Pelles Fiskerapporter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pelles Fiskerapporter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

110714
    Idag var det städning i garaget, efter det så gick jag en stund till dammen i stadens utkant. Det blåste kraftigt och himlen full av mörka moln. Det blev en bra avkoppling och som bonus blev det lite aborre.

Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

110715
      Var ner till båten för att greja lite men tyvärr så var det så mycket turister som ställde dumma frågor att jag åkte hem. Det finns en typ av seriösa turister som är här för upplevelsen dom är helt okej, sedan har vi dom som gillar att vara översittare och tror vi som bor här är deras tjänare och utan dom överlever vi inte, det var den senare vidriga typen som jag träffade idag. Istället blev det lite jobb i garaget som avslutades med lite fiske, som idag kunde gått illa då jag nästan trampade på en huggorm. Men allt gick bra och lite aborre blev det.

Filmklipp http://www.gylta.se/film11071501.htm

Kommentera

110716
        Idag skulle jag och Gustav ut med båt och fiskat tyvärr beslöt vi att avstå pga av vädret vindarna låg fel. Efter att jag pratat med Gustav ringde Freddan och ville ut, synd vi inte skulle ut med båt för han hade hunnit med och hade säkert uppskattat en båttur. Nu tog vi istället och letade upp lite platser han kan halta fram till så vi kan fiska. Kan ju sägas att gyltan vi hade tänkt få uteblev men det blev en del torsk att ta hem. Däremot kunde vi njuta ett tag av massor med olika båtar som passerade vår fiskeplats. Lite fika att inta ute gör också att dagen blev lyckad fast fisken uteblev. Lite av det vi fick syns på filmen och bilden.

Filmklipp http://www.gylta.se/film11071601.htm

Kommentera

110720
          Denna dag blev inte mycket när det gäller fisk. Tre personer fyra olika fiskeplatser 6 timmars fiske och endast 8 små fiskar. Men det var riktigt fint väder och jag fick besöka natursköna platser jag inte varit på innan. Vi får se vad nästa tur ger.

Filmklipp: http://www.gylta.se/film11072001.htm

Kommentera

110721
            Tyvärr hade jag tider att passa under dagen så det blev inget båtfiske vilket var synd då vädret var mycket bra. så jag började med lite fiske i ramsvik men åkte från både kamera och mobil så det blir inga bilder därifrån. Det roliga var att Ramsvik bjöd på tre berggyltor mellan 750-900gr men det var det enda stora sedan blev det små torskar, 3 små blågyltor alla honor har ännu i år inte fått en hane. En liten grässnultra kom också upp. Sedan fick jag åka och uträtta lite ärenden och efter det åkte jag till Tröten i drygt två timmar där blev det sju små aborrar, och ett besök av en familj svanar, föräldrarna var lite ilskna varje gång jag rörde mig då fräste dom åt mig, men när dom ätit det dom skulle kunde jag fiska vidare

Filmklipp: http://www.gylta.se/film11072101.htm

Kommentera

110723
              Hade bestämt mig för att få en sutare igen så jag mäskade dagen innan samt dagen jag fiskade. I väntan på kvällen då dom lär nappa bättre fiskade jag efter lite aborre samt givetvis lite mete i det mäskade området. Fiskade mellan klockan 14-23 tyvärr blev det ingen sutare men det fanns aktivitet som visade att dom var där, men min krok ville dom inte veta av. Men sitter man lugnt så får man uppleva mycket av naturen fick besök av en familj ejder och en familj svan dessa kom ända fram till mina fötter. En liten bit ifrån mig visade sig en mink. Den tråkiga sidan är alla hundägare som inte har kontroll på sina hundar men ändå låter dom vara lösa, detta fast många djur har ungar nu och ungarna lätt kan råka illa ut. En lös hund som ej ägaren hade pli på råkade däremot själv riktigt illa ut. Hunden gav sig på en svanfamilj vilket resulterade i att den fick storstryk och höll på att bli dränkt. Men nu har den säkert lärt sig något om inte annat är den svanmärkt. Och ägaren använder kanske koppel. Man borde vara mer rädd om den fina miljö vi har här i staden. Vädret var riktigt varierande sol sedan åska lugt sedan kraftig blåst god varation hela tiden.
              Filmklipp http://www.gylta.se/film11072301.htm

Kommentera

110729
                Detta blev en underbar fiskedag på alla sätt. Vädret var perfekt och både jag och Freddan var laddade för en dags fiske. På fiskeplatsen säger Freddan att han skulle dra en berggylta på 1000gr och strax efter drar han en på jämt 1000gr detta innebar ju också att det var hans personbästa. strax efter drar han en på 700gr samt en liten vacker paddtorsk. Jag har fått nöja mig med fisk upp till 500gr men plötsligt så blev det stopp i ett mothugg, fisken kämpade inte mycket men den var tung att dra mot ytan, jag funderade vad det kunde vara men blev inte klokare för det. När fisken når ytan så får jag se det största huvud jag sett på en rötsimpa, vid invägning så visade vågen 600gr och längden var 34cm vilket gjorde att den kan anmälas till storfiskeregistret.Det blev en del fisk till mest berggylta och blågylta men inget av storlek. Men vi båda var nöjda när vi åkte hem senare på kvällen.

Kommentera

110811
                  Idag var det en stressig dag, först flytta båten till nya båtplatsen bra plats på flytbrygga helt skyddad. Sedan uträtta massa ärenden på stan och därefter köra skräp till soptippen. Men jag hade en ny fiskerulle på bordet hemma som måste testas. Så jag fick skynda på så då hann jag fiska en stund, fisket gav några små blågyltor största fångsten en berggylta på 825gr. Men jag fick också en liten skärsnultra på 9cm det blev 19:e arten detta år.

Filmklipp http://www.gylta.se/film11081101.htm

Kommentera

Hej har inte kommit ut och fiskat speciellt mycket det senaste och nu krånglar ryggen så jag kommer inte ens ned i båten. Men jag kommer till bryggorna och där har jag tagit följande film på 8m djup

Kommentera

Hur är det med gyltan nu så här sent på året. Nappar dom bra nu också?
                      Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      811 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      458 visningar
                      3 gillar