Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gösrapporter mälaren
Collapse
X
-
Här är en gösrapport från förra veckan: http://blog.teamtrogdor.se/2009/08/a...a-1-vecka.html
Fisket var runt Strängnäs samt upp nord-väst mot Västerås. Har fortfarande inte hittat storgösen dock. Har inte heller testat att trolla på kvällarna/nätterna på senare tid.
Fick lite gädda häromdagen och Jerkspöt står och dammar hemma i hallen, hade "glömt" hur kul det är. Så nu blir det en liten paus från Gös och borre till förmån för lite sommargädda framåt kvällarna.

Webb - www.teamtrogdor.se
Blogg - blog.teamtrogdor.se
Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor
Kommentera
-
Fin rapport! Precis inspirationen jag behövde inför morgondagens efter-jobbet tur.Ursprungligen postat av Leafo Visa inläggHär är en gösrapport från förra veckan: http://blog.teamtrogdor.se/2009/08/a...a-1-vecka.html
Fisket var runt Strängnäs samt upp nord-väst mot Västerås. Har fortfarande inte hittat storgösen dock. Har inte heller testat att trolla på kvällarna/nätterna på senare tid.
Fick lite gädda häromdagen och Jerkspöt står och dammar hemma i hallen, hade "glömt" hur kul det är. Så nu blir det en liten paus från Gös och borre till förmån för lite sommargädda framåt kvällarna.
PeaceNär drar vi?
Kommentera
-
Hej!
jag fiskar mest verticalt med jigg. nu på fredag blir det nog en heldag på sjön med fireball också. på grundet har jag fått abborre strax under kilot. haft kontakt med stora gäddor, vi har även haft känning på större gösar misstänmker jag =)
vi kanske får veta på fredag =)
Kommentera
-
Igår lossnade det. 7 gösar upp och ett antal tappade och många napp. Vi körde med Nors och fireballs på 10 meters djup ett par 100 meter från en liten grynna. Hittade två hotspots som gav nästan alla påslag. Fisk mellan ett och halvannat kilo.
För mig var det ett väldigt oväntat ställe de nappade på, har inte letat sådär på platten tidigare men det kanske kan vara nåt att fortsätta med
Har jobbat stenhårt tidigare på det där grundet bredvid men bara en gös upp på säkert 15 försök. Dock en ansenlig mängd gäddor och aborrar, men som sagt bredvid på platten verkar va lösningen.
Det var osannolikt försiktiga napp, ett litet lyft och ett monster-mothugg så satt de där, minsta lilla tvekan gav tappad fisk.När drar vi?
Kommentera
-
grattis!
skönt att det lossnade för dig. nästa pass så kommer jag också köra på fireball tror jag, det beror på om jag orkar och hinner fixa betesfisk innan =)
skitfiske på er
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
604 visningar