Det är bara stt slita upp skiten.. vad åk ut när dert är mörkt och ta upp allt och tänd eld på skiten...!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ryssjor överallt i pukavik!
Collapse
X
-
ringde precis en smått irriterad och lite hotfull kille till mej och fråga ut mej en massa.
efter några frågor om vart jag bruka fiska och vart jag va i osv så kom det fram att han hade fått en massa fiske nät förstörda i helgen.
enligt honom så va hans grejer så klart lagliga då dom låg på privat vatten osv osv och vi skulle inte oroa oss för det fanns fisk till alla. och om vi ville fiska där skulle vi kasta mellan hans nät.
han sa att han visste vart några killar från malmö hade sina båtar vilket jag tolka som om att båtarna kunde ligga risigt på det.(antagligen för att han tror att jag är från malmö...)
om dom är lagliga eller ej låter jag nu vara osagt? men det verkar lite sjukt om det skulle va det.
jag tycker ändå det är skit kast att lägga så jävla mycket nätt och ryssjor i lek vikarna och är inte särskilt ledsen för att hans grejer är borta.
Kommentera
-
Enligt honom lagliga
Tidningen har under dagen varit i kontakt med mig och dom har talat med personen i fråga.
Tydligen har han rätt att lägga sina nät på dessa platser men det är fortfarande oetiskt att göra på detta sätt.
Enligt mannen i fråga var det bättre att fiska upp gäddorna under lek antagligen för att vikten är större.
Om kustbevakningen sänt en patrull omedelbart så hade ev olägenheter kunnat undvikas med olika personer som möjligtvis kan komma i luven på varandra.
Chris
Kommentera
-
Anders!Ursprungligen postat av Brink Visa inläggMin kollega ringde precis och berätta att det ligger ryssjor (ca 40st) och nät (ca 10st) överallt i pukavik i blekinge på 1 meters djup runt holmarna.
Skulle man fiska i vikarna fick man kasta i mellan dom....
Han han tömma en ryssja på 4-5 gäddor innan gubben kom och körde iväg dom.
Vi har ringt kust bevakningen men dom har inte "resurser" till att göra nått.....
Så om nån finns i närhetet av puka och fiskar så blir vi inte ledsna om fällorna blir förstörda.........
Nått måste göras!
ps. gubben han skryta med att den största han tog i fjol vägde över 16kg.....
Tycker du ska fråga Rikard på Sportfiskegiganten varför han blandade in dig i detta?
Om han tömmer en ryssja innan han blir bortjagad av ägaren, anser jag det upp till honom att göra rätt för sig själv. Att uppmana till brott är juridiskt åtalbart.
MVH Scanner
Kommentera
-
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det kan vara Privat vatten när det handlar om havet.
Ok om egen lite pöl hemma vid tomten, men detta borde vara ett skämt.
Har han betalat för denna vik då eller ?
Då kanske man skulle köpa en vik för att senare ta betalt för att fiskare är där o fiskar.
How Bizzare
Kommentera
-
Först och främst vill jag bara säga att jag tycker att det är fel att fiska på lekfisk.
Mannen ifråga kan faktiskt ha betalt för fisket....
I området finns nämnligen ett antal fasta laxfisken som arrenderas av några fiskare (eller vad de nu är). redskapen består av 30-50 m långa nät från botten till ytan som ligger ut från öarna (om jag inte missminner mig skall det finnas 14 st). Här fångas årligen mycket lax av fin kaliber (har personligen sett laxar från dessa fisken på över 30 kg i början av 1990-talet).
Jag tror att vi som sportfiskare når längre den långa vägen, istället för att bli sedda som några ligister som förstör hederliga fiskares redskap
.
Åter igen vill jag berömma Chris för hans engagemang och agerande i frågan.++++++++++BRA
Tight lines!
//Andreas
Ursprungligen postat av fantasten Visa inläggJag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det kan vara Privat vatten när det handlar om havet.
Då kanske man skulle köpa en vik för att senare ta betalt för att fiskare är där o fiskar.
How Bizzare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fantasten Visa inläggJag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det kan vara Privat vatten när det handlar om havet.
How Bizzare
Finns en liten vik i närheten som t.o.m. tar betalt av sportfiskare för att fiska!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
604 visningar