Nu är jag less ... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu är jag less ...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det kan vara så att de stora är där, men skiter i det som inte triggar dem.....flertalet fiskare har fått föbluffande stora fiskar (större än de nånsin fått i sina vatten) sedan de sommarkvällar kört ytbeten.
    Se så, testa ett bete nu!
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
      Det kan vara så att de stora är där, men skiter i det som inte triggar dem.....flertalet fiskare har fått föbluffande stora fiskar (större än de nånsin fått i sina vatten) sedan de sommarkvällar kört ytbeten.
      Se så, testa ett bete nu!

JAA, jag tex:-) stämmer på pricken som du säger andreas, man kan bli riktigt förvånad ibland! jag blev förvånad ett antal gånger förra sommaren och några gånger denna sommar:-)

Så ut å spooka nu Börje!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
        ...visst bor du vid havet? Finns det inte fin abborre vid Hargshamn med omnejd o fjärder... för att inte tala om gös....
        Finns säkert mycket fin fisk där men jag har ingen båt där nere. Har i alla år nöjt mig med Gisslaren när det gällt gädda och abborre.

Har dock lösa planer på att undersöka om det gömmer sig ål i de gamla pråmvraken vid Järnboden.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

kom precis hem från en fisketur, kan nänma att kompisen som körde med spinnare fick mycket mindre borrar än jag som körde med super spook, 3st på 5hg riktigt fina bitar med stenhårda hugg...

Kommentera

Om det nu är så att det inte finns storabborre i sjön är det väll inte så konstigt att du bara får små?
            Själv får jag de små borrarna på morgonen, och de stora på kvällen, gäller nästan alltid, vet inte varför.

Men om du nu vill rensa småskit så varför inte använda större beten?
            En stor reflex kanske gör susen.

Kommentera

5hg abborrarna är vad jag kallar matabborre.
              Stor abborre väger åtminstone det dubbla i min värld. Får man inte matabborre i Gisslaren nu när bestånden börjar öka i vikt igen är det ett underbetyg på fiskaren.

De stora har däremot alltid varit fåtaliga. Det går många somrar mellan de tillfällen då nätfiskaren får sådana. I det fallet har jag med mina ”små spinnare” och metmask nästan plus på honom åtminstone för de senaste tio åren.

Jag har nu fått tillräckligt med matabborre för att sommaren ska vara räddad så det fisket lämnar jag nu därhän till nästa sommar.

Kommentera

Fiskar du från land är ytbetena ännu bättre, då de kastar sjukt långt!
                Sluta med undanflykterna nu och köp en spook!

Kommentera

Nix! Kommer inte att köpa någon spook eller jerkbete såvida inte jag har tänkt ge bort dem vid lämpligt tillfälle.

Du vet vilket spö jag fiskar med Push-Up. Du konstaterade själv att det inte dög för ytbeten men att rullen kunde godkännas. Jag kommer inte inom överskådlig tid att köpa nytt lättspinnspö heller. Frågan är närmast hur jag alls ska kunna behålla prylarna om det jag befarar beträffande min ekonomi slår in, nu när jag tvingas gå sjukskriven.

Däremot är jag faktiskt sugen på att skaffa en Living Dead Special så fort jag känner att jag har den möjligheten. Jag tror den har en större potensial än att bara användas som ett simpelt ytbete.

Kommentera

Jag ser en öppning i dina tvivel om spöt. Ditt spö är inte för finlirande Spookar mm.
                    Men om du skaffar ett par popper eller en living dead så kommer du kunna fiska med dem bra, speciellt popperna.

Kommentera

btw, så är living dead inget utpräglat ytbete, den fiskas såväl en halvmeter under ytan som i ytan....den går så sjukt att den virrar runta i de översta vattenlagrena!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar