Bara vara ensam fiskedag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bara vara ensam fiskedag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är så jäkla tragiskt. Människor är flockdjur och man slutar aldrig förvåna sig på hur folk kan tränga sig på. Det spelar ingen roll om man har båt, ankrar man nånstans så nog kommer det nån annan båt och lägger sig brevid.

En händelse ifrån i våras:

Vi fiskar (spinn) med båt emot en grynna. en man med två ungar (det finns skäl till att jag inte skaffat egna) kommer roende. Han frågar om vi fått nån gös och babblar på en stund.

Sen börjar han ro emot grynnan mitt i vår kastriktning och visar sina ungar med åran var grynnan är genom att banka den emot toppen.

Om detta lockar fisken eller får den att försvinna har jag ingen aning om men man blir ju så trött på alla människor.

vi åkte bara därifrån eftersom man inte har nån förtjänst i att bli upprörd.
    Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola
      Det är så jäkla tragiskt. Människor är flockdjur och man slutar aldrig förvåna sig på hur folk kan tränga sig på. Det spelar ingen roll om man har båt, ankrar man nånstans så nog kommer det nån annan båt och lägger sig brevid.

En händelse ifrån i våras:

Vi fiskar (spinn) med båt emot en grynna. en man med två ungar (det finns skäl till att jag inte skaffat egna) kommer roende. Han frågar om vi fått nån gös och babblar på en stund.

Sen börjar han ro emot grynnan mitt i vår kastriktning och visar sina ungar med åran var grynnan är genom att banka den emot toppen.

Om detta lockar fisken eller får den att försvinna har jag ingen aning om men man blir ju så trött på alla människor.

vi åkte bara därifrån eftersom man inte har nån förtjänst i att bli upprörd.
      Jisses vilken dåre. Snubben måste sakna nåt ämne i hjärnan.. typ hjärnceller eller nåt. Jag hade blivit galen tror jag..
      LaSsE

Kommentera

Precis lika skoj som att bli omcirklad av vattenskotrar 7-8 varv.
        Hänsyn fattas ibland helt.
        Eller nedstännkt vid mete från land av närkörande båt och vatten skidor.

Kommentera

Har råkat ut för det på Kalkatraz också, jag och Krokkofanten fiskade vid en klippvägg och helt plötsligt så dyker det upp en gäng tonåringar som skall hoppa ifrån klippan, vi fick snällt flytta ifrån vårat heta område och ro bort till ett annat hak.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Men säg bara till gorillorna att du har en våldsamt smittsam sjukdom(typ Rabies) och att du inte tror att det är bra för dem att vara i närheten av dig. Säg att du övernattat på klippan några nätter så försvinner de säkert.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av modemgurka
              Jisses vilken dåre. Snubben måste sakna nåt ämne i hjärnan.. typ hjärnceller eller nåt. Jag hade blivit galen tror jag..
              Är det så kan beskriver en Svenssonfiskare?
              sigpic

Kommentera

När man fiskar är det mycket man hatar. Man hatar nästan alla fiskare, badare (om inte av tjejmatrial ) fåglar och andra djur. Ja nästan allt.

Det enda som jag tycker kan vara trevligt är när nån eller några andra fiskare ansluter. Och börjar snacka lite, slänger ut sina meten eller börjar kasta. Stämningen är god. Inget oljud, inget gapande, inget trassel etc etc.

Men oftast brukar det vara idioter med muminspön som får bakslag och ungarna börjar kasta sten i vattnet istället för att fiska..

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                2 svar
                803 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg marryjoy63  
                Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                2 svar
                452 visningar
                3 gillar