Tävling: Novembergäddan 2012 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tävling: Novembergäddan 2012

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
    Jo men då kan jag vika bort 20 cm på min tumstock så är min gädda på 110cm helt plötsligt 130cm . Det är ju en fråga om principer. Reglerna för hur bilderna skall se ut står i första inlägget har jag för mig. Fin fisk är det, är säkert 117 cm så hoppas han har tagit en annan bild... kan iofs gå att bevisa.. men är väl som HR säger inte godkänd bild...
    Det där med övertäckt måttskala visste jag inte om. Men om bergman eller någon annan moderator vill så kan jag skicka in alla bilder jag har på gäddan. F.ö så är det ju i princip omöjligt att vika mattan eller ''modifiera'' den på något annat sett heller. Vi får helt enkelt vänta på besked från någon av mod.

Kommentera

Vill inte leka polis med jag vet att bft-mattan inte alltid stämmer. Några visar rätt många centimeter för mycket. Hoppas dock att du får den godkänd. Riktigt fin fisk.
      www.stampelures.se

Kommentera

SimpZen: Jävligt svårt att vika en avkrokningsmatta!
        Sluta gnäll och ut och ta en större! Men som vanligt med dig så är det mycket snack och lite verkstad..

Därimot kan som sagt mätskalan på dom mattorna vara opålitliga ibland.
        Senast ändrad av frusnahjältar; 2012-11-04, 12:18.

Kommentera

Eftersom jag vekar få skit för att nämna tävlings regler så...

Citat

"- Gäddan skall vara fotograferad så att man TYDLIGT ser gäddans längd på fotot. Måttband, måttklistermärke eller liknande är ett krav och ska vara placerat så nära gäddan som möjligt utan att mätskalan är övertäckt. Ha gärna något extra referensföremål med på bilden för att eliminera fusk. "

End of discussion.

Om Happyfisherman, tagit illa åt mitt exempel, så var det bara för att förtydliga varför det är viktigt att hela mått skalan synes. inte direkt riktat mot dig.
          Senast ändrad av Guest; 2012-11-04, 13:05.

Kommentera

Lycka till alla därute! Jag håller tummarna för ett riktigt kanonfiske för alla inblandade!
            Hehe

Blir nog bara 1-2 turer till på öppet vatten för mig men det känns bra just för tillfället :-)

Kommentera

Jag tycker man kan se storleken på gäddan fint. Tvivlar på att man vikt mattan Men herr Bergman får avgöra. Men tråkig attityd av dig Simpzen. Första fisken som dyker in ska kritiseras direkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
                Jag tycker man kan se storleken på gäddan fint. Tvivlar på att man vikt mattan Men herr Bergman får avgöra. Men tråkig attityd av dig Simpzen. Första fisken som dyker in ska kritiseras direkt.
                Varför är det dålig attityd, skriver tom att det är en fin fisk och att den säkert är 117cm samt att jag hoppas att han har andra bilder som stämmer med tävlings reglerna, om jag formulerat mig illa så ber jag om ursäkt vad kan jag annat göra?

Kommentera

Nu får ni ge er. Jag och SimpZeN har aldrig kritiserat fisken, endast påpekat tävlingen regler. Mycket för att andra i framtiden ska ta korrekta foton. Ingen har sagt nånting fel så det finns ingen anledning att kritisera SimpZeN. All ära till fångstmannen för en riktigt fin fisk och lycka till alla i fortsättningen men tänk på reglerna. End of discussion, släpp det där nu.
                  Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
                    Vill inte leka polis med jag vet att bft-mattan inte alltid stämmer. Några visar rätt många centimeter för mycket. Hoppas dock att du får den godkänd. Riktigt fin fisk.
                    Japp, kan diffa en hel del. Kanske stämmer om den är helt utsträckt på en plan yta, men de
                    får man knappast till i båten.

Kommentera

Det är ett j-vla gnällade i tråden. Ska man mäta så mät ordentligt punkt! Ett måttband får man ner i fickan och kan man vinna fina priser och annat skoj så kan man väl bemöda sig det. På samma sätt som att ha med sig en riktig våg om man ska kunna hoppas på ett verkligt PB.

Så för att visa var skåpet ska var jag själv ute på tur i helgen och testade lite nya område, något som alltid är bra när man måste leverera. Ett gäng snipor blev det och ett större gäng av vad sonen kallar "kanske bara en annan typ av gädda". Den senare blev det en hel del av och dom kämpade också rätt rejält. På samma tur blev det också en "skitstor mört" även mer känd som Id.

Intressant iaf att dom bara tog på Wolfcreek vilket iaf tyder på fingertoppskänsla.

Så eftersom jag kört riktat enbart mot gädda så är det här mitt bidrag. Vill också att man omprövar reglerna och mäter höjd på bidragen.

Den alternativa gädda på bilden vägde 2.4 Kg och mätte 57 cm lång och 18 cm hög.

Click image for larger version

Name:	novembergaddan.jpg
Views:	1
Size:	346,5 KB
ID:	1765010

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18