Finns det något bra ställe att stå från land och fiska i Öresjö?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Öresjö i Borås... Men ärligt talat!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av v_skogh Visa inläggHar hört rykten om att det nyligen fångats gös med nät i Öresjö, någon som kan bekräfta.
Har själv inte fiskat i Öresjö på säkert 10 år och på den tiden gav det heller inte särskilt mycket mer än en del abborre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av v_skogh Visa inläggHar hört rykten om att det nyligen fångats gös med nät i Öresjö, någon som kan bekräfta.
Har själv inte fiskat i Öresjö på säkert 10 år och på den tiden gav det heller inte särskilt mycket mer än en del abborre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kimmy95 Visa inläggfick en liten gös vid myninngen på båtenmete så det är inte omöjligt
Kommentera
-
Har fiskat i sjön i stort sett under hela mitt liv och ja, Öresjö är väldigt svår. Dock tror jag precis som Jögge.A skrev ovan att det är ute på frivattnet som man kan få de stora gäddorna.
Det som är bra är att siklöjestimmen där ute ofta uppehåller sig på samma fläckar och är enkla att lokalisera.
Wobbler med kraftig gång i blått eller grått brukar funka och är att rekomendera.
Någon som fått öring i sjön? Ska enligt trovärdiga rykten finnas en liten stam.
Kommentera
-
Fiskar mycket i Ärtingen och hade hellre valt att lägga i båten där. öresjö har inte gett mig något att skryta med i alla fall. Men Ärtingen leverar gång på gång.
Jögge, du får ta med mig till öresjö och visa dom där fiskarna. Har vart med dig en gång där och då var det ett bompass.Sluta snacka, ut o fiska..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mcben Visa inläggFiskar mycket i Ärtingen och hade hellre valt att lägga i båten där. öresjö har inte gett mig något att skryta med i alla fall. Men Ärtingen leverar gång på gång.
Jögge, du får ta med mig till öresjö och visa dom där fiskarna. Har vart med dig en gång där och då var det ett bompass.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar
2 200 visningar
0 gillar
|