Skulle vara kul/intressant att få fart på den här tråden igen!
Kan själv meddela att jag var ute idag med en polare i ca. 5 timmar fick 4 små gäddor första timmen sedan avtog både vinden och fisket tyvärr. Skulle vara trevligt att fiska med någon här ifrån någon gång och dela kunskaper om sjön.
Skitfiske
//Öhr
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drevviken
Collapse
X
-
Inget nytt från denna härliga sjö?
Har själv kört lite dragrodd efter gädda de sista 3 turerna med 4-8 gäddor per tur med den en topp på 6,2 kg. Någon som fått någon större eller kanske satsat på abborre eller gös med resultat sista tiden?
Är själv ganska sugen på att testa vertikala lite med dött bete/vectraskalle....
Ser mycket intressanta ansamlingar av betesfisk på lodet koncentrerat på vissa områden och funderar på att fiska i anslutning till dessa med jigg alternativt betesfisk..
Vore kul att höra hur det går/gått för er övriga drevan-fiskare sista tiden..
mvh
Lämna en kommentar:
-
Någon annan som fiskat i Drevviken på sistone? Tänker då framförallt på gös.
Jag tror faktiskt detta kan bli ett bra år då jag själv har haft ett med min mått väldigt bra fiske hittills i år med många och även två stora däribland.
Är ganska färsk på vertikaljiggningen men är biten helt klart.
Lämna en kommentar:
-
hej, idag ser det ut att bli bra väder, tänkte om man skulle åka ut en sväng på drevviken idag, vertikaljigga lite =) så om någon ska ut idag och ser en liten vit båt med 4hk snörra och en man på så är det mycket möjligt jag =) fick tag i en djupkarta över dreviken så jag tänkte försöka mig på lite nya ställen och hoppas på resultat.
mvh/micke
2011-10-30
Lämna en kommentar:
-
tjena, jag har båt där (drevviken) är ute ganska ofta även nu på hösttid. ska även ut idag tänkte jag beroende på hur vindarna beter sig, var ute igår 2011-10-24 och vertikalfiska lite, högg massa men tappa på vägen upp och små nafs (tror gösen drev med mig bara) jag fiskar nästan var och varannan dag i dreviken men som sagt har ja samma prob som du, kompisarna vill inte alltid fiska och den är trist att åka ut själv. mvh/micke
Lämna en kommentar:
-
Någon som har båt o ska fiska i drevviken får gärna höra av sig till mig
jag kan ett par bra ställen för gös & gädda där samt stora abborrar på kilot
pröjsar självklart för bensin & fikat om det skulle vara så!
Har ju kompisar med båt där som jag följer med ut ibland men inte alltid dom vill fiska :p så kan vara kul med fler som fiskar i drevan.
Lämna en kommentar:
-
Länna Gårds Fiskeförening är inte dött. Här är numret till klubben. Tel 08-771 52 65. Telefonsvare 500 112 62.
Lämna en kommentar:
-
Kumlavikens nummer kan du få tag på genom att ringa Tyresö kommun.Ursprungligen postat av the_unknown Visa inläggNågon som sitter inne på Länna gårds fiskevårdsförening eller Kumlavikens båtklubbs telefonnummer/mailadresser? Länna gårds hemsida är inte uppdaterad på 7-8 år och det finns inga kontaktuppgifter där förutom epostkonton som lagts ner.
Länna Gårds fiskevårdsförening verkar stendöda som du säger. Gammal hemsida. Kanske beror på att deras fiskekortsområde överlappas av Drevviken-Långsjön + Sportfiskarna. Dvs köper man de två korten så behöver man inget ytterligare fiskekort. Kolla www.drefviken.nu där du kan se fiskeområdena och även djupkartan.
Lämna en kommentar:
-
Det är relativt dött i Drevan enligt mig. Många som nöter på med vertikalfisket efter gös som får en del men i övrigt är det relativt dött.. Jag har dragit en del gäddor men inget stort.
Lämna en kommentar:
-
Har fisket i Drevviken dött ut helt? Ska man tolka denna tråden så har aktiviteten gått ner brutalt, gäller det även fångsterna i Drevan tro? :/
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
|
2 svar
801 visningar