Drevviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drevviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• clisson
    replied
    Tänkte nog ge mig på att testa Drevviken för första gången i morgon. Blir från land. Har aldrig varit där och sett hur det ser ut, men det verkar vara norra sidan mellan Orhem och Skrubba holmar som är mest tillgängligt om man kollar google maps. Nån som vet om det stämmer? Har bara sportfiskekortet region mälardalen.

Lämna en kommentar:

• JiggSimon
    replied
    Du kan nog alltid hänga på mig. ställen från land är ju svårt då jag själv inte fiskar från land :P

men skicka ett PM så kan jag tipsa om lite ställen från land beroende på vad för fisk du är ute efter..

som sagt PM:a mig så kanske vi kan lösa något nya fiskevänner är alltid kul!

MVH Simon / skitfiske!

Lämna en kommentar:

• Schiznit
    replied
    Ursprungligen postat av JiggSimon Visa inlägg
    Halloj! som sagt jag har båt, ekolod och snittar ett/två fiskepass i veckan ungefär då jag jobbar nu.. oftast blir passen på helgen & det är drevvan som gäller.

På båten har jag bara en elmotor än så länge som jag tar med mig hem och ut varje gång.. därför måste jag ha bil när jag tar mig ner! kan inte konka med allt på bussen.. men tjejen har körkort + bil och det är den vi kör på helgerna om vi ska fiska

var ute igår och fick ca 20 abborrar & 10 gäddor.. dock inget stort men kul fiske

hojta till om du är sugen

MVH
    Jag har nyligen tagit upp fiskeriet igen efter dryga 10 år. Bor i Trångsund och har skaffat sportfiskekortet så jag är ute efter att hitta någon bra "standardsjö" i närheten där jag kan fiska lite då och då. Har inte så många fiskande vänner så det blir inte så ofta som jag önskar och har ingen koll på sjöarna. Har aldrig fiskat i Drevviken utan bara testat Orlången hittills och mellansjön på Värmdö där det är ett eget fiskekort. Vill gärna ha info om var man ska stå från land då jag ej har båt och kanske om man kan följa med någon på en sväng med båt och få lite tips om sjön osv vore kul

Lämna en kommentar:

• JiggSimon
    replied
    Halloj! som sagt jag har båt, ekolod och snittar ett/två fiskepass i veckan ungefär då jag jobbar nu.. oftast blir passen på helgen & det är drevvan som gäller.

På båten har jag bara en elmotor än så länge som jag tar med mig hem och ut varje gång.. därför måste jag ha bil när jag tar mig ner! kan inte konka med allt på bussen.. men tjejen har körkort + bil och det är den vi kör på helgerna om vi ska fiska

var ute igår och fick ca 20 abborrar & 10 gäddor.. dock inget stort men kul fiske

hojta till om du är sugen

MVH
    Senast ändrad av JiggSimon; 2014-05-19, 18:12.

Lämna en kommentar:

• mymh
    replied
    Om någon fiskar i Drevviken ibland och vill ha sällskap, så släng iväg ett PM. Bor i Tyresö, inom promenadavstånd från Skrubba/Gudö-området, dock ingen egen båt.

Lämna en kommentar:

• sebluq
    replied
    Jag har spinnfiskat en del i drevan men inte så mycket förut, ja har mest fiskat i fjällen med flugspöt.
    Men för 1 veckor sedan så tänkte jag prova fiskelyckan med mitt klass 5#6 flugspö i drevan och då fick ja en gädda på en stripande fluga i ytan. Efter de blev man riktigt sugen på att börja fiska mer efter gädda på fluga, så 2 dagar efter åkte man o köpte nytt gäddflugfiske set (visionbigdaddy)
    Dagen efter åkte ja dit (drevan) o första fisken ja fick va en gädda på 7.4kg, fick den på en stor fluga snabbt hemtagen i ytan. Nästa pass som va igår så fick jag en till på samma sätt som vägde 7.7kg. De va riktigt brutala hugg i ytan på båda fiskarna. Så nu e man fast i gäddflugfisket

Lämna en kommentar:

• Thomas.L
    replied
    Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
    Drevviken;

Vettig ramp; "Drakberget" i änden på Hagtornsvägen. På sommaren kan det en finvädersdag vara tre, fyra ekipage i kö här. Resten av året är man i princip själv.

