Havsöring 2012 Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring 2012 Skåne

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverfisk
    replied
    I med sista kaffet sen ut och fiska. Mindre vind. Kanonväder.

På med lite solskyddfaktor på näsan. Den börjar bli röd som en jordgubb nu.

Lämna en kommentar:

• Silverfisk
    replied
    Ursprungligen postat av nicolaswickstrom Visa inlägg
    Er der nogen der ved om der er fiskeforbud omkring Höllviken,Skanör och Falsterbo??

Jeg har kollat på Länsstyrelsens hemsida. De skriver, at der er fiskeforbud i Foteviken i naturreservatet. Men jeg kan inte se om der er fiskeforbud omkring Höllviken,Skanör och Falsterbo och Kämpinge bukten.

På Eniros sjökort kan man se fredningsområderne omkring å och bäck.

Hoppas i kan svare!?!
    Inget fiskeförbud med mindre du tänker lägga nät.

Jag ser att man har överklagat beslutet om Foteviken som naturreservat. Men tills vidare gäller C föreskrifter där.

http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv...foteviken.aspx

Jag vet de brukade få mycket horngädda på Sydöstra sidan ute på vågbrytaren för många år sen. Där är nog mycket Horngädda även idag. Kastar man in mot badviken.

Se röda strecket nere till höger.

Lämna en kommentar:

• Kinke
    replied
    Aha High Def!

HD... Känns som att det har blivit en förkortning av horngädda... Mycket ska man se innan timmen är slagen

Lämna en kommentar:

• Jens040
    replied
    Hej! Ny medlem här.
    Var ute en runda i morse, provade först Klagshamn, men det var som tidigare sagt hopplöst.
    Drog till piren vid utsikten. Blåsigt som tusan, ingen tur med öringen idag. Däremot 2 klena horngäddor som fick gå tillbaka.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Er der nogen der ved om der er fiskeforbud omkring Höllviken,Skanör och Falsterbo??
    Inga förbud förutom natur-reservatet.

Vill du ha Hd är Malmösidan på Höllviken bäst, (höger vid bron om du kommer från Malmö) andra sidan är ganska skitig och illaluktande.

Även Skanörs hamn kan va trevlig att stå i men där är skitigheten lite mer ett lotteri beroende på vindar/strömmar.

Lämna en kommentar:

• nicolaswickstrom
    replied

Jeg har kollat på Länsstyrelsens hemsida. De skriver, at der er fiskeforbud i Foteviken i naturreservatet. Men jeg kan inte se om der er fiskeforbud omkring Höllviken,Skanör och Falsterbo och Kämpinge bukten.

På Eniros sjökort kan man se fredningsområderne omkring å och bäck.

Hoppas i kan svare!?!

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Horngädde drag = HD om inte mitt teflonminne sviker.

Lämna en kommentar:

• Silverfisk
    replied
    Ursprungligen postat av Kinke Visa inlägg
    Vad står "HD" för???
    High Definition!

Öh, faktiskt ingen aning. Nån annan som vet?

Var ute en stund i morse. Klagshamn var inte fiskbart. Blåste och för mycket tång. Stack till Ön i Limhamn. Insidan där Piren börjar. Fick en mini horngädda och sen var där en liten öring med in efter draget (syntes klart mot kritbotten vid kanten). Så man kunde väl ha stått och harvat ett tag till och fått nån småöring.

Sen började det regna och då kändes det inte som en insats värd att stå kvar.

Fiskade med ett Blåvitt 360 drag UV modell. Intresserade öringen men ändå inte massa horngädda på, så jag får väl prova kasta lite mer med det draget.

Lämna en kommentar:

• Kinke
    replied
    Vad står "HD" för???

Lämna en kommentar:

• Silverfisk
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Havsöringen och Horngäddan är starkt förknippade med varandra från slutet på April och borde kunna diskuteras samtidigt, om det finns mycket Hd trivs inte Öringen även om dom äter samma typ av föda denna tiden på året, när man fiskar Öring kan man ge sig själva f*n på att det går flera 100 Hd på varje Öring

Sedan har du en klar poäng i det där med sektionerna och tävlingen, vet inte vem som bestämmer placeringen men borde va tävlingsledningen, skall du gnälla på sponsorer så gå in på Fiske & Fiskar, när det gäller butiker har dom klart mest att säga till om med tanke på hur många tävlingar och annat dom är inblandade i, men jag tror inte det hjälper.

För tillfället får jag bara Hd ingen Öring men förhoppningsvis vänder det till helgen.

Silverfisk, det är din tråd, du startade den så skriv du, det är vi andra som får akta oss för polisen här
    Tror inte det nytta snacka med de på Fiske & Fisar. De lever på tävlingen och sälja HD drag i mängder. Men jagkan ju hota med sluta handla där eller får tillbaka min avgift 160 kr i från tävlingen i form av fiskeutrustning. Nog om det.

Lite kaffe och sen ut och testa lyckan idag.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
5 svar
609 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman