Ursprungligen postat av O´Green
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Västerås, Mälaren "skitviken"
Collapse
X
-
nej vi kom aldrig ut idag.... har en gravid fru i 8e månaden som mår lite dåligtjust nu, så jag håller nära hem ett tag ............
-
Varmvattnet kommer ifrån reningsverket och det ska väl inte vara något fel på det vattnet (kan man hoppas). Anledningen till att det heter just skitviken beror mer på att det låg en del industrier där tidigare och de släppte ut en föroreningar. Nu har de muddrat och draggat upp tunnor etc så själva vattenmiljön ska ha blivit bättre.Ursprungligen postat av _MVF_ Visa inläggdet va väl en industri, nu ska det byggas om till badhus om jag fattat det hela rätt.. vet inte om det kommer ut nå varmvatten där längre.. har jag fel västeråsfolket?
Vet de var tvugna att sanera muddringsmassorna till och med. Först vill kommun bara fylla igen och glömma allt men det gick de bet på.Perra Karlsson
Team Fishfire
Kommentera
-
nej reningsverken nu för tiden e grymma så det e nog ingen fara. hehe ja det kan jag ju tänka mig att dom ville..Ursprungligen postat av perrak Visa inläggVarmvattnet kommer ifrån reningsverket och det ska väl inte vara något fel på det vattnet (kan man hoppas). Anledningen till att det heter just skitviken beror mer på att det låg en del industrier där tidigare och de släppte ut en föroreningar. Nu har de muddrat och draggat upp tunnor etc så själva vattenmiljön ska ha blivit bättre.
Vet de var tvugna att sanera muddringsmassorna till och med. Först vill kommun bara fylla igen och glömma allt men det gick de bet på.
har dom föresten fått upp dom där miljonärslägenheterna nere vid hamnen ännu??[FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]
[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Toni D Visa inläggWallberg + marijo:
Tack, då fixar jag nog betesfisken till vinterfisket därifrån.
Det blir en bit att åka dock...
ehh det är bara 4 mil ju
Kommentera
-
Nu köper jag fullt ut att den kallas för skitviken... Vilket skitfiske.. fullt med löja och småfisk, men det var de enda också.. Sen är vattnet fullt med olja och annan skit.. en riktig skitvik med andra ord....[FONT="Century Gothic"]En annan del av mälaren[/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wallberg Visa inläggNu köper jag fullt ut att den kallas för skitviken... Vilket skitfiske.. fullt med löja och småfisk, men det var de enda också.. Sen är vattnet fullt med olja och annan skit.. en riktig skitvik med andra ord....
hehehe det är ju underbart... kontigt att du inte fick nåt... har aldrig varit där utan att ha fåt i alla fall nån gädda.... tom asp har vi fått där
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
606 visningar