Det är så jäkla tragiskt. Människor är flockdjur och man slutar aldrig förvåna sig på hur folk kan tränga sig på. Det spelar ingen roll om man har båt, ankrar man nånstans så nog kommer det nån annan båt och lägger sig brevid.
En händelse ifrån i våras:
Vi fiskar (spinn) med båt emot en grynna. en man med två ungar (det finns skäl till att jag inte skaffat egna) kommer roende. Han frågar om vi fått nån gös och babblar på en stund.
Sen börjar han ro emot grynnan mitt i vår kastriktning och visar sina ungar med åran var grynnan är genom att banka den emot toppen.
Om detta lockar fisken eller får den att försvinna har jag ingen aning om men man blir ju så trött på alla människor.
vi åkte bara därifrån eftersom man inte har nån förtjänst i att bli upprörd.
En händelse ifrån i våras:
Vi fiskar (spinn) med båt emot en grynna. en man med två ungar (det finns skäl till att jag inte skaffat egna) kommer roende. Han frågar om vi fått nån gös och babblar på en stund.
Sen börjar han ro emot grynnan mitt i vår kastriktning och visar sina ungar med åran var grynnan är genom att banka den emot toppen.
Om detta lockar fisken eller får den att försvinna har jag ingen aning om men man blir ju så trött på alla människor.
vi åkte bara därifrån eftersom man inte har nån förtjänst i att bli upprörd.
) fåglar och andra djur. Ja nästan allt.

Kommentera