Blekinge Gäddfestival 2017 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge Gäddfestival 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Blekinge Gäddfestival 2017

    Snart dags igen då...
    Reser ner till Skåne imorgon för att jobba och sedan blir det lite provfiske på fredag för att känna efter var slemgurkorna håller hus inför årets upplaga av Blekinge Gäddfestival.

    I nuläget verkar det iallafall bli hyfsad prognos. Västlig vind 6-7 m/s, som vanligt byigt men inget regn.

    Någon fler som tänker tävla?

  • #2
    Nu har jag fiskat BGF i ett par år. Och i år kände jag att jag var tvungen att lämna lite feedback till organisationen bakom. Gjorde det via Blekinge gäddfestivals facebook sida: https://www.facebook.com/blekingegaddfestival/

    Poängen är att det är dags att BGF blir en lagtävling istället som idag en individuell tävling med vikande deltagarantal.
    Gå gärna in och kommentera på facebook (oavsett vad ni tycker). Ni som inte har FB kan läsa mitt inlägg nedan:

    Har nu fiskat BGF ett par år. Lite feedback:


    TÄVLINGSFORMEN
    Tävlingen är ju en individuell tävling där längsta gäddan vinner. Det gör ju att tävlingen är ganska slumpmässig.Det innebär att vi inte ens bryr oss om att rapportera < 90 cm.

    Dessutom väljer alla som fiskar i team lagtävlingar i första hand. Detta visade sig i år med färre deltagare.

    Mitt förslag är att ni ändrar tävlingsformen så att det blir en lagtävling OCH att man premierar längsta gäddan. En ändring av tävlingsformen kanske skulle innebära ett mer eller mindre krav på båt (åtminstone för lagtävlingen) men ändå så fiskar de flesta båt.

    Ett upplägg skulle kunna vara
    * pris för längsta 5 gäddorna på lördag.
    * pris för längsta 5 gäddorna på söndag.
    * pris för längsta 5 gäddorna lördag + söndag
    * gäddkungen, helgens längsta gädda.

    Detta skulle locka "proffsen" och fabriksteamen.

    Individuella deltagare som inte vill delta i lagtävlingen kan delta i "gäddkungen" (dvs precis som idag).

    Sen finns det ju lite utrymme för förbättring map anmälan.

    Mvh
    Mikael

    Kommentera


    • #3
      Hej!

      Tycker nog att både individuell och lagtävlan har sin charm. Däremot tycker jag man ska köra fem längsta över två dagar oavsett om de är individuell eller lagtävlan. Nu är det precis som du säger alldeles för mycket tur! Annars en mycket trevlig tävling.. Har kommit trea en gång och då var det ännu trevligare
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
      109 svar
      6 180 visningar
      4 gillar
      Senaste inlägg Fiskefuralles  
      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
      38 svar
      3 010 visningar
      5 gillar
      Senaste inlägg Najad
      av Najad
       
      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
      48 svar
      3 095 visningar
      5 gillar
      Senaste inlägg TiSo
      av TiSo
       
      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
      0 svar
      107 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mrfisker  
      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
      10 svar
      726 visningar
      5 gillar
      Senaste inlägg BrainDisorder  
      Arbetar...
      X