Eftersnack efter fisketurerna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eftersnack efter fisketurerna

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Igår skulle båten servas på Astons båtar i Bergshamra (Norrtälje) , kanon bra bra firma rekommenderas varmt .
    Båten servades på förmiddagen efter det åkte jag ut med 2 vänner , har inte vart där på några år men det har alltid levererats fisk i Bergshamra .
    Har hört att det har blivit riktigt dåligt men kunde inte föreställa mig att det skulle vara så här dåligt , 2 snipor i båten på 4h & 3 gubbar .
    Vi var ute i Bergshamraviken igår, tre man i fem timmar och inte ett pet. (nu hör det väl till saken att jag var den som fiskade mest och de andra sysslade mest med fika). Däremot så var det en väldans massa båtar ute, låg båtar med spön i varje vik och längs varje vasskant. Enligt svärfar har fisketrycket ökat väldigt mkt där.

    Kommentera


    • #72
      Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
      Vi var ute i Bergshamraviken igår, tre man i fem timmar och inte ett pet. (nu hör det väl till saken att jag var den som fiskade mest och de andra sysslade mest med fika). Däremot så var det en väldans massa båtar ute, låg båtar med spön i varje vik och längs varje vasskant. Enligt svärfar har fisketrycket ökat väldigt mkt där.

      Hej Bengt;
      Bergshamraviken där kunde man gå torrskodd över viken på Gäddryggarna utan att bli det minsta blöt om fötterna ända tills "Billiga Berra" tog med Lasse och sina andra Gäddfiskekompisar dit....

      Nothing is forever!

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand

      Ps. Din namne Erik Luthman i Kumla brukar handla OFF SHORE releaser och OR-12 spöparavaner samt Swim Whizz wobbler hos www.trumman.com. Ds.

      Kommentera


      • #73
        Hej!

        Har varit ute i helgen och jagat gäddor på grunt vatten. Resultatet blev en topfisk på precis över 10kg och 116cm. Vi hittade gäddorna extremt grunt ståendes i lä då vinden var lite väl extrem. Kul fiske med mycket hugg som dessutom periodvis var riktigt spektakulära, gäddorna flög upp ur vattnet, missade hugg men högg igen.

        Vi fick runt 40 gäddor i helgen flertalet 5kg, två 6or och som nämnts ovan en 10a. En toppenhelg helt enkelt!

        Skitfiske!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

        Kommentera


        • #74
          Kul! 40, vilken helg! Bra att du beskrev var gäddorna stod i vattnet, sånt kan man då försöka applicera på egna vatten. Törs du skriva om det var en t ex mindre/mellanstor grund/djup insjö i Mälardalen eller t ex "Mälaren"? Jag är absolut inte ute efter stället ditt utan de klimatmässiga omständigheterna.

          Kommentera


          • #75
            Hej!

            Inga problem, det va "havsfiske", det gällde att fiska varje millimeter framför allt i anslutning till stenar rev osv.

            Skitfiske!
            Senast ändrad av Grävlingen; 2017-11-14, 12:30.
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

            Kommentera


            • #76
              Var ute och provade på att pimpla abborre idag en sväng. Fiskeabstinensen har varit svår länge nu, men det har varit dåligt med is härnere i söder.
              Nu har det varit kallt lite förra veckan, men de senaste dagarnas plusgrader gjorde att jag var rädd att det kanske skulle ha förstört isen redan.
              Men jag och min far bestämde oss för att åtminstone prova, så vi körde till en liten sjö och hittade där rätt så bra is, 8-10cm skulle jag tippa på.
              Då vi var helt gröna på det där med abborrpimpling hade vi inte så mycket koll på var och hur man ska fiska, men det gick rätt bra ändå! Fem stycken slutade totalen på för mig, och tre för farsan. Rätt små (vilket var i linje med vad jag hört gällande den här sjön), mätte den största till 19cm (c&r på allt!) men riktigt kul att få FISKA lite igen, och sol och +3 är rätt skönt isväder!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
              171 svar
              39 418 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Hepper2
              av Hepper2
               
              Startad av BERRA BOCK, 2022-03-09, 13:58
              23 svar
              5 536 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
              7 svar
              944 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Startad av Fiskefuralles, 2023-02-04, 18:19
              1 svar
              487 visningar
              7 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
              48 svar
              3 289 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg anteman
              av anteman
               
              Arbetar...
              X