nordic-sea-angling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nordic-sea-angling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • nordic-sea-angling

    Varför kommer inte den nya hemsidan på svenska någon gång......
    och varför ska det va så svårt att bara åka två personer till något ställe i norge utan att dela båt eller boende med andra...mvh michael

  • #2
    Ursprungligen postat av mika_haka Visa inlägg
    Varför kommer inte den nya hemsidan på svenska någon gång......
    och varför ska det va så svårt att bara åka två personer till något ställe i norge utan att dela båt eller boende med andra...mvh michael
    Håller med där ja å polarn hoppa på fiskebussen istället . Ingen höjdare å dela på 300 mil i soppa pengar å 6bädds stuga när man bara är 2.

    Kommentera


    • #3
      uppror

      ja vi bodde starta ett uppror..http://www.fiskesnack.com/forum/imag...winner.gif.Jag har varit på söröya för två år sedan då gick det bra att va två i en båt men dom har ju bytt båtar va dom då tvingade att byta ut alla båtar....vi tog flyget upp den gången.Och hade ok fiske

      Kommentera


      • #4
        du kan ju va 2 i en båt nu oxå men d kostar ju en hel del extra då ju

        Kommentera


        • #5
          ja det är ju det jag menar..det blir ju ingen skälig prislapp på resan

          Kommentera


          • #6
            Du kan beställa guidebåten det är ett alternativ brukar alltid vara plats till 1 man.
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av mika_haka Visa inlägg
              Varför kommer inte den nya hemsidan på svenska någon gång......
              och varför ska det va så svårt att bara åka två personer till något ställe i norge utan att dela båt eller boende med andra...mvh michael
              Om du vill boka för 2 personer så testa www.myrfjord.no bra priser och fina båtar
              Välkommen!

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av jebben2 Visa inlägg
                Om du vill boka för 2 personer så testa www.myrfjord.no bra priser och fina båtar
                Välkommen!

                Jan-Eric: Det sägs att Ingöy är Norges blåsigaste plats. Och det verkar som om den förhärskande vindriktningen är nordväst. Detta bör ju innebära att Myrfjord är ganska utsatt när det blåser. Lä går i så fall att hitta på östsidan om Havöysund. Men då måste man först köra 3-4 sjömil från Myrfjord till Havöysund med sidvind och vågor som slår in från öppna Ishavet. Är det genomförbart utan livsfara vid 10-15 sekundmeter, eller måste man sitta inblåst på land och spela poker vid kulingvindar på din camp? Jag ska dit veckan efter midsommar.

                Men ovanstående är ren spekulation från min sida. Kan du berätta hur det egentligen ligger till?
                Fyra Gulp och en Rom & Cola
                Besök min fiskeblogg

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
                  Jan-Eric: Det sägs att Ingöy är Norges blåsigaste plats. Och det verkar som om den förhärskande vindriktningen är nordväst. Detta bör ju innebära att Myrfjord är ganska utsatt när det blåser. Lä går i så fall att hitta på östsidan om Havöysund. Men då måste man först köra 3-4 sjömil från Myrfjord till Havöysund med sidvind och vågor som slår in från öppna Ishavet. Är det genomförbart utan livsfara vid 10-15 sekundmeter, eller måste man sitta inblåst på land och spela poker vid kulingvindar på din camp? Jag ska dit veckan efter midsommar.

                  Men ovanstående är ren spekulation från min sida. Kan du berätta hur det egentligen ligger till?
                  Hej Fisherman!
                  Ja,dina iaktagelser stämmer väldigt väldigt bra,västanvind är inte bra i våran fjord...poker behöver du inte spela då vi kommer att ha ett dvd-bibliotek i fjorden...
                  Mieko fishing team som var här för några dagar sedan hadde problem den första dagen, när dom skulle köra en av deras medsläpta båtar in till Myrfjorden,Båten var av den lilla typen och ej en av våra båtar. Våra båtar är 23 fot och väldigt sjösäkra.Det sista jag vill, är ju att våra gäster omkommer på havet och jag har tänkt både 1 och 2 gånger innan jag startade med detta...som "gammal" fiskare så känner jag havet väldigt gott här uppe och jag kommer att sätta säkerheten i fokus när vi startar för fullt i Juni. Men en fråga jag ställer mig är,kan jag ta båtnycklarna från folk som har hyrt en av våra båtar när väderrapporten är dålig? Kommer folk att kräva båthyran tillbaka om jag hindrar dom? Kan jag skriva in det i kontraktet? Jag betalar gärna tillbaka pengarna om jag hindrar någon att omkomma...vi har väldiga problem med speciellt tyskar (jag är inte rasist) som kommer till Norge och går ut i vilket väder som helst,många tyskar omkommer varje år i Norge. 2 tyskar är redan omkommna i år ,och förra året var det många tyskar som gick den kalla döden i möte...vi hadde en "nästanolycka" för en vecka sedan då 2 tyskar (självklart) körde in i det värsta havsområde där inte en gång erfarna yrkesfiskare går in, utanför Ingöy, grabbarna från Mieko fishing hittade båten på natten och tog bilder av den förlista båten.Gasen i båten stod på full gas då vi tog den upp på varvet i Havöysund...du kan se den på deras blogg, Dom 2 tyskarna blev räddade av folk som såg olyckan från land,och hadde dom inte tittat dit just då så hadde dom inte levt idag Jag tar säkerheten väldigt allvarligt,jag har bla ordnat ett möte 26/5 med dom nya aktörerna i Finnmark där räddningsselskapet,polisen,Nordic sea angling,Ingöy sjöhus och andra kommer.Jag tror att information är väldigt viktigt för våra gäster,men frågan är om dom bryr sig om det? vi har ju betalat...
                  Tillbaka till dina funderingar om vädret...om dom meddelar att det ska bli väldigt dåligt väder (västanvind), så kan man ju köra in båten till Havøysund dagen innan och fiska på östsidan,men av erfarenhet kan jag säga att om man inte kan fiska från Myrfjord så är det inte så kul att fiska över huvudtaget på havet...vi har nu beställt ett spårningssystem där vi kan följa med var ni går via internet,vi ser det inte som en övervakning men mera som en säkerhet för våra gäster.Jag hoppas också att våra gäster fiskar tilsammans med våra båtar så att man kan hjälpa varandra om det uppstår problem.
                  Vi önskar dig välkommen till Myrfjord
                  Jan-Eric & Claudine
                  Senast ändrad av jebben2; 2009-05-17, 09:50.

                  Kommentera


                  • #10
                    Hej Jan!

                    Hoppas att allt är bra.

                    Hur kan man ha så lite sjövett att man går ut i sånt väder "jag hörde också om det med tyskarna" det är för mig helt obegripligt. Att gå in i det värsta området och om vädret ser dåligt ut eller det ligger oväder en bit bort så får man rekomendera alla att fiska närmare och på säkra platser. Bryter folk mot campens regler så får dom väl fiska från land resten av sin vistelse på havöysund. Det är samma med alkohol vilket årligen också orsakar många drukningsolyckor. Sen är det viktigt med bra båtar och man går inte ut på öppet hav med en 5 hkr eller någon liknade motor. Det kan blåsa upp fort det kan komma tjock dimma osv det kan sluta riktigt illa.
                    Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-05-17, 10:05. Anledning: La till text!
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
                    8 svar
                    561 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Vallviksuffe  
                    Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
                    4 svar
                    482 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                    0 svar
                    113 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alfons74  
                    Arbetar...
                    X