Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Laxfiske med nät (Sjukt)
Collapse
X
-
Så länge vi/kunderna vill köpa fisk så får man måste nog acceptera att yrkesfiskarna använder nät och trålar. Eller hur ska dom annars få tag i de kvantiterna fisk som kunderna begär?C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
När det gäller just lax så är det ju en av de absolut lättaste fiskarna att odla så där kan väl norrbaggarna få fortsätta odla i sina fjordar oxå låter vi vildlaxen vara till sportfiske. Men håller med dig när det gäller torsk med flera som är svåra att odla. Jag vägrar köpa torsk var den än kommer från...Senast ändrad av donking; 2008-09-04, 15:40.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inläggVEM FAN VILL KÖPA LEKFÄRGAD HUNDLAX!
Har du koll på vad fångsten skulle användas till?C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Nä, reagerade mest på det meningslösa med att fiska sådan lax. Dock så är det fullt möjligt att denna laxen faktiskt går till människoföda. Man kan ofta köpa den fryst i små bitar av fileer i affärerna i sverige. Känns igen på sitt blekgråa kött :P
Men vi ska nog inte uppröras för mkt av det här. Hundlaxstammen är mig veterligen inte särskilt hotad. Värre är det väl med t ex sockeye (indianlax) som är en utmärkt matfiskSenast ändrad av theoneandonly; 2008-09-04, 18:58.Det är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
" vi ska nog inte uppröras för mkt av det här. Hundlaxstammen är mig veterligen inte särskilt hotad"
Själv tycker jag man ska ifrågasätta att fiska mängder med lekfisk på detta sätt, oavsett om arten är hotad eller inte. Ett tu tre står vi där med larmrapporter från forskarna som undrar vart faan all lax tog vägen.
(känner vi igen det ? exempelvis torskbeståndet som inte var hotat för några år sedan...höhö)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
|
12 svar
1 510 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |