Fiskesnacks Gäddfemma 2025 (Kom och fiska gädda med oss!) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2025 (Kom och fiska gädda med oss!)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av efc__ Visa inlägg

Intressant! Vilken teknik och bete använde du dig av?
    Känns nästan som man får skämmas lite för det nuförtiden men använde levande bete, men även dött. Deadbait brukar dock bara bli bättre och bättre ju kallare det blir och ju stelare gäddorna blir. Det är ibland en svår avvägning vad man ska rigga spöna med för ibland är det ju helt döfött att fånga betesfisk under den kallare perioden på året, tycker jag. Orkar inte hålla på med mörtburar och kastnät etc. Jag brukar alltså fånga den levande fisken jag använder på plats, vilket ibland leder till att det blir standby i fisket för att jag helt enkelt inte fångar någon.

Tjatar ju jämt om att det vore kul att folk la upp bilder lite då och då från sina fiskeäventyr, oavsett fångst, men jag ska väl föregå med gott exempel då.
    Liten men fin gädda från gårdagen!

Click image for larger version

Name:	IMG_20250826_113007_resized_20250827_092649384.jpg
Views:	307
Size:	1,06 MB
ID:	2658685
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
    7:e plats i FIskesnacks Gäddfemma 2024

Kommentera

Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

Känns nästan som man får skämmas lite för det nuförtiden men använde levande bete, men även dött. Deadbait brukar dock bara bli bättre och bättre ju kallare det blir och ju stelare gäddorna blir. Det är ibland en svår avvägning vad man ska rigga spöna med för ibland är det ju helt döfött att fånga betesfisk under den kallare perioden på året, tycker jag. Orkar inte hålla på med mörtburar och kastnät etc. Jag brukar alltså fånga den levande fisken jag använder på plats, vilket ibland leder till att det blir standby i fisket för att jag helt enkelt inte fångar någon.

Tjatar ju jämt om att det vore kul att folk la upp bilder lite då och då från sina fiskeäventyr, oavsett fångst, men jag ska väl föregå med gott exempel då.
      Liten men fin gädda från gårdagen!

Click image for larger version

Name:	IMG_20250826_113007_resized_20250827_092649384.jpg
Views:	307
Size:	1,06 MB
ID:	2658685
      Inget att skämmas för! Det viktiga är vad du själv tycker och tänker. Fiskarna äter varandra utan att tänka två gånger, så ser ingen anledning till att oja sig över det. Använder ju själv mask och har ibland fiskat abborre på livebait (småfisk i storleken 1-2 cm).

Men kör du flötmete eller bottenmetar du eller riggar du ett spö med bottenmete och ett med flötmete? Antar att du kör livebait med flöte i.a.f.?

Mina egna bilder ligger främst i metes-tråden, men nu är säsongen mer eller mindre slut för min del då min fru tycker det är för kallt och tråkigt att vara på landet. Hoppas dock få in 2-3 pass till i september om min frus far är sugen, men annars öppnar butiken igen i maj nästa år. =/

Kommentera

Fina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har varit svårt at hitta stora gäddor.

Kommentera

Nu börjar kylan dra in även där jag bor och vi får väl se om det blir ihållande. Var ute för en och en halv vecka sen på ett pass men det var dött. Mycket jobb nu men kanske hinner något deadbaitpass till om inte isen lägger sig rejält.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
          7:e plats i FIskesnacks Gäddfemma 2024

Kommentera

Jo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex gäddor men inget som förbättrar gäddfemman, även om den största va ganska kraftig men längden va bara lite över metern.

Kommentera

Tror inte det blir något mer fiske för mig innan nyår. Just nu ser det ut som om jag hamnar på en 2a plats. Har väl inte hänt så mycket i resultat listan det senaste veckorna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
              3 svar
              415 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg chipprid  
              Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15