Tänkte att det var lika bra att starta en ny tråd såhär dagen efter premiären. Har själv inte kommit ut ännu men kan ju rapportera om höga vågor och pålandsvind på sydkusten. Någon som varit ute och testat?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring Skåne 2014
Collapse
X
-
har ju blåst på lite fel håll nu i dagarna men kan det bara bli lite mer pålandsvind hade där ju vart kul.
Var såklart ute igår i lomma krokarna men kändes ganska tufft när det blåser hårt rakt söderifrån.
Såg ingen som fick något igår ,( dock hade jag nya krafter idag o jobba bara halvdag så på det igen!.
När jag o polaren kom ut så stog där typ 4 pers, tråkiga va att det började regna en del men va f
man blir bara blöt en gång. O skulle det inte vara regn hade antagligen vadarna pajat eller nått sånt.
Nu till saken, vadade ut och kastade några timmar. Flyttade oss några ggr under tiden.
Märkte idag hur underskattat det kan vara att kasta in mot land när man vadat ut, lyckade ta årets
första på kast snett inåt (liten rackare typ mod 500g men ändå min premiär fisk i år) och polaren
fick en någon kvart senare även denna på kast snett inåt.
hoppas nån kan rapportera in nån jätte från malmö/lomma/barsebäck så man får lite extra
motivation att ge sej ut i det tråkiga vädret.
Kommentera
-
Ska förhoppningsvis ut på söndag (HÖ premiär totalt för en annan). Hoppas inte på för kraftig vind så jag kan klara mig med mitt klass6 spö, inte blivit av att skaffa något större ännu. Annars får det la bli spinnspöt. Snabbfråga eftersom HÖ är nytt för mig. Krävs intermidiet lina eller kan jag fiska på flytlina?
/C
Kommentera
-
Hemma efter några timmars fiske vid Vikhög och Barsebäck. Fina förhållande men ingen fisk. Pratade med flera andra men ingen som hade haft någon kontakt med fisk. Vart håller de hus?
CalleP/
Flera som flugfiskade idag och de flesta kör ju intermedian. Det är ju mest eftersom det går lite vågor, men flytlina och sjunktafs borde fungera hyfsat gissar jag.Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
606 visningar