Som sagt. Finns där namn på bojarna? Om inte, plocka upp dem! Finns där hål för att ålen ska komma ut längst bak i näten (som det är lag på)? Om inte, plocka upp dem. Finns där inte någon gubbe i närheten? Plocka upp dem! Finns där någon gubbe med skjutvapen i närheten? Skit i det...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ryssjor överallt i pukavik!
Collapse
X
-
Jävligt lätt att säga att man ska skära sönder skiten och "skita" i att gubben eventuellt kan komma.
När man väl står där och drar i nätet, och gubbjeveln kommer ut med bössan är man inte så speciellt tuff...
Jag har själv råkat ut för det, dvs plockat upp nät samt fiskat på "ägarens" vatten ute i skärgården..
Dock skulle jag vilja skära sönder skiten bara, men kanske inte är lika smart som att ta det via den "långa vägen" dvs anmäla..anm'la..och anmäla igen...
Hoppas gubben får sig en tankeställare nästa gång han möter folk som vill debattera med han.
Kommentera
-
Kunskap är makt i detta fallet.
Bli inte ertappad med byxorna nere.
( Laxen, ålen och havsöringarna är bättre verktyg att slå med än ex.vis gäddor )
"Fiske i havet
Tillåtna redskap för fritidsfiskare
Den som fiskar med rörliga redskap i vatten där fisket är fritt för var och en får endast använda nät, långrev, ryssja, bur, handredskap och håv.
Vid fiske med nät, långrev, ryssjor och burar får sammanlagt högst sex redskap användas samtidigt. En långrev får vara försedd med högst 100 krokar. Nätens sammanlagda längd får inte överstiga 180 meter.
Vid fiske i Östersjön skall ryssjor, om nätmaskorna i fiskhuset understiger 60 millimeter, vara försedda med två cirkulära flyktöppningar med en minsta diameter om 60 millimeter, placerade på vardera sida om fiskhuset."
Hämtat från Länsstyrelsens hemsida
Senast ändrad av Scaner; 2008-04-03, 11:37.
Kommentera
-
haha .. är det inte ganska långsökt att gubben skulle komma med skjutvapen??
situationen kan va ganska svår, men det enda man kan göra är nog att ta saken i egna händer, det är få myndigheter som tar detta på allvar tror jag, det är antagligen det som är problemet..
Bara jävlas med gubbajävelen tills han tröttnar och inser att det han bedriver är fel, risken finns att han byter vatten men då lär man ju få reda på det igen, och då...4-5 båtar kör dit, ta en bensindriven isborr och montera två macheteknivar på sen e det klarrt!, fast risken finns att det blir fisksoppa iställetPissar hästen när han vill?
I'm the
Kommentera
-
Jag har under dagen varit i kontakt med den lokala pressen som lovade att följa upp.
Chris
Kommentera
-
Det olagliga är tömningen av ryssjan samt uppmaningen till skadegörelse!Ursprungligen postat av Brink Visa inläggMin kollega ringde precis och berätta att det ligger ryssjor (ca 40st) och nät (ca 10st) överallt i pukavik i blekinge på 1 meters djup runt holmarna.
Skulle man fiska i vikarna fick man kasta i mellan dom....
Han han tömma en ryssja på 4-5 gäddor innan gubben kom och körde iväg dom.
Vi har ringt kust bevakningen men dom har inte "resurser" till att göra nått.....
Så om nån finns i närhetet av puka och fiskar så blir vi inte ledsna om fällorna blir förstörda.........
Nått måste göras!
ps. gubben han skryta med att den största han tog i fjol vägde över 16kg.....
Kommentera
-
Håller inte med om att kustbevakningen är ett skämt. I Vaxholm där jag bor patrullerar de till och med lekvikarna med jämna mellanrum för att leta efter nät och andra fasta redskap.Ursprungligen postat av gäddfeskern Visa inläggDokumentera !!! Sen kan man gå vidare
Kustbevakningen ÄR ETT SKÄMT ! De som satsar på hårdare bevakning etc. gör inte ett piss. Fy faan va pinsamt.
Låter otroligt att kustbevakningen inte kan skicka någon. Kan ju förstås vara olika prio i olika regioner, men de borde kunna skicka någon förr eller senare.
Jag föreslår att ni pratar med dem igen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
599 visningar