När jag åkte ner så kunde jag inte drömma om att det skulle bli totalbom - men så är det ibland och skall så vara ( inte för ofta bara ).
Men det som gjorde mig brydd och irriterad var följande :
vid 14 tiden kom jag till Hittarpsrevet. 2 flugfiskare stod på ytan jag brukar börja på , inga problem . Jag gick uppe på land och klev i 150-200 m längre ut. Efter ett tag kommer de vadandes och jag utgick från att de skulle gå i land och
" runda" " mig . Men de fortsätter bara o gå igenom min kastsektor , ganska långt ut men jag kunde inte kasta rakt ut , utan fick börja anpassa längden o riktningen på mina kast.
Blev förvånad och irriterad över denna brist på fiskeetik.
Ok jag kunde börjat tjafsa men man vet aldrig hur folk beter sig , jag va ensam de var två.
Tappade sugen och åkte därifrån. Trist - dålig magkänsla.
Peter b
Men det som gjorde mig brydd och irriterad var följande :
vid 14 tiden kom jag till Hittarpsrevet. 2 flugfiskare stod på ytan jag brukar börja på , inga problem . Jag gick uppe på land och klev i 150-200 m längre ut. Efter ett tag kommer de vadandes och jag utgick från att de skulle gå i land och
" runda" " mig . Men de fortsätter bara o gå igenom min kastsektor , ganska långt ut men jag kunde inte kasta rakt ut , utan fick börja anpassa längden o riktningen på mina kast.
Blev förvånad och irriterad över denna brist på fiskeetik.
Ok jag kunde börjat tjafsa men man vet aldrig hur folk beter sig , jag va ensam de var två.
Tappade sugen och åkte därifrån. Trist - dålig magkänsla.
Peter b
Kan ju ha varit ett missförstånd, tex att du kastar väldigt långt med bombarda och de tänkte att de var utom kasthåll. Jag har själv av oaktsamhet och iver råkat närma mig andra fiskande när jag varit nyfiken på vad andra gör och helt glömt bort att hålla mig inom "kastavstånd". Kan ju vara missförstånd eller så sket de helt enkelt i det. Trist hursomhelst.
Kommentera