Eftersnack efter fisketurerna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eftersnack efter fisketurerna

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    någon som har fått någon fångst i Halmstads trakterna?

    Kommentera


    • #22
      Det blev några timmar idag på eftr-middan. bra väder, vind SO 5-8 sm vilket är bra, mulet och senare sol. Men satan vilken skitdag, en sån dag när allt jävlas, krok i fingret, en stukad hand, 4 pajjade tafsar för att man betedde sig som en noob.

      Hade ideliga skitkast när vobbler kom med tafs å lina runt sig som ett nystan, vette fan hur jag bar mig åt

      Mitt flyt va inte med mig idag, och i morrn vankas regn o snö och hård NO vind.

      Lyckades få ihop till 6 st gäddor i alla fall. Lovade nästan i försnack att siffran tolv skulle komma i helgen, idag fick jag en tolva, men de va hekto efter den siffran. Blev en halvskaplig fisk på 6 kg och 94 cm i alla fall. Men med helgens skitväder så kan man inte ha några förhoppningar.

      Click image for larger version

Name:	120419e6kg94cm.jpg
Views:	1
Size:	711,1 KB
ID:	1762555
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

      Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

      Kommentera


      • #23
        Mötte upp brorsan och en kompis som inte hade haft bra fiske på hela dagen. Så vi besluta oss för att vertikala sista ljusa timmarna på dygnet. På ett öprövat ställe får min brorsa plötsligt ett hugg som släpper för att sekunden senare hugga igen. Kul för brorsan, första vertikalade fisken tänkte jag. Såg inte stor ut om man kolla på spöböjet. Väl uppe ser vi att det är ett as till gös, lite svårt att tippa men lätt 6kg plus. Tyvärr lossar den pga stenhårt ställd slirbroms och kroken rätas ur gapet efter första rusningen. Nötte på i förtvivlan tre timmar efter det utan ett hugg. Väl hemma insåg man att man aldrig mer kommer få se ett sånt exemplar i mälaren....

        Kommentera


        • #24
          Blev en vända ner till Eskilstunaån igår på två timmar, fick en regnbåge runt kilot. Den blev fylld med citron, rödlök, dill, smör och saltad, sen in i ugnen i 25min. Åkte över med den till en kompis som fyllde år, alltid uppskattat med egenfångad fisk =)

          Kommentera


          • #25
            Jag och Bengt var ute på Orlången en kortis efter jobbet igår. Gösarna höll sig undan men den var en mycket fin kväll ändå. Skönt väder och vi fick också se två bäverungar ute på simtur. Riktigt skoj att se dem live!
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • #26
              var ute idag inte så länge ett par timmar efter gädda, inte ett hugg! men det va spegelblankt och inge vind alls, kanska kallt i vattnet kanske 14-15grader

              Kommentera


              • #27
                Förutom ett missat PB på makrill var dagens tur på sundet superfin. Ni vet en av dom där molnfria dagarna med en helt spegelblank vattenyta, inte ens lite eftermiddagsbris. Kopiösa mängder med sill som man tröttnar på fort och när baljan känns lagom tung får man sluta. Skickade ut ett slömete efter makrill istället, 8m och en sillastrimma på kroken. Satt bara och njöt och studerade omgivningarna och det nappade med jämna mellanrum. Blev 9 makrillar till slut och ett missat PB. Sista nappet steg det på en riktig torped som vaknade till liv först efter 5-6meter och for runt som en skottspole, sen behaga den stiga av precis när jag skulle greppa den fan vad försmädligt. Uppskattad vikt 12-13 hekto, trodde äntligen jag skulle få spräcka kilot efter 35år på sundet.......skit i det det går fler tåg hoppas vädret håller i sig.

                Kommentera


                • #28
                  Jag började söndagen med en morgontur i Gömmaren. När jag rott över hela sjön från klubbhuset och når grisviken vid 07.15 möts jag av en fiskare som kastar från land. Efter ca 40 minuter kommer en kille till för att kasta från land. Jag testar både steamer och efter 1 1/2 timme också sjunklina och boobie. Avslutar vid 09.20 med några kast utanför klubbstugan innan jag ger upp. Inte en känning. Inte heller såg jag att någon av de andra hade något på.

                  Efter lite pyssel hemma tog jag med lillgrabben till Sunby Gård och Orlången för att grilla korv och ta några kast med ett nyinköpt haspelspö. Det visar sig att vi har sällskap av en massa scouter som har träff. Hur som helst blev det åtminstone en litet gädda på knappa 2 kilot upp och ett par goda korvar med bröd i magen. Trots den klena fångsten en bra början på söndagen.

                  Kommentera


                  • #29
                    Var ut i skärgården med polarn denna helg som alltid. Hade planerat in fiske lördag och söndag, totalt ca 15timmar fiske.

                    Denna precis som förra helgen och helgen innan dess bjöd på kristall klart vatten med sikt på säkert 4m och tok högt vatten. Inte alls bra, men vi gav det ett försök ännu en gång..

                    Lördagen börjar segt åker till ställen som alltid levererar om bara snipor alltid kul att börja passen med lite spöböj.. Men inte ett hugg, några tappra följare som vände vid båtkanten och simma ner i djupet igen..
                    Vi nöter på tacklar om går genom hela lådan och fortfarande ingenting..

                    Tillslut lyckas vi skrämma upp några snipor längst branterna och vikarna totalt landade vi 15 st vilket inte är fullt godkänt.. Men hellre 15små än inga alls

                    Helgen som kommer väntar en 3dagars sejour på okända vatten där jag hoppas på bättre resultat!
                    Ut på tur, ALDRIG sur

                    Kommentera


                    • #30
                      min kompis lura ut mig på mälaren igår. jag var inte super taggad efter som att vädret hade vart ostabilt med nordliga vindar och regn och rusk. men månen stog rätt och när jag kom till bryggan så kunde jag känna lukten av gammal gädda. jag sa till min vän Darko att det kommer vara svårt idag men vi ska fånga en stor gädda på 100 cm! Det var dagens mål! vi nöter på längs djupvassar och in i en het vik. Efter 2 timmars nötande så smäller det på och det känns i hela kroppen. Upp kommer en gädda på dryga kilot och jag känner hur fiske abstinens stillas för en liten stund. Inge mer händer på en lång stund så vi drar vidare till ett grund för att söka av fisken på en djupkurva på 10 meter. jag sätter på en 20 cm shadjigg som liknar en abborre för jag vet att här simmar stor abborre. Jag säger till Darko att det garanterat simmar stor gädda här! jag drar ett kast som jag tror landar längst 10m kanten men känner hur den studsar i botten efter bara några sec så jag lyfter jiggen från botten låter den sjunka, lyfter sjunker och SmMack! tung gung! flera galna rusning och efter en hård kamp så ligger den i håven. adrenalin, lycka. Många tankar snurrar i skallen. fy fan vad glad! nytt pb? vågen visa 8,8kg fördelat på exakt 100cm! stadig dam men tyvärr inte nytt pb men så sjukt nära! vad var det jag sa? här luktar gädda och 100cm lång. bra intuition! sen kom spöregn och storm. blöt genom allt men lika glad var jag ändå. Älskar att fiska!Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1350414269146.jpg
Views:	1
Size:	63,3 KB
ID:	1764860

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 477 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      970 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 310 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                      1 svar
                      328 visningar
                      6 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      15 svar
                      1 354 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Arbetar...
                      X