Öresjö i Borås... Men ärligt talat! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öresjö i Borås... Men ärligt talat!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öresjö i Borås... Men ärligt talat!

Har nu fiskat typ 2 månader ca 3-4 ggr i veckan och fått 4gäddor och 2 abborrar! måste va typ något rekord i INTE NAPP!!! Har prova allt!! Bor i Fristad och Trollar efter min båt , Kastar osv... är det så satans dåligt fiske i Öresjö? Någon annan som bor i fristad eller som fiskar i denna sjö som kan komma med tips??

Ursprungligen postat av DaManne Visa inlägg
    Har nu fiskat typ 2 månader ca 3-4 ggr i veckan och fått 4gäddor och 2 abborrar! måste va typ något rekord i INTE NAPP!!! Har prova allt!! Bor i Fristad och Trollar efter min båt , Kastar osv... är det så satans dåligt fiske i Öresjö? Någon annan som bor i fristad eller som fiskar i denna sjö som kan komma med tips??
    Hej,

Jag bor i Fristad och fiskar aldrig i Öresjö just av anledningen ovan. Det knepiga är att på Vintern är den grymt poppis att pimpla i.

Hade jag varit dig hade jag lagt båten i Ärtingen istället. Betydligt bättre.

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
      Hej,

Jag bor i Fristad och fiskar aldrig i Öresjö just av anledningen ovan. Det knepiga är att på Vintern är den grymt poppis att pimpla i.

Hade jag varit dig hade jag lagt båten i Ärtingen istället. Betydligt bättre.
      ok. Har ju båtplats och 2 min till öresjö, känns fel och inte ha båten där... men går det att fiska vid Ärtingen utan båt? tar ju typ 5min dit för mig med bil.

Kommentera

ok. Har ju båtplats och 2 min till öresjö, känns fel och inte ha båten där... men går det att fiska vid Ärtingen utan båt? tar ju typ 5min dit för mig med bil.
        Näe. Båt är ett måste. Som sagt fisket i Ärtingen sägs vara extremt bra just nu, mycket stora abborrar samt gädda runt 6-7kg. Ingen gös dock. Jag letar båt att köpa och slänga i där.

Kommentera

ok. Har ju båtplats och 2 min till öresjö, känns fel och inte ha båten där....
          Du kan ju fortsätta fiska där om du vill.... eller orka åka 5 mins till nästa sjö
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
            Du kan ju fortsätta fiska där om du vill.... eller orka åka 5 mins till nästa sjö
            Inget fel på orken... Men att traila båt för en fiske tur i en sjö 5 min bort känns så där.... men vi får väl se har hört att Ärtingen ska va bra av andra.

(finns det nån som har koll på var man i såfall kan slänga i båten i Ärtingen?)
            Senast ändrad av DaManne; 2009-08-22, 14:48.

Kommentera

Inget fel på orken... Men att traila båt för en fiske tur i en sjö 5 min bort känns så där.... men vi får väl se har hört att Ärtingen ska va bra av andra.

(finns det nån som har koll på var man i såfall kan slänga i båten i Ärtingen?)
              På trailer borde du kunna lägga in den vid badplatsen. Annars kolla med Ludvig eller någon annan på Wollmars, de vet.

Kommentera

Har hört rykten om att det nyligen fångats gös med nät i Öresjö, någon som kan bekräfta.
                Har själv inte fiskat i Öresjö på säkert 10 år och på den tiden gav det heller inte särskilt mycket mer än en del abborre.

Kommentera

Fiskar en hel del i öresjö, året runt, finns en hel del stor abborre men kan vara luriga att hitta, gädda samma problem, har väl fått ett par runt 5kg men de stora är grymt svåra att hitta.. men de måste ju finnas där, våran båt lägg i ärtingen till våren. inget snack..
                  sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

jag har oxå fiskat i öresjö i många år..
                    den är svår fiskad men visst finns det fisk. har mest fiskat efter abborre..14st över kilot har det blivit , 1500g vägde den störste alla på mete och på samma ställe=) vet även folk som har fått abborrar på 1700-1800g
                    hade jag haft tid så hade jag trollat ute på frivattnet efter storgädda, finns mycket siklöja i sjön.. har sett stora bågar där ute på djupet

Mvh Jögge

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 186 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman

Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                    174 svar
                    40 185 visningar