Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• JiggSimon
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Jigg-Simon;

Drevviken är troligtvis en av Sveriges bästa sjöar när det gäller att fånga riktigt Stora Gäddor - Monstergäddor! När jag bodde i Bollmora på Tyresö innan flytten ut hit till Bålsta fiskade jag många gånger tillsammans med elitsimmaren Alfonso Romo och ibland med Göran Ahnstrand eller Kjell Lagergren. Bästa Gäddplatserna i Drevviken då var i Trångsundssundet och utanför Pers Udde...
    Cisco Kid 600 här ... http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm ... fick vi flera Gäddor över 15 kilos vikt på och min största Gädda i Drevviken vägde 16,8 kilo...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

www.trumman.com
    Kanske ska köpa mig en Cisco kid då för övrigt har det varit segt, tagit 2st 5+ till och några stö fiskar på dom senaste passen.. abborren däremot är riktigt på hugget!

vad menar du med "utanför" pers udde? ligger det någon grynna i närheten?

MVH

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av JiggSimon Visa inlägg
    Idag var det lite större gäddor vakna, hösten närmar sig märker man tog årsbästa idag iaf haha

[ATTACH=CONFIG]71835[/ATTACH]

Skitfiske!
    Hej Jigg-Simon;

Drevviken är troligtvis en av Sveriges bästa sjöar när det gäller att fånga riktigt Stora Gäddor - Monstergäddor! När jag bodde i Bollmora på Tyresö innan flytten ut hit till Bålsta fiskade jag många gånger tillsammans med elitsimmaren Alfonso Romo och ibland med Göran Ahnstrand eller Kjell Lagergren. Bästa Gäddplatserna i Drevviken då var i Trångsundssundet och utanför Pers Udde...
    Cisco Kid 600 här ... http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm ... fick vi flera Gäddor över 15 kilos vikt på och min största Gädda i Drevviken vägde 16,8 kilo...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

Lämna en kommentar:

• jiken
    replied
    Var där för någon vecka sen. Samma sak för mej. Helt dött.

Lämna en kommentar:

• Belton
    replied
    Har fiskat ett par pass senaste veckan men det har verkligen varit helt dött. Fiskar efter gädda. Hörde att det var fler som kört bompass. Har testat att fiskat både djupt och grundare platåer. Inte ett smack. Varit runt på alla möjliga platser och nött.

Vore kul att höra om det är fler som varit ute på senaste och hur det har gått.

Lämna en kommentar:

• JiggSimon
    replied
    Idag var det lite större gäddor vakna, hösten närmar sig märker man tog årsbästa idag iaf haha

Click image for larger version

Name:	10656631_10205162779298692_935537473_n.jpg
Views:	1
Size:	64,3 KB
ID:	1775330

Skitfiske!

Lämna en kommentar:

• Mayto
    replied
    Skall komma ut och fluga lite från flytring, vart ute med polaren ett par ggr i sommar, i Drevan, men mer blir det nu när det förmodligen är lite kallare i vattnet?

Lämna en kommentar:

• JiggSimon
    replied
    Har nu införskaffat en motor till båten så går sjukt snabbare nu att flytta sig mellan alla ställen plus att jag kan åka längre sträckor, ja runt hela drevviken om jag vill det.

Men ingen bil än så det uppskattas om ni vill ta ett pass, kan nu fiska alla dagar i veckan, hur länge som helst på dagarna/kvällarna.

Fått tips om ett hett gös ställe, drogs gös på 3,1kg där igår + 4st kilos borrar, så vill testa det stället.

MVH Simon

Lämna en kommentar:

• mymh
    replied
    Du får ett PM om en stund. Jag är ute själv minst någon gång i veckan, får oftast fisk, men som sagt.. skriver strax.

Lämna en kommentar:

• clisson
    replied
    Gick sådär. Som sagt, var rätt svårt att komma till. Finns ju ändå ett par ställen som ser trevliga ut, men ingen lycka.
    Vill gärna hitta nån som är sugen på att fiska, är så extremt tråkigt art dra ut själv. Så om nån är sugen så säg gärna till. Behöver ju inte vara drevviken utan kan va vad som helst. Gädda, öring eller flugfiske.

Lämna en kommentar:

• mymh
    replied
    Ursprungligen postat av clisson Visa inlägg
    Tänkte nog ge mig på att testa Drevviken för första gången i morgon. Blir från land. Har aldrig varit där och sett hur det ser ut, men det verkar vara norra sidan mellan Orhem och Skrubba holmar som är mest tillgängligt om man kollar google maps. Nån som vet om det stämmer? Har bara sportfiskekortet region mälardalen.
    Hur gick det?

Jag har kört en del i nordöstra hörnet nära Skrubba på kvällstid från land och inte haft något på överhuvudtaget där. Vattnet kokar av småfisk, man ser små stim som flyr från rovfisk men ingenting jag har kört har fungerat. Vobblers av varierande färg och form, inkluderat några ytgående precis i vasskanten (som vanligtvis sällan slår fel). 18g Mörrum och olika Abu-spinnare, Utö och varierande skeddrag.. till och med metat efter mört för att testa levande bete; inte ens mask fungerar. :o

För att vara Drevviken är det väl relativt grunt just runt Skrubba, antar att jag behöver komma ut lite djupare. Svårt att komma till från land bara, ibland mindre strapatser att ta sig genom vegetationen.. när man väl är framme är det svårt att byta plats.

Kanske funkar bättre bortemot holmarna, eller runt Gudö/Vendelsö. Får bli nästa vända. :P

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
2 svar
436 visningar
3 gillar
Senaste inlägg HarpoonMan  
Startad av _pitch, 2026-07-26, 09:46