Norge havsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norge havsfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Norge havsfiske

    Hallå på er! Jag och några kompisar är sugna på att åka till Norge och fiska hälle samt torsk, har ni några goa tips på bra camper med ett schysst pris så dela gärna med er

    Skitfiske!

  • #2
    Bättre pris kan du inte hitta. Bra personal och guide och vacker natur. Grymt fiske efter Torsk och Hälleflundra om du har tur o komma rätt vecka. Skitfiske på er.

    Kommentera


    • #3
      Okej tack så mycket! Har dom ingen påstigning vid Stockholms området?

      Kommentera


      • #4
        Är det Hälleflundra du är ute efter, så är mitt tips Söröya i Finnmark, och närmaste flygplats är Hammerfest.

        Kommentera


        • #5
          Tyvärr inte. Du kan hoppa på bussen i Mora men då får du hitta någon bra parkering för att slippa böter. För mig är det inga problem då jag bara har 20 minuters körväg från min syrra i Göteborg.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Troll1 Visa inlägg
            Är det Hälleflundra du är ute efter, så är mitt tips Söröya i Finnmark, och närmaste flygplats är Hammerfest.
            ....eller en roadtrip genom Sverige och se norra landsändan av Sverige och Norge. Då kan man packa fritt i bilen. Det finns 2 vägar upp och det är via Kiruna o förbi Tromsö el via Kalix o ta vägen upp till Övertorneå o Kilpisjärvi. Kör sedan över bron till Ylitornio och kör finska sidan upp. Bra väg jämfört med Sverige.
            Jag o kompisar har gjort en liknande roadtrip genom Sverige fast till Harstad och detta var -82. Vi körde i skift.

            http://www.havsfiskeguiden.se/havsfiskecamper-i-norge/
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #7
              Tack för tips! Ni som åkt fiske bussen, hur ser det ut får man ta med sig spön och rullar samt en väska eller tillkommer det en bagage kostnad eller liknande då?

              Kommentera


              • #8
                Hej,

                Kolla Catchfiskeresor. De åker till Senja i Nordnorge. Är nog rätt fullbokat 2020 men sista resan ser det ut att finnas platser kvar. De passerar Stockholm och är en "all included" resa exklusive bensin till båt.

                Andra tips om ni vill köra själva, något som är rätt kul när man är några stycken även om det tar typ ett dygn enkel väg, är att kolla Dintur.no. De listar en massa camper längs norska kusten. Själv föredrar jag långt norrut så ön Senja, Kvalöja eller uppåt Öksfjord är något som jag rekommenderar. I trakten kring Öksfjord har jag haft grymt fiske på hälleflundra. Var där en vecka 2018 och vi fick i princip bara kveite, å många, och hyfsad storlek (11-42 kg).

                Lycka till, hoppas ni hittar en fin camp.

                Kommentera


                • #9
                  Jag kan rekommendera Nordic sea angling (NSA). Grymma platser, båtar och guider.

                  Jag rekommenderar att jämföra priser, platser, vilka båtar de olika ställena har med mera. Det är exempelvis en enorm skillnad på båtar om man jämför Fiskebussen och NSA. Men samtidigt är Fiskebussen betydligt billigare och du får med dig mer saker eftersom NSA innebär flygresa.

                  Jag tänker att det handlar lite om vad man prioriterar. Kvalité på båtar vs pris osv.

                  Jag vet inte hur gamla ni är. Men den eller de av er som ska köra båtarna måste vara född 1980 eller tidigare. I annat fall behöver den som ska köra fixa ett båtkörkort för att få köra båten.

                  Kommentera


                  • #10
                    Diflover , vi gjorde en bokningsförfrågan idag till fiskebussen. Vi är alla födda 1995 så jag hoppas att fiskebussen inte kräver att man måste vara född 1980 eller tidigare.

                    Måste säga att NSA verkar som mer populärt samt att deras båtar verkar ju vara några klasser bättre haha! men vi valde det lite mer ekonomiska alternativet! Håller tummarna på att vi får vår bokning så man har något att längta efter!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
                    8 svar
                    549 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Vallviksuffe  
                    Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
                    4 svar
                    471 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                    0 svar
                    101 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alfons74  
                    Arbetar...
                    X