Steinsfjorden 08.12.07 med Erik og Michael.....

På lørdag skulle eg och Michael til Steinsfj. for å jerke litt. Spenningen var stor da jeg selv hadde kjøpt inn noen nye beten som skulle testes, hellhound trueglid og hossier og jammen skulle det vise seg at den ene av de i hverfall kunne levere ok fisk på høsten.
Kl 0800 hentet jeg Michael, tar ca 1 time opp til steinsfjorden, så vi regnet med å være klare på vannet litt etter kl 0900. Så tenkt som det ble 0915 la vi på veg utover ca 300 meter fra båtrampa, så man trenger ikke å dra langt. Og det skulle visae seg å bli en flott start på dagen med OK fisk. Og det var Michael som skulle starte ballet. Bete var Phantom en selvlakert sak som ofte gir fisk. Og det tok vel ca 10 minutter fra vi la ut til den hugg.
Fisken så faktisk veldig ok ut og det var masse krefter i den, ikke unormal på denne tiden av året.
Vi fikk den opp i båten og opp i veienettet. Så var det å finne frem vekt og målebånd, noe som ikke alltid ligger der man tror det skal ligge så litt leting ble det
lengden viste seg å være 98 cm
og vekten var på pene 6,5 kg
Så tok det vel 10 minutter så hugg det hos meg på trueglideren og kjente fort at det var en ok fisk.
101cm og 7,6 kg.
C&R på begge.......
var brei over ryggen å var en fisk i flott kondisjon.
Etter dette ble det ekstremt rolig, Michael var borti to fisk og fikk en på rundt 2kg, men det ble mange kast der man ikke kjente noe ting.
kaste kaste kaste...............
Når vi kom inn kom kveldssolen og skapte et flott lys.
Det var vel det, godt at det forsatt er isfritt og man får håpe det holder seg en stund til, ismeite kan man gjøre andre steder.
Så takk for en hyggelig tur Michael.
Så takk for en hyggelig tur Michael.

Kommentera