Ursprungligen postat av Rudan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddrapporter tack!
Collapse
X
-
lördagsfiske.
var ute i lördags, det var stendött hela dan utom en följare. sen mot slutet av dan small det på tre gäddor inom kort tid på kanske 2,5 m djup. men dom kan ha följt med från grundare vatten. den största var på 6 kg. två av gäddorna tog jag på BJ skitmört och en till Andreas på en andree koehorn med orange mage. viken var inte direkt en lekvik den blir snabbt djup och det finns inte så mycket grunda partier. fast två helger innan tog Andreas en 11 kg på på 1 meters djup när vi var ute.
Kommentera
-
!!!!
Inte ska du väl jaga slemraketer nu när havets silver börjar att röra på sig...
Ursprungligen postat av hö nu Visa inlägglör 1/3 fiska ca 7 tim! en gädda på ca 3,5-4 kg trögt som f-n! djup ca 2 m vattentemp 1,8-2,9! gul zalt sjunk långsamt så de nästan stod still. men dom finns där så nu till helgen kommer dom
.................................................. ......................
:popcorn
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggFick du seriöst en gädda var femte minut i nästan en timme, och till och med mer känningar än så?!
Och ordvalet flertalet? Betyder det att du hade du hugg eller landad gädda i varje kast i nästen en timme alltså?
Bra fiske!
i princip hade jag hugg eller landad eller efterföljare i varje kast i ca 30 minuter.
första 20 minuterna hade jag bara en efterföljare.
det vara inte för 2 fiskare, dom fiskarna var bara jag.
den som var med mig fiskar inte med jerk. han nollade.
kan även nämnas att det är en privatägd sjö som inte fiskas mer än några få gånger per år.
var ute idag igen men unifär samma resultat. mindre storlek på dom idag dock. hade ett riktigt grymt hugg. fiskade lite fler timmar bara men ändå hände allt på 30-60 minuter. utöver det var de stendött resten av tiden.---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
-
Tjena !
Jag o 2 st fiskepolare var ute i nästan 10 h o jerkade Gädda i Blekinge. Vi fick 2 st på sena eftermiddagen, med ngn tappad och några som simmade efter. Vi såg 2 st ganska stora som bara låg på bottnen när vi kom med båten så drog de. Det fanns ingen växtlighet eller ngt skydd, bara en massa dy. Är inte det lite konstigt ?
Många teorier är även vattenståndet, i Blekinge så ligger det nästan 40 cm över normalt vattenstånd. Kan ju vara det som påverkar. För jag tror inte att leken har börjat ännu.
Eller vad tror ni andra som fiskar i Blekinge
Vi tog de på mellan 0,5 till 1 m djup.
Skitfiske nästa tur
Kommentera
-
Var ute ca 40 min idag innan det vart mörkt, hade ett slack hugg efter 10 min o när ja fick spänd lina igen virvlade den till i ytan o drog sin kos (ca 3-4 kg) efter det inte ett dugg.
Och så var det ännu en tappad på bb
får nog fixa fler ringar till krokarna eller nåt.
I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
8 kg och 108 cm på en blå/vit BJ i Lagan 10/3. Fick även en 5,6 kg. Kompisen drog 3 st på vikt mellan 3,6 och 5 kg. Den tredje killen i båten tappade 3 st. Dom körde med jigg. Jag fick mina precis vid båten med BJ. Djupaste stället var på 4.5 meter o sen gick det upp till ca 1,5 m.
Kommentera
-
i år ska +10 upp! missa förra året pgr av jakten på silvretUrsprungligen postat av JohanPiers Visa inlägg!!!!
Inte ska du väl jaga slemraketer nu när havets silver börjar att röra på sig...
men de blir tid till hö oxå! v 17 gottland + att de blir några turer i dina hemtrakter! sen måste jag börja lära mig vattnen runt mina trakter! hmmm blir en bra vår:
ps: vart är bilderna:-)Senast ändrad av hö nu; 2008-03-11, 10:40.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
446 visningar