Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
    Är det bara jag som fiskar abborre eller :-)

Hur som helst, idag blev det bara en 3 hektos abborre, däremot var gösen riktigt i gasen. Fick 4 st mellan 1 och 2 kilo upp i kajaken och en tappad. Dessutom misstänker jag att jag också missade några i krokningen.

Fattar inte vart borrarna tagit vägen eller varför de inte hugger...
    Jag "försöker" fiska abborre OCH gädda men jag får ju ingenting... Jag skulle bli skitglad över att få trehektos borrar just nu... sitter förvisso i skuggan och försöker återhämta mig efter en lättare förkylning.

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Är det bara jag som fiskar abborre eller :-)

Hur som helst, idag blev det bara en 3 hektos abborre, däremot var gösen riktigt i gasen. Fick 4 st mellan 1 och 2 kilo upp i kajaken och en tappad. Dessutom misstänker jag att jag också missade några i krokningen.

Fattar inte vart borrarna tagit vägen eller varför de inte hugger...

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Förra veckans fisketur var en bomtur de luxe...9 timmars fiske utan ett enda hugg...

Idag blev det bättre. Kom ner till sjön lite tidigare än normalt och möttes av klarblå himmel och en spegelblank sjö. Jag tänkte att det inte var optimalt för fiske och att om jag skulle få någon abborre så skulle det vara senare på förmiddagen när det börjar blåsa lite vind.

Men det blev tvärtom, fick 5 hyggliga borrar första timmen, den största på 35 cm innebär en liten uppgradering.

Sen kom vinden och fisket tvärdog av någon anledning som jag inte fattar, det enda som högg var några mindre gäddor.

Men en härlig försommardag var det, 14 grader vattnet och 16 i luften.

Lämna en kommentar:

• Sdw
    replied
    Jag har fiskat abborre lite då och då, men som vanligt för min del är det bara småttingar, ingen över 25cm än i år.

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Trots periodvis hårda vindar och regnskurar var abborrarna lite piggare än föregående veckor. Fick ett 10-tal sammanlagt, de flesta dock små. Lyckades i alla fall ta upp en på 580 g och 35 cm och en på 31 cm (som jag inte vägde), så nu har jag klättrat upp lite i tabellen. Det gäller ju att passa på när de flesta verkar vara upptagna med gäddfiske :-)
    Senast ändrad av TiSo; 2020-05-15, 19:00.

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Lika trögt idag som förra veckan, hände absolut inget de första timmarna. Men till slut smällde det på en fisk i all fall, trodde först det var en liten gös men det var en abborre på 570 gram.

Årsbästa hurra :-)

Lämna en kommentar:

• Kloddus
    replied
    Kul grej det här! Har nyligen återupptäckt fisket så deltagandet här blir en morot!

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Jahapp, det gick åt skogen idag också. Några pet som jag missade, ett rejält påslag som jag misstänker var gädda eller gös samt en liten borre - det var allt.

Försökte också med dropshot ett tag, men det blåste för mycket.

Men jag fortsätter att kämpa på....

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Provade nästan allt idag: olika jiggar, olika färger, curly tail och paddle tail. Var t o m så desperat att jag körde med Shadow Rap vid några tillfällen trots att jag aldrig någonsin fått något på dem. Fick förstås inget på dem idag heller...

Fiskade grunt i vassvikar, lite djupare utanför vikar och ännu djupare i branter. Fiskade i såväl lä som lovart. Inget hjälpte, den enda abborren som förbarmade sig över mina beten var en liten stackare på modiga 20 centimeter eller så.

Däremot var smågäddorna i farten och gösen var rejält i gasen. De fanns både i branter på 5-6 meters djup och i vassvikarna på 2 meters djup. Och de var inte knussliga vad gäller beten, de högg på allt. Den största gösen, runt 2,5 kilo gissningsvis, högg på en nyinköpt Rippin Rap som jag fiskade som en jigg.

Nästa vecka ska jag prova en annan sjö, får se om jag lyckas uppgradera då...

Lämna en kommentar:

• husbehov
    replied
    Nu är det isfritt här.
    Har en del sjöar jag ska kartlägga. En av dom är känd för bra abborrfiske. Ingen brukar dock fiska där då fisken har varit märkt som otjänlig pga kvicksilver. Senaste tester har dock godkänt den. Sjön ser ut som en crossbana på botten. Grynnor och djuphål som avlöser varandra. Spännande!
    En annan sjö. I FVO pappren. Så är det enda sjön som dom skrivit "varning för stor abborre". Finns en del sjöar här där jag skulle påstå att en abborre på 2 kg inte är omöjligt. Så vad simmar i denna sjö! Läst den texten sen jag har var i tonåren och vi har alltid haft roligt åt den.
    Snart kommer jag med i leken!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Team_08_trassel, 2019-05-19, 15:41
7 svar
382 visningar
0 gillar
Senaste inlägg abe