Fiske i sjön Rusken - otroligt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i sjön Rusken - otroligt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den är otroligt lik laken men har flera skäggtömmar så på det kan man se att det är en Mal och inte Lake.

Har tyvärr inga bildbevis och jag förstår att det är svårt att tro på det jag skriver. Kolla gärna runt på internet och sök gärna på Mal i Rusken på någon sökmotor.

Kommentera

Karaktärsfisken i sjön är gös. Men nya rapporter talar om helt osannolika hugg av något som fortfarande inte är identifierat. Utländska fiskeexperter har helt sonika bestämt sig för att där finns mal. Något annat kan inte förklara de fullständigt omutliga huggen och drillningen som hittills endast resulterat i uträtade krokar!
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Mal är tillräckligt ovanligt här i Sverige att man inte vågar lita på någons ord.
        Njaa...

Kommentera

tycker den där hemska yrkesfiskaren i sjön borde få mal med då.Men ingen ide det spekuleras mer här utan ta en bild nästa gång du får en mal där och överbevisa oss

Kommentera

jag har båt i sjön lyen, inloppet i lyen kommer från rusken och min kusin som är mycket kunnig inom fiske och fiskar har sett små malar när han badade för nått år sen så det borde ju rimligtvis finnas mal i rusken också.

Kommentera

Ursprungligen postat av arminbeslici Visa inlägg
              Jag menar, ser man inte skillnaden på en lake och en mal så är det något fel. Då ska man inte fiska heller.
              Nix, jag håller med dig helt och de kommentarerna du fått säger ju en hel del om mentaliteten här...

Du kommer inte bli trodd med mindre än att:

1) Du har bildbevis och helst dokumenterat dåliga datakunskaper (bilden kan ju vara fejkad, räkna i alla fall med att få höra det)

2) Tre av varandra oberoende vittnen. Dessa bör inte vara släkt med vare sig varandra eller dig själv allt för att undvika "jäv". Bifoga gärna släktträd för varje person.

3) Verifiering av fackkunnig som biolog, limnolog. I nödfall kan det räcka med person som har nödvändig kännedom inom området som exempelvis fiskhandlare men du bör komma ihåg regeln "ingen vet bättre än fiskesnackare"

Helst ska alla dessa tre kriterier uppfyllas. Då kanske du blir trodd.

Så, nu har jag vart cynisk så det räcker för en vecka.

Kommentera

För min del handlar det inte om att misstro någon för att jag är en sån människa.

Men när det handlar om Mal i svenska vatten så är det en annan sak.
                Det finns 3, möjligtvis 4, vatten i Sverige som bevisligen huserar Mal.
                Det pratas till höger och vänster om fångster av Mal i andra vatten hela tiden och varje gång det påstås så finns inga bildbevis och inget sätt att styrka deras påstående.

Jag skulle gärna vilja tro att det finns Mal i Rusken, och vad jag kunnat luska fram så sägs det att det planterats in Mal där för länge sedan av munkarna och det har siktats Mal i vattendrag runt sjön.

Så visst finns det en del som pekar på att det KAN finnas men än så länge finns inga bevis och då kan man inte säga att det FINNS.

Jag nöjer mig med möjligheten att det kan finnas dock. Vill fiska Gös där ofta nu framöver och kanske även några nattpass i sommar med bottenmete. Själv har jag alltid med mig min mobiltelefon så jag kan ta bra foton på mina fångster.

Kommentera

För dig finns det i alla fall inga. Men, för någon annan kan det ju vara sant. Och dessa två situationer kan existera samtidigt.

Men, imorgon klockan 20:00 på SVT 1 så kommer "mitt i naturen" att handla om just malar. kan bli ett kul program.

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
                    För dig finns det i alla fall inga. Men, för någon annan kan det ju vara sant. Och dessa två situationer kan existera samtidigt.

Men, imorgon klockan 20:00 på SVT 1 så kommer "mitt i naturen" att handla om just malar. kan bli ett kul program.
                    Du såg programmet va? Finns på SVT Play också. Du tror kanske inte att det var Lake dem fiskade, som många andra här verkar tro?

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
                      Nix, jag håller med dig helt och de kommentarerna du fått säger ju en hel del om mentaliteten här...

Du kommer inte bli trodd med mindre än att:

1) Du har bildbevis och helst dokumenterat dåliga datakunskaper (bilden kan ju vara fejkad, räkna i alla fall med att få höra det)

2) Tre av varandra oberoende vittnen. Dessa bör inte vara släkt med vare sig varandra eller dig själv allt för att undvika "jäv". Bifoga gärna släktträd för varje person.

3) Verifiering av fackkunnig som biolog, limnolog. I nödfall kan det räcka med person som har nödvändig kännedom inom området som exempelvis fiskhandlare men du bör komma ihåg regeln "ingen vet bättre än fiskesnackare"

Helst ska alla dessa tre kriterier uppfyllas. Då kanske du blir trodd.

Så, nu har jag vart cynisk så det räcker för en vecka.
                      Härlig kommentar, hahaha!

Roligt att se olika personers antagande om fiskares ålder och kunskaper utan någon som helst grund för sina påstående och då även oemotsagda. Men om någon får en fisk så gäller det som du skriver utan pardon.
                      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                      6 svar
                      2 224 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      174 svar
                      40 235 visningar