Har det alltid funnits mal i rusken?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i sjön Rusken - otroligt!
Collapse
X
-
Tintin svaret finns på www.kurresfiskeshop.se under smått o gott fiskevatten skrolla ner till rusken så hittar du numret till Walter där köper du fiskekort och hyr båt, han gillar även att snacka om vad det finns och inte finns i sjön.
Trodde alla här i trakterna kände till det.
Skitfiske som fan
Kommentera
-
seriöst.. jag tror inte det är en mal .. crotalus81 fick mig tänka till ... personen ovan som skrivt att han fångat malen är inte så gammal skulle jag tro och har inte erfarenhet av hur fiskar ser ut än. Visar han bild kanske vi hjälpa honom och berätta just vad det är för fisk och ge ut ett konkret svar.sigpic
Kommentera
-
Tackar Hulan.
Jo visst finns väl chansen att få en Lake men det beror nog på hur han fiskade. Om det var mete eller trolling, nog väldigt liten chans att få en Lake på trolling eller?
Ja jag såg en liten Mal på några kilo på Fiskeriverkets sötvattenslabb i Sthlm när jag var där på besök, vore ju underbart att få se en i det fria också. Underbara fiskar det där.
Kommentera
-
Visst finns det mal i Rusken, snacka med gamlingarna runt sjön så får ni det bekräftat.
Vore kul om det funnits bild på fångsten.
Kommentera
-
det är folk som säger det ja och det är inte omöjligt men har aldrig fått något bildbevis lr hört någon som fått det innan.Får känslan av att det är som när man går och frågar gamlingar om fiske i vilken sjö som helst och då dras det en och annan fiskehistoria.Frågar man en gamling om hur det är med gäddan i sjön så kommer det ju alltid att jo där finns riktiga krokodiler.När gamlingarna var grabbar så fanns det ju tex ål i vart och varannat vattendrag men idag vet vi ju hur det är med den fiskarten.Ibland finns det ål och då är det ofta skosnören till ålar lr så finns det få och stora lr inga kvar.Men visst det är väl bara att gå in och följa provfiskeresultate och kolla med men lake och mal är lika och det är inte ens säkert att gubbarna vet skillnaden.Jag är inte 100% men när någon säger att de fått en mal i annat än de få kända vatten vi har i sverige med mal i så bör man ta det med en rejäl nypa salt
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|