Nu har man flyt, verkar det som. Efter min 14,5 kilos igår bestämde vi (jag, Matte och Rulle) oss för att smida med järnet är varmt och tog en tur idag. Jag fick inte en gädda på 4 timmar och sen helt plötsligt sa det bara PANG och där satt helgens andra "tia". Sköna spögung och en grymt nervpirrande fajt bjöd madamen på. Vågen stannade på 11,6 kg och måttbandet mätte 118 cm. Betet var återigen Buster Jerk fast nu i färgen C131.
Efter avkrokning, vägning och release ville Matte känna på mitt spö och det dröjde inte många kast innan det stod i gungning igen. En välkonditionerad, otroligt stark och pigg gädda på 9,5 kg och 108 cm bjöd på en ännu värre fajt och det var inte förrän efter många rusningar som vi kunde lyfta henne. Betet var också detsamma.
Facit denna helg blir 13 gäddor med 14,5 kg, 11,6 kg, 9,5 kg i topp.
Skitfiske!
Efter avkrokning, vägning och release ville Matte känna på mitt spö och det dröjde inte många kast innan det stod i gungning igen. En välkonditionerad, otroligt stark och pigg gädda på 9,5 kg och 108 cm bjöd på en ännu värre fajt och det var inte förrän efter många rusningar som vi kunde lyfta henne. Betet var också detsamma.
Facit denna helg blir 13 gäddor med 14,5 kg, 11,6 kg, 9,5 kg i topp.
Skitfiske!

Kommentera