4chan eller vad katten allt sån skit nu heter.

Nr 14 är ju "Do not argue with trolls" - tyvärr är internet så idag. Tyvärr får man acceptera det eller undvika intenettet =)
    Tänka sig... Jag uppfattar initialt din ton som mästrande och lite av en fånig godhetsapostel
    Dvs. samla enkla poäng och vara lite förmer än andra, på andras bekostnad.
    Alltså inte alls bättre än hur du valde att tolka min post...

Men jag väljer att inte tolka det så..

Så till TS, Ber om ursäkt om tonen.
    Det fanns ganska mycket om du sökte på grotta och öring och röding på WWW.

Lämna en kommentar:

• Mijni
    replied
    Ursprungligen postat av John A Visa inlägg

Bowen, vet inte om det var avsiktligt men iallafall jag uppfattar tonen i ditt inlägg som rätt otrevligt, även om du hjälper till och ger en direkt länk.

Om det var jag som hade frågat hade jag blivit gladare av ett svar i stil med "google är din kompis, jag sökte på "aggressiva rödingar" eller vad du nu sökte på.

Ovanstående postare dvs husbehov verkar vara av den lite äldre generationen och har kanske inte lika lätt för det som oss lite yngre.

Hej Johnyboy!

Lämna en kommentar:

• John A
    replied

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied
    https://www.ltz.se/artikel/aggressiva-rodingar-specialstuderas

hört talas om google?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
5 svar
1 091 visningar
1 gilla
Senaste inlägg consfinicky  
Startad av PikeAnglersChronicles, 2024-07-15, 09:10
6 svar
1 161 visningar
0 gillar