Gäddsjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddsjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• LantzFisk1
    replied
    Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inlägg
    Bra skrivet där OFH tyvärr anser jag att detta forums j***a gnällkärringar med ett uppdrag förstör hela stämningen på forumet. Frågar man något så direkt får man en jävla massa onödiga kommentarer direkt "off-topic" om detta eviga tjat om C&R djurplåger etc. etc.
    Att det ska va så förbannat svårt att bara svara på en fråga kort, koncist och korrekt utan egna åsikter som för frågeställaren är helt orellevant. Med andra ord så borde alla put n´ take sjöar i sverige slopas och all artificiell odlig av fisk för utplantering avskaffas !

Hur kul är det att vara ett av 10000 örings yngel i en balja tror ni !
    Kanske numera bara är gädda som räknas som fisk i detta avlånga land krymt till ett sönderfiskat mälarområde !

"Hoppa på mig bara jag är laddad för att tjafsa en stund"
    Har suttit och läst alla kommentarer fram tills nu .. och NU kom den rätta , så nu slutar jag läsa , tack så mycket måste jag säga

Lämna en kommentar:

• Didde
    replied
    Sätts det inte i betsesfisk till gäddorna? Det tror jag!

Lämna en kommentar:

• Hemi
    replied
    Drömgäddorna i den pölen är nog lätt räknade annat än möjligtvis "nyanlända"..undrar förresten hur det funkar med leken? Merparten honor iom att enmetersgäddor är ipytsade..kan de av sina tynande reserver producera rom? Låt oss anta att många kan det. Inte kul att då ge ifrån sig så mycket iom romläggning..ännu mer utmärglad...och efter det svältkost..Igen..Klart taskigt läge..

Konstigt om man kollar länken till nämnda sjö..besökare..bara ser bilder på fiskare, båtar, spön osv..varför inga bilder på spöfångade gäddor? Inte en enda.De kryllar ju av 100-klubbare där...Är inte konditionen "presentabel" eller vad?
    Senast ändrad av Hemi; 2010-10-19, 11:36.

Lämna en kommentar:

• Cupid
    replied
    Precis läst alla inlägg och jag personligen spenderar hellre 5 år på fånga dröm gäddan än fuska till mig priset... Det är som spela spel med fusk.

Lämna en kommentar:

• Svarta Hålet
    replied
    Stefan "Trumman" Trumstedt har varit i Gäddsjön och nollat.

Lämna en kommentar:

• JTL85
    replied
    Jag vill fiska i Gäddsjön *hånler

Alla ni som säger att man lika bra kan gå till affären och köpa en gädda - Hade ni blivit tillfrågade om att välja mellan detta och att dra iväg till Gäddsjön en dag och valt det förstnämna, då tror jag fasen att ni hade ljugit! Ni ska bara verka så pretto och översportsliga.

Men visst, om inte så har ni alltid friheten att promenera ner till ICA och köpa en nätfångad fisk, som en yrkesfiskare dessutom dragit upp tillsammans med ett par hundra kilo fisk (kanske ton). Fisk i disk kommer ju för fanken från yrkesfiskare som tömmer våra sjöar/skärgårdar/hav. Inte mycket bättre enligt min mening.

Och visst, det är inte samma sak att ta en stor gädda i Gäddsjön men man får nog en go dag med polarna att minnas iaf. Och fisken behöver man ju inte räkna in som PB heller.

Mitt svar är väldigt enkelt: Hellre en dag på Gäddsjön än en dag i affären!

Sen vill jag också tillägga att jag Är en sportfiskare och värnar om vår miljö. Skulle jag tillbringa En dag i Gäddsjön för nöjes skull så kompenserar jag det på anda sätt...
    Jag tillämpar alltid C&R
    Jag betalar den årliga avgiften till SportFiskarna
    Jag har köpt produkter från "Ge fan i våra vatten"
    Jag källsorterar alla mina sopor
    Jag köper ekologiskt i största möjliga mån
    Jag cyklar till jobbet
    och mycket annat (Bara ett litet PS.)
    Senast ändrad av JTL85; 2010-09-10, 09:25.

Lämna en kommentar:

• jns
    replied
    Det verkar inte som det, och det är jag glad över också. Delar inte OFs ord om detta, ingen inbiten sportfiskare borde kunna kalla det här sportfiske.
    Har varit på guidad tur med Björn och måste säga att det är en skum gubbe alltså, mycket konstiga idéer och tankar. Det krävs väl något sådant för att starta en sådan här affärsverksamhet.

// Skitfiske // Rikard

Lämna en kommentar:

• RoBoT
    replied
    Fortfarande ingen som varit där?

Lämna en kommentar:

• coaxl
    replied
    har aldrig varit där och vill heller inte åka dit, det är inte fiske.

Lämna en kommentar:

• Hemi
    replied
    Asså, om jag fattat det rätt med svenska rekordborren på 3.150 kg från Hällers myr. En uppdämnd bäck 12 år tidigare innebärande att näringsämnen frigjordes från den marken, en explosition. Fiskarna fick för sin uppväxt en extremt god start, obegränsat med föda...

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av pikeman59, 2025-03-27, 08:17
5 svar
650 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av BjornHans, 2025-07-03, 13:54
5 svar
511 visningar
0 gillar