Ursprungligen postat av Mikael
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring Skåne 2014
Collapse
X
-
Testade mitt första riktade fiske efter HÖ idag, blev ca tre timmar längs med Ön i Malmö, ingen öring men klev på en mindre torsk som trevlig bonusfisk. Frågan är då, låter jag draget gå för nära botten om torsken nappar eller spelar det ingen roll?
Blir väl ett nytt försök i dagarna kanske på något annat ställe.
Skitfiske!
Kommentera
-
Man "riskerar" alltid att få på en torsk när man fiskar i vatten med torsk. Behöver inte betyda något. Det bästa brukar vara att variera inspinningshastigheten(?) för att se vad som gäller för dagen. Kör hårt!
För egen del blir det kanske några timmars fiske på lördagmorgonen innan kylan ev. kommer. Funderar fortfarande på var öringarna ska sättas på prov men det lutar åt östkusten med tanke på hur väderprognosen ser ut.Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
-
Har fått torsk vid turboinvevning när jag va ute o jagade hö och horngädda.
Va för övrigt ute idag ..... jobbigt värre, "stormen" inatt har dragit upp ganska
mycke sjögräs o annat gott som flyter runt, tar välle lite tid innan det lägger sej
igen ,( var nog ute o vadade i regn o blåst i 3-4 timmar innan jag gav upp.
tonnvis med sjögräs över draget i nästan varje kast så flyttade mej till en å
istället. inte mycke bättre där, sjukt högt vattenstånd och helt brunt vatten.
mega fail fiskedag men bättre än jobba iaf ,)
Kommentera
-
Här uppe i Blekinge är det inget ovanligt att man hittar torsk och öring på samma djup. Öringen rör sig i hela vattenmassan, från botten till yta allt varefter maten finns. Så fortsätt du att leta öring vid botten, men variera med beten och hastigheter som fiskar i yt och mellanskikt också.Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inläggTestade mitt första riktade fiske efter HÖ idag, blev ca tre timmar längs med Ön i Malmö, ingen öring men klev på en mindre torsk som trevlig bonusfisk. Frågan är då, låter jag draget gå för nära botten om torsken nappar eller spelar det ingen roll?
Blir väl ett nytt försök i dagarna kanske på något annat ställe.
Skitfiske!
Kommentera
-
Så fick jag spräckt nollan för säsongen! Tre timmars fiske på östkusten resulterade i två fina öringar med den största på ca 60 cm. Kavlugnt ginklart vatten gjorde det svårfiskat men mycket liv i vattnet och flera fiskar som hoppade rejält.Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!
Kommentera
-
Igår var jag 3-4 timmar med en polare vid Lernacken/Öresundsbron utrustade med dom bästa öringdragen/kustwobblers (Vicke, Spöket, The Stagger, Solvpilen, Snaps, Gladsax). Vi fiskade av pisseviken, piren och före/under/efter brofästet noggrant med varierande invevningar....
Ingen lycka... just när vi packade upp och började gå hemmåt längs stranden i den helta lugna kvällen när vi hör något göra oväsen av sig i vattnet, vi tittade dit och jo... där ser man ett par ljusa/silvriga pilar explodera ut och in i vattnet.. nämligen beslutade sig ett par rätt så stora havsöringar att precis bredvid oss fira sin seger genom en uppvisning av akrobatiska inövningar... dom var typ:

Senast ändrad av jiggmaster; 2014-01-16, 08:03.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
606 visningar