Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Fast så brukar det väl ofta vara ändå - trots att det finns flera båtar? För mig är just sardinpackandet det stora minuset med turbåtsfiske, som ju annars är trevligt på många sätt.
-
Tycker det är bra med fler båtar under sommarmånaderna,ingen fiskare kan tycka om när man står packade som sardiner över hela båten...Tror det är bra att det finns två och tre båtar
Lämna en kommentar:
-
Jag tycker de är hjälpsamma på båda båtarna. Kanske på lite olika sätt. Tror det är bra att det finns två och tre båtar som skapar konkurrans. Det gör att alla måste vara "serviceminded" eller så tar de en annan båt nästa gång.Ursprungligen postat av Supermallan Visa inläggVet inte vem som är Andreas, men jag var ute med Pelle med gamla jobbet för ett par veckor sedan och då var deck hand en ung kille i typ 20-års åldern, som du är inne på. Han var hjälpsam och bra!
Det har jag!
Kan säga att jag bara stod och gapade. Jag försökte minnas allt han gjorde men det gick så snabbt att jag nu har blandat ihop det trots att han fileéade massor av torskar framför mina ögon. Han tog torsken med magen utåt (typ mellan knäna (han stod upp) och satte ett snitt. Tog ut inälvorna och sen åkte nog huvudet av (här minns jag inte riktigt). Sen bara skar han lite och fläkte av fileérna. Han skar inte och joxade. Han bara slet av dem. Rafs lät det, sen låg två fileér där. Helt sjukt! Jag var helt såld! Det snackades om kurser... men jag vet inte hur man får reda på om det blir några.
Ang Pelle. Jag gillar Stefan. Han är ju grymt speciell. Jag gillar det genuina.Det snackas mycket samma hit och dit men han är fin och kommer alltid ihåg en.
Ulf har jag ingen direkt relation till, men jag gillade Tumlaren och jag gillar Amigo. Jag tänjer gränserna när det gäller underhandskast, det blir mer och mer tveksamt ibland. Får jag ingen fisk så blir jag dålig förlorare och skyller på att jag är tjej, svagare och borde få kasta underhand (moget?
). Man blir ju så sjukt trött i armarna, särskilt efter några torskar och dålig kastvinkel.
har varit ute en gång med Pelle och en gång med Amigo senaste månaden, Amigo gav mer fisk men det var helt annat läge. Stefan skötte den hårda vinden grymt bra. Han tog ansvar och sa att nej, säkerheten får gå först (många ggr haha), det uppskattade jag. Trots detta hittade han hyfsat med fisk. Ulf hittade ett gäng riktigt fina torskar när vi var ute med honom men vilket evinnerligt tutande och körande det var. Hann inte fiska kändes det som, samtidigt ser han ju på lodet om det saknas fisk och då vill man ju inte heller stå där och harva. Det är svårt med det där.
Nu till min lilla favorit: killen som startat den nya båten, den lilla båten. Han jobbade ju på Tumlaren innan. Honom gillade jag! han tog sig tid för mig och min son när vi inte fattade att man inte kunde pilka torsk jämt. Han förklarade att vi måste kasta och jigga in, osv osv. Det kändes VERKLIGEN som att han brydde sig. Jag kommer att åka med hans båt någon gång, synd att det är så dyrt men det får jag ta.
Lämna en kommentar:
-
"Mannen som talar med sälar".Ursprungligen postat av Supermallan Visa inläggHehe, sälen är riktigt fin, måste jag säga. Har sett den två gånger nu. Intalar mig att det är samma individ, men det vet man ju egentligen inte. Sist pratade jag lite med den, "det gick bra, tack för att du fanns här osv" haha, lite rädd blev man ju att ngn hörde och trodde man var galen..
Lämna en kommentar:
-
Jag var ute en runda med honom idag, helt ok både killen som har båten och båten, tycker den stora fördelen med en mindre båt är att man slipper allt trassel med linor och sådant, men visst gungar den mer, inget jag skulle åka med i över 5 M/Skillen som startat den nya båten, den lilla båten.
Blev 8 godkända varav 2 åkte tillbaka 3 i 3kg klassen sparade jag och dom sista 3 fick han som äger båten.
Småtorskarna som åkte i räknade jag inte.
Lämna en kommentar:
-
Et effektivt våben mod hornfisken:-) Owner cirkelkrog str. 1/0... HD falder selv af hvis man ikke laver gør modhug:-)
Lämna en kommentar:
-
Ja, efteråt kändes det snabbt ok. Sälen gjorde sitt till för att hålla undan chocken. Det läskiga var att havets krafter finns där även om vattnet är kristallklart och ganska vindstilla. Man är bara en liten räka i föhållande till moder hav...Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggLåter som att det blev en härlig upplevelse - till slut. Påminner en om att man alltid ska ha respekt för havets krafter.
Lämna en kommentar:
-
Ska ta alla dessa tipsen med mig, inget är värdefullare än livet. Vill dock inte riktigt tänka på hur fet man kommer känna sig dels med vadarbyxor SAMT flytvästUrsprungligen postat av nicolaswickstrom Visa inläggDer findes små effektive redningsveste.
Man må aldrig gå i panik! Læg dig på ryggen og brug kun armene til at svømme rygsvømning med dobbelt armtag. Benene skal kun være opdrift. Bevæger du benene synker de.
En anden ting er dit hoveds position. Når man ligger i vandet på ryggen vil al vægt over vandet presse dig ned. Slap derfor af i hovedet og se på himlen og IKKE ned mod fødderne. Løfter du hovedet over vand så synker kroppen!
Prøv selv en dag i svømmehallen. Lig flat på ryggen, armene ud til siden og se mod loftet. Kig derefter ned på fødderne og du vil mærke din krop synke. Det er sådan man lærer børn at flyde til svømmetræning
. Får man mig på kroken är det som en större sumobrottare
Lämna en kommentar:
-
Hehe, sälen är riktigt fin, måste jag säga. Har sett den två gånger nu. Intalar mig att det är samma individ, men det vet man ju egentligen inte. Sist pratade jag lite med den, "det gick bra, tack för att du fanns här osv" haha, lite rädd blev man ju att ngn hörde och trodde man var galen..Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inläggSå man kan säga du fick "Säl"skap.
Tur det slutade lyckligt. Som du säger. Samma håll tillbaka som man kom från är det bästa. Viktigt känna det vatten man vadar i. Skall inte underskattas man har tunga kläder och vadare på sig.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
612 visningar