Eftersnack efter fisketurerna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eftersnack efter fisketurerna

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Eftersnack efter fisketurerna

    Denna tråd är avsedd för korta eftersnack efter fisketurerna. Förslagsvis skriver man lite kortfattat om hur dagen var, vad man fiskade efter, antal fångade, antal missade och såklart annat trevligt från turen.

    Om man vill lägga upp mer fylliga rapporter så lämpar sig separata trådar bättre.

    Så, hur var dagens tur?
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Det var en grymt nice dag på isen på Orlången med kompisarna Patric med sin son, Tobbe med sina två döttrar och Henrik. Gösarna lös som vanligt lös med sin frånvaro... damn! Två gäddor i trekilosklassen fick syna isen och vi missade nog 5st till. Grymt seg dag fiskemässigt men sååå himla härligt ändå. Mer sånt här! En brasa och grillad korv är ju super bara det.
    Senast ändrad av Bergman; 2012-03-10, 18:27.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

    Kommentera


    • #3
      Var och fiskade i Eskilstunaån en sväng igår, resultatet var två små gäddor och en felkrokad brax, en fisk tappad av okänd art

      Kommentera


      • #4
        Jag var ute i Viskan i det fria området på ett par ställen och kastade jigg och spinnare. Inte ett napp och åkte hem tidigt pga blåst och för lite kläder. Hade tänkt mig abborre och/eller gädda, men fick nöja mig med en pinne. Jag var ute ca 1 timme bara. kanske 1,5.

        Positivt är dock att jag hittade en jigg som blev väldigt livlik när den var riggad på rätt sätt, så det var kul inför framtida turer!

        Kommentera


        • #5
          Jahapp, så var Havsöringspremiären på västkusten avklarad då.

          Det blåste så mycket så flugspöet fick ligga, och bombarda med plastborstmask gav endast några nafs för mig och tjejen. Efter att vi gått en bit så såg jag några andra stå och kasta fluga en bit längre bort så jag tänkte att jag skulle prova i alla fall. Efter att ha hittat tekniken för att kasta med vinden ca 7 m/s från vänster så gav det (nästan) utdelning. Ett napp ca 3-4 meter från land vid en djupkant. Jag tog snabbt upp och la flugan (borstmaskimitation) på samma ställe som jag fått nappet och efter ett drag på ca 15 cm small det. Och den satt! Jag såg den flera gånger, en fin blänkare som såg ut att vara godkänd. Tyvärr släppte den och det är helt otroligt vilket ordförråd vi fiskare kan ha ibland

          Men jag är glad. Första riktiga fisketuren med flugspöet och tre napp från land. Härligt värre, och det blir nog en tur till på påsklovet (då man kan ta lite välförtjänt komp).

          Skitfiske på er!

          Kommentera


          • #6
            Vart en två timmars gäddtur idag. En gädda upp på ca 6,5kg! Det verkar om om dom står och trycket utmed botten i sjön gädda var full med typ iglar!
            http://www.reverbnation.com/burnout28

            Kommentera


            • #7
              Tjena!
              Idag 31/3 var det dags för gäddfiske.
              Väderleks rapporten sa snö, 10m/s nordan. Kändes som dåliga förutsättningar, men ack så fel vi hade!
              Landade ca 15 gäddor, 8st över 5kg.
              Nedan följer bilder, gäddorna vägde 4kg 4,5kg 5,2kg 5,7kg 5,7kg 6,2 kg 6,7 kg 7kg 7kg och 7,5 kg samt ett par snipor!
              Kan vara samma gäddor på bilderna, var svåra att hålla isär, imorn är det nya tag efter en riktig gris.

              Bilder hittar ni på, Bjornsfisketrosa.blogspot.com
              sigpic
              www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

              Kommentera


              • #8
                Fiskade i edsviken idag från kl 12-17. Inte en enda fisk. Falkberget, bergendalbryggan,sollentuna-vallen-sidan-vassen, grynnan etc. Dött som vanligt. Mycket blåst och kallt vatten!

                Kommentera


                • #9
                  Magelungen - Farsta Strand

                  Tanken va att komma ut tidigt igår morse innan blåsten hann ta fart, men lyckades komma loss från familjen först vid 13-snåret. Kraftiga vindar kombinerat med en allt för liten båt gjorde att jag fick söka mig till sydliga vikar i lä. Hade inga större förhoppningar på att få några större mängder fisk, så tog tillfället i akt att testa lite drag införskaffade under vintern.

                  Väl tillbaka vid bryggan så lyckades jag med konststycket att fastna med förtöjningslinan under beteshinken. Hann bara vända mig om för att se drag för 2k sjunka fridfullt sjunka mot botten. Sucks to be me. Nä bara att låna dykargrejer och ta sig ett inte alls för inspirerande dopp i det blå.
                  #OneFly
                  http://vimeo.com/onefly
                  http://facebook.com/oneflytorulethemall

                  Kommentera


                  • #10
                    Vilket jävla öde!
                    Tänkte faktiskt tanken o dyka i, igår när vi fastnade med ankaret. I vårt fall löste det sig, och jag kom fram till att jag hade skurit linan snarare än att bada.
                    Men e det drag för 2k skulle jag nog också hämta lite dykargrejjer. Kul att du delade med dig iaf!

                    Ursprungligen postat av mcuz Visa inlägg
                    Magelungen - Farsta Strand

                    Tanken va att komma ut tidigt igår morse innan blåsten hann ta fart, men lyckades komma loss från familjen först vid 13-snåret. Kraftiga vindar kombinerat med en allt för liten båt gjorde att jag fick söka mig till sydliga vikar i lä. Hade inga större förhoppningar på att få några större mängder fisk, så tog tillfället i akt att testa lite drag införskaffade under vintern.

                    Väl tillbaka vid bryggan så lyckades jag med konststycket att fastna med förtöjningslinan under beteshinken. Hann bara vända mig om för att se drag för 2k sjunka fridfullt sjunka mot botten. Sucks to be me. Nä bara att låna dykargrejer och ta sig ett inte alls för inspirerande dopp i det blå.
                    http://thepikefather.wordpress.com/

                    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    171 svar
                    39 417 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Hepper2
                    av Hepper2
                     
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
                    23 svar
                    5 536 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                    7 svar
                    944 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
                    1 svar
                    487 visningar
                    7 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                    48 svar
                    3 289 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Arbetar...
                    X