Eftersnack efter fisketurerna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eftersnack efter fisketurerna

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Gårdagens tur var kort sagt förjävlig. Började med att åka med min fiskefarkost (flakmoped) ungefär två mil till båtplatsen vid Fryken. Redigt blött. Packade båten och drog ut, fick i grejerna och trollade i cirka 4 timmar, ett hugg. Drog upp spöna för att byta plats men fick kapitulera för dagen då händerna var för kalla för att öppna beteslåsen på paravanerna.. Hemresan var inte heller alltför underbar.

    Jag bestämde mig för att dagen då jag fått min första dytorped över 10 kg ska jag aldrig utsätta mig för en sådan fisketur igen, inte utan ht-båt eller pilothouse. Det kan alltså dröja

    Kommentera


    • #12
      Tänkte köra ett pass i lördags men vaknade till snö samt en bil som vägrade starta. Fixade bilen imorse och begav mig ut till båten för att köra ett eftermiddagspass. Visade sig att nivåvakten till länspumpen hade säckat ihop så att batteriet har blivit kortslutet. Så helgens fiske blev fem kast från bryggan för att testa gången på ett nytt drag. Konstigt nog ingen fisk.... Den här helgen blev allt jag rörde vid till bajs. Men men, nästa helg blir det nya tag

      Kommentera


      • #13
        Gårdagens tur: Inställd pga vädret.
        Dagens tur: Ngn hade lånat "min" båt så jag kom inte ut till sjöss.
        Jäkla skithelg!
        http://thepikefather.wordpress.com/

        Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

        Kommentera


        • #14
          Igår var jag ute efter havsöring på västkusten. En tappad och en efterföljare, så min otur med tappad HÖ håller i sig. Men jag ska inte klaga! Skönt väder och jag fick blöta mina nya vadare för första gången.

          både denna gång och på premiären smakade fisken på borstmaskimitation, för övrigt.

          Kommentera


          • #15
            Hallå!
            Var ute på ett mirgonpass idag, men inte ett smack landade i båten! Utöver en kräftbur som någon dåre dumpat. Dock inehöll den 5 kräftor en abborre samt en lake men utöver det vart det en slips, Två följare o ett bommat hugg. Inte alls bra!

            Ska ta mig ett kvällspass i veckan o hoppas på bättre tider

            Påt igen bah!
            Ut på tur, ALDRIG sur

            Kommentera


            • #16
              Jag var ute i tre timmar idag, mellan 10-13. Såg rätt mycket mindre gäddor precis i strandkanten. Jag lyckades dock inte fånga någon gädda. Missad en som nästan var över ytan precis när jag vevade upp draget.

              Bättre lycka nästa gång.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

              Kommentera


              • #17
                Hade ju världens huggsexa förra helgen med största på 9 kg. som jag berättat för mina vänner. Va ut å kajakfiskade idag igen, snöstorm å hård nordan igår (skit för fisket) byttes till kavlugnt och strålande sol idag (lika jävligt de). Morronen va kall med is inne i dom heta vikarna. Fiskade av branterna och platåerna utanför från 7m och 4-5m och sen längre in på 3m. Isen släppte inne i vikarna när vinden kom på eftermiddan. Och då kom även huggen. Hittade bara fisk inne i vikarnas mitt och öppning på 1-2m vatten. Blev en 10-15 till slut men inget stort. 80% va väl mellan 3 och 6 kg. (största en riktigt fet 80 cm fisk, som jag inte vägde) Tog ingen bild på den heller, va i det läget övertygad om att det skulle komma bättre foto-objekt, men där gick man bet.

                Fortfarande väldigt kallt i vattnet, bara 3- drygt 4 grader som man kan se på en av bilderna. Ingen gäddlek än på ett tag.

                Click image for larger version

Name:	4grader-drygt.jpg
Views:	1
Size:	387,2 KB
ID:	1762511Click image for larger version

Name:	P1040055.jpg
Views:	2
Size:	582,1 KB
ID:	1762512Click image for larger version

Name:	P1040058.jpg
Views:	1
Size:	534,6 KB
ID:	1762513

                Lite kuriosa från dagen.
                Click image for larger version

Name:	Jag.jpg
Views:	1
Size:	770,0 KB
ID:	1762514Click image for larger version

Name:	Pig-on-ice.jpg
Views:	1
Size:	616,0 KB
ID:	1762515Click image for larger version

Name:	stackars-sate.jpg
Views:	1
Size:	289,0 KB
ID:	1762516
                Senast ändrad av Exxet; 2012-04-15, 22:18.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                Kommentera


                • #18
                  Sista bilden va obehaglig, nån typ av böld?

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
                    Sista bilden va obehaglig, nån typ av böld?
                    Ja fy fan, ser ut som den fått någon slags köttpåle i magen :/

                    Annars lät det som en helt okej fiskedag exxet. Vi väntar nog någon helg till innan vi åker ner till dina trakter igen då det fortfarande är så pass kallt i vattnet.

                    Vh/Isak

                    Kommentera


                    • #20
                      Var ute igår på ett 9 timmars gadd pass. Kompisen började grymt bra med en riktigt fin gadda på7 kg 99cm lång. Galet galet taggad och tänkte att idag kanske man kan höja sitt pb. Men icke! Jag hade inte ett pill på hela dagen, 9 timmar.. När solen gick ner bakom trä topparna så började jag puttar hem, lite sur slängde jag i en skitmört bakom båten och pang! Tung gung och några rusningar så ligger en fin 6 kg i håven. Nu är jag så glad att jag nötte in i de sista :-) puss

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 463 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      966 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 309 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                      1 svar
                      327 visningar
                      6 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      14 svar
                      1 195 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Kolnej
                      av Kolnej
                       
                      Arbetar...
                      X