FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

    flötestrolling är da shit........
    Ja, kanske det, för konstgjorda beten hugger de inte på just nu i alla fall. Inte i den sjö jag fiskar i.

    Var ute tidigt i morse, vid halv sex, för ett par timmars fiske. Resultatet blev två smågäddor och två pekfingerlånga abborrar. I övrigt inte ett nafs. Tror jag byter sjö ett tag framöver.

    Kommentera


    • #92
      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

      Ja, kanske det, för konstgjorda beten hugger de inte på just nu i alla fall. Inte i den sjö jag fiskar i.

      Var ute tidigt i morse, vid halv sex, för ett par timmars fiske. Resultatet blev två smågäddor och två pekfingerlånga abborrar. I övrigt inte ett nafs. Tror jag byter sjö ett tag framöver.
      Nej det har vart trög i min del av landet med alltså.
      Enstaka halvhjärtade svansnafs osv. på allsköns olika beten och djup.
      Levande beten har även dom funkat sådär.
      Abborrarna som har kommit upp har varit stela och loja med. Ingen sprutt i dom alls.

      Men snart så!
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #93
        Men sommar och högtryck, då ska ju abborrarna trivas sägs det. Fan tro't!

        Hade verkligen hoppats att min självspäkning att gå upp halv fem i morse skulle ge utdelning, men tji fick jag som sagt...

        Kommentera


        • #94
          Jag fiskade i går, tänkte riktat in mig på abborrar i värmen, men det var i princip helt dött. Gäddorna däremot var på hugget.
          Först mot kvällen till när solen började gå ner så blev det lite aktivitet på abborrarna. Inga monster, men två som kvalificerade sig till min blygsamma lista åtminstone!

          Kommentera


          • #95
            Kom ut två timmar innan regnet kom, en 43cm som inte kvalar in. Men alltid roligt med stor borre!

            Kommentera


            • #96
              Bra fart idag på borrarna, lyckades med det flesta betena jag gav mig på! flertalet kiloborrar i en helt vanligt insjö får ju räknas som en helt ok fisketur.
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

              Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

              -Okänd

              Kommentera


              • #97
                Ääääntligen en helt ok fiskedag med lite action då och då, men inga uppgraderingar. Toppade 41cm med ett par tre fiskar och totalt 12-15 st mellan 37-41 cm på ett par timmar. Kul!
                Grunt, djupt och frivatten, ingen röd tråd alls.
                Click image for larger version

Name:	6141DD86-EC3C-4A24-87A1-ED2C9157F798.jpeg
Views:	224
Size:	110,8 KB
ID:	2555371

                Click image for larger version

Name:	6141DD86-EC3C-4A24-87A1-ED2C9157F798.jpeg
Views:	261
Size:	110,8 KB
ID:	2555370
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

                Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                -Okänd

                Kommentera


                • #98
                  Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                  Ääääntligen en helt ok fiskedag med lite action då och då, men inga uppgraderingar. Toppade 41cm med ett par tre fiskar och totalt 12-15 st mellan 37-41 cm på ett par timmar. Kul!
                  Grunt, djupt och frivatten, ingen röd tråd alls.
                  Click image for larger version

Name:	6141DD86-EC3C-4A24-87A1-ED2C9157F798.jpeg
Views:	224
Size:	110,8 KB
ID:	2555371

                  Click image for larger version

Name:	6141DD86-EC3C-4A24-87A1-ED2C9157F798.jpeg
Views:	261
Size:	110,8 KB
ID:	2555370
                  Härligt fiske, grattis!

                  Själv så vilar jag mig i form, har inte hållt i ett spö på över en månad. Värmer upp nästa vecka med lite gäddfiske norröver, sedan är jag redo att försöka klättra upp några placeringar i tävlingen i alla fall :-)

                  Kommentera


                  • #99
                    Äntligen! Jag har fått över 300 abborrar i år, men inte en enda som varit över 25cm, men idag så lyckades jag till sist ta en "stor" på 31 cm och fyra hekto.
                    Vet att det är en dussinfisk för många här, men för mig var det en riktigt kul fångst.
                    Brukar få någon enstaka stor (30+cm) varje år av ren slump, men i år har det varit dåligt med turen.

                    Idag fiskade jag en sjö där jag tidigare år fått ett par av hyfsad storlek (28-29cm) så jag visste att det fanns en chans åtminstone.
                    Försökte länge med att fiska som man "ska" göra när man letar större fisk, dvs. ligga på djupbranter etc. men som tidigare gånger jag försökt det - inte ett napp.
                    Bytte ibland till att gå närmre land och fånga lite tusenbröder bara för att hålla modet uppe.
                    Det som funkat tidigare är att när solen börjar gå ner så kan de lite större dyka upp blandat med småttingarna, och det var just det som hände.
                    Strax efter klockan 20 låg jag och fiskade en näckros-kant och fick småttingar i nästan varje kast, men så fick jag på en bättre fisk som dessvärre släppte. Bytte till ett lite större bete för att se om jag kunde sortera bort de mindre och hitta en av de stora igen - och det lyckades!

                    Nu vill man ju bara kunna hitta de lite större även under andra tider på dagen, men det verkar stört omöjligt.

                    Kommentera


                    • Fränstam spår ljus framtid för abborren i Stockholms skärgård, hoppas han får rätt: https://youtu.be/TJlvmS1CDpY

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 965 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X