Naturramper; Bakom Stortorpsklinikens västra ände går det att trixa ner en båt efter 10 meter på gångväg. Detta är nog en iläggningsplats/naturramp tänkt för båtklubben som ligger bredvid så jag har ingen aning om det är ok att nyttja hursom.

Nedanför Orhems kolonilottsförening (bredvid kolonilottföreningens båtklubb) finns en liten geggig, brant lucka gömd bakom buskarna. Oklart vems denna yta är. Båtklubben svär sig fri. Har inte heller här fått nåt ok från nåt trovärdigt håll utan kört på o hållit låg profil.

Magelungen;

Vettig ramp; Vid Ågestagården har kanotklubben bra möjligheter till sjösättning. Dock är det en bom längre upp som tillhör Ågestagården. Kräver deckarjobb och lent munläder för att få fatt på kod samt tillstånd att begagna.

Naturramp; Nedanför gamla skidbacken, Farstanäset, väster om militärbron en 150-200 meter, där går det att backa i en båt. Brant o kuperat. Här stör man ju ingen så jag kan inte tänka mig att nån skulle protestera.
    Bra info! Tror jag får ta och åka och kolla läget lite. Kanske slutar med att man får skaffa en plats att ha ev. båten på och traila i den när man ska använda den. Skärgården är ganska lockande också...

Lämna en kommentar:

• JiggSimon
    replied
    Ursprungligen postat av Öhr Visa inlägg
    Skulle vara kul/intressant att få fart på den här tråden igen!
    Kan själv meddela att jag var ute idag med en polare i ca. 5 timmar fick 4 små gäddor första timmen sedan avtog både vinden och fisket tyvärr. Skulle vara trevligt att fiska med någon här ifrån någon gång och dela kunskaper om sjön.

Skitfiske
    //Öhr
    Var ute i fredags! blev en gös på ca 2kg full med rom? den var tjock som en fotboll iaf, hade lite dålig planering så vi fick avbryta fisket

Vore helt klart kul att fiska med fler likasinnade folk i drevan, har båt men bara med elmotor än så länge Fiskat där i snart lite mer än 1 år med min båt men fiskat i drevan flera gånger med polare innan jag skaffade egen båt. Har en del kännedom om drevan, Bara säga till / skicka ett PM om du skulle vilja ta ett pass.

Skitfiske!
    /Simon

Lämna en kommentar:

• KnudorFnugelfufen
    replied
    Drevviken;

Vettig ramp; "Drakberget" i änden på Hagtornsvägen. På sommaren kan det en finvädersdag vara tre, fyra ekipage i kö här. Resten av året är man i princip själv.

Naturramper; Bakom Stortorpsklinikens västra ände går det att trixa ner en båt efter 10 meter på gångväg. Detta är nog en iläggningsplats/naturramp tänkt för båtklubben som ligger bredvid så jag har ingen aning om det är ok att nyttja hursom.

Nedanför Orhems kolonilottsförening (bredvid kolonilottföreningens båtklubb) finns en liten geggig, brant lucka gömd bakom buskarna. Oklart vems denna yta är. Båtklubben svär sig fri. Har inte heller här fått nåt ok från nåt trovärdigt håll utan kört på o hållit låg profil.

Magelungen;

Vettig ramp; Vid Ågestagården har kanotklubben bra möjligheter till sjösättning. Dock är det en bom längre upp som tillhör Ågestagården. Kräver deckarjobb och lent munläder för att få fatt på kod samt tillstånd att begagna.

Naturramp; Nedanför gamla skidbacken, Farstanäset, väster om militärbron en 150-200 meter, där går det att backa i en båt. Brant o kuperat. Här stör man ju ingen så jag kan inte tänka mig att nån skulle protestera.
    Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2014-03-30, 08:12.

Lämna en kommentar:

• Thomas.L
    replied
    Bor i Farsta men fiskar så gott som enbart i Ekoln då jag kommer från uppsala från början. Har funderat på att skaffa en mindre båt att ha här någonstans och drevviken känns mer lockande än magelungen.

Finns det någon bra klubb som är lättåtkomlig där? Hur är stöldrisken? Finns det vettiga ramper?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
2 svar
803 visningar
0 gillar
Senaste inlägg marryjoy63  
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
2 svar
452 visningar
3 gillar