jaha... ännu ett bompass, varken gädda eller HÖ. Vattentemperaturen var mellan 0,5-1,1 grader... får nog vänta lite till innan det hugger skulle jag tro.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfiske i 0,5 gradigt vatten
Collapse
X
-
Om det är gädda du ska fiska i så kallt vatten tycker jag ett ett mjukisbete typ bulldawg eller en stor relax jigg är riktigt bra. Fiska vid botten riktigt sakta och med lite ryck här och var samt långa spinnstopp. Tail-beten är riktigt bra nu oxå! Funkar det inte så är ett stort spinnerbait ruggigt effektivt. Tänk på att inte alltid måste gå så himla sakta.
Lycka till!Instagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zil Visa inläggVilken metod skulle ni tippa på är bäst för både HÖ och gädda just nu? Hugger HÖ på jigg t.ex.?How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fröjdan Visa inläggVars fiskar du nånstans? Är det i skägården?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Zil Visa inläggVilken metod skulle ni tippa på är bäst för både HÖ och gädda just nu? Hugger HÖ på jigg t.ex.?
Kommentera
-
Jag fick ju min livs snyggaste gädda nu i helgen här nere i Karlshamn. För att bidra med lite statistik och så tänkte jag nämna förutsättningarna:
Gråmulet men skapligt ljummet och skönt ute, svag sydlig vind, fiske på vindsidan i en grund vik med sand, sten och tång. Angränsade till mycket djupare vatten. Fiskade med Buster Jerk shallow runner och testade verkligen det där med äckligt långa spinnstopp. Och se där det funkadeMin hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggJag fick ju min livs snyggaste gädda nu i helgen här nere i Karlshamn. För att bidra med lite statistik och så tänkte jag nämna förutsättningarna:
Gråmulet men skapligt ljummet och skönt ute, svag sydlig vind, fiske på vindsidan i en grund vik med sand, sten och tång. Angränsade till mycket djupare vatten. Fiskade med Buster Jerk shallow runner och testade verkligen det där med äckligt långa spinnstopp. Och se där det funkade
Kommentera
-
Var ute idag i Nynäshamn och jerkade. Resulterade i en gädda på 1 kg, en tappade med liknande vikt, samt en efter följare som hade lite storlek, chansning på 5 kg. Fick bara se den vända men den såg kraftig ut
Jag stog mest kring små vikar med bra växtlighet kring, sträckor där solen stekt längst värkar heta. Ska testa Gålö och Dalarö imorgon efter jobbet om solen tittar fram
Skit fiskeWhy does every thing come with a hook?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar
2 219 visningar
0 gillar
|