Ppremiärturen imorn!
Några fler som ska ut?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drevviken
Collapse
X
-
Magelungen
Lite OffTopic kan jag berätta att jag flyttat min båt till Magelungen. Ska bli spännande att testa Magis denna sommar. Har flyttat mest av nyfikenhetsskäl.
Önskar alla lycka till i Drevviken som ju är en fin sjö. Dock fick jag bara en endaste gös på hela förra sommarsäsongen. Gädda hade jag däremot lätt för att lura upp. De tre största låg på runt 5 kg vardera. Fick ett otal gäddor mellan 3-4,5 kilo. Släppte tillbaks i princip samtliga. På min bästa fisketur fick jag hela 11 gäddor.
Lämna en kommentar:
-
Funnits sutare. Det kokar ju av sutare i Dreviken. Laken däremot är kaputt.
Lämna en kommentar:
-
Det är ju för lätt att få gädda , jag är en nybörjare och har fiskat max 5 gånger där , och alla 5 gånger har jag fått gädda... tex på andra kastet så fick jag en 5 kg gädda , fast jag kroka den inte ordentligt.. jag har hittat ruskigt bra hotspots
som sagt , drevviken borde bli omdöpt till gäddviken.. är ute efter gös och aborre men verkar otroligt svårt , har hört från andra att det funnits lake och sutare... men det tvivlar jag på.... nästa helg är man ledig från jobbet då får man se om man slänger in båten lr om jag fortsätter och står på hotspotsen man har.
Lämna en kommentar:
-
Jag vill oxå åka med, men då måste du montera vindrutetorkarna först!
Lämna en kommentar:
-
Klart !! men vart bor du ? Sen har jag ett gäng som vill följa med
Men e jag solo så e du välkommen !
PMá mig så kanske vi kan lösa de .
Lämna en kommentar:
-
Själv måste jag vänta tills den 11:e maj, då ska båten i.Ursprungligen postat av Martin.S Visa inläggSå då låg båten i å premiärturen ( 2 st ) e gjord
Resulterade i 14 Gäddor på 2 pass tot 8 tim
Storlekarna varaierade mallan 800g - 9,43 kg
Kanonväder å trevligt sällskap .
PS ! 2 största fiskarna togs av polarn !!!! 7,5kg + 9,43kg
Så sitt iinte hemma å sura ut å fiska med er
Martin.S
Martin få jag följa med dig ut innan dess? =)
Lämna en kommentar:
-
var ute idag och fiskade från land i det sköna vädret. var i skrubba trakterna och resultatet blev en 6 kilos på 98 cm
det var även den ändå kontakten under dagen. vattnet var mycket grumligt men ändå gick naturfärgen hem denna gången också, fick den på hemmagjort så det kändes bra, speciellt bra eftersom det var PB
(draget finns i mitt fotoalbum, "killern")
Lämna en kommentar:
-
Hmm, någon som kan hjälpa mig och tipsa om vilken ände av drevviken man ska vara i? Jag fiskar bara från land, men vore ju kul att testa lite i drevviken, har varit där två gånger och fiskat vid orhem, utan något större resultat. Däremot är det lättilgängligt till fots...
Lämna en kommentar:
-
haha... läs mitt inlägg om " lyckad fiske vecka " då kmr alla drevv fiskare bli glada =)
4 gäddor på 4 dagar för en nybörjare ( 1 timmes fiske )
Ursprungligen postat av Martin.S Visa inläggSå då låg båten i å premiärturen ( 2 st ) e gjord
Resulterade i 14 Gäddor på 2 pass tot 8 tim
Storlekarna varaierade mallan 800g - 9,43 kg
Kanonväder å trevligt sällskap .
PS ! 2 största fiskarna togs av polarn !!!! 7,5kg + 9,43kg
Så sitt iinte hemma å sura ut å fiska med er
Martin.S
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
|
2 svar
729 visningar