Fiskesnacks abborrefemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks abborrefemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
    Var ute igår och fiskade med kajaken. Segt, en endaste borre upp och den var långt från uppgradering. Prövade de mesta, det som fick upp den var som vanligt en westin vobbler,buzzbite. Skön dag ändå, ingen vind. Betesfisken sprätte i ytan så jag trodde det skulle kunna bli bra. Jag gör som Tiso, så länge det är öppet vatten kör jag på. Tror jag ska testa balanspirk nästa gång.
    Vilken fin borre. Alldeles svart :-)

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Vilken fin borre. Alldeles svart :-)
      Kolla gäddorna från samma sjö…

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

        Kolla gäddorna från samma sjö…
        Jäkla vilken fin leopardbuk :-)

        Kommentera


        • #84
          Kom ut tidigt idag och fiskade noggrannt igenom alla de ställen där jag fått fisk tidigare i höstas. På alla ställen provade jag minst 3-4 olika beten, men allt som hände var att jag fick en gös och en gädda, båda på dryga kilot, och ett 10-tal miniborrar.

          Fiskade också på ställen där jag aldrig fått något och de var lika döda som som tidigare. Till slut letade jag upp betesfiskstim på djupare vatten, 8-12 meter, och fiskade kring dem, också det utan resultat.

          De större abborrarna är som bortblåsta nu, fångstmässigt liknar det sommarfisket i sjön, dvs helt hopplöst. Betesfisk sprätter i ytan i flera av vikarna och i branter på 3-7 meters djup dyker det upp stora bollar med småfisk på lodet. Men några hungriga abborrar verkar det inte finnas där, eller så är de redan proppmätta av all småfisk så de vill inte hugga...

          Kommentera


          • #85
            Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
            Kom ut tidigt idag och fiskade noggrannt igenom alla de ställen där jag fått fisk tidigare i höstas. På alla ställen provade jag minst 3-4 olika beten, men allt som hände var att jag fick en gös och en gädda, båda på dryga kilot, och ett 10-tal miniborrar.

            Fiskade också på ställen där jag aldrig fått något och de var lika döda som som tidigare. Till slut letade jag upp betesfiskstim på djupare vatten, 8-12 meter, och fiskade kring dem, också det utan resultat.

            De större abborrarna är som bortblåsta nu, fångstmässigt liknar det sommarfisket i sjön, dvs helt hopplöst. Betesfisk sprätter i ytan i flera av vikarna och i branter på 3-7 meters djup dyker det upp stora bollar med småfisk på lodet. Men några hungriga abborrar verkar det inte finnas där, eller så är de redan proppmätta av all småfisk så de vill inte hugga...
            Exakt så var min upplevelse i lördags. Tror helt enkelt de tagit semester…

            Kommentera


            • #86
              Bara för skojs skull så tog jag en tur på Magelungen idag, men där var det ännu dödare än i hemmasjön. Den enda fisk som förbarmade sig över min jigg var en gädda som vägde sin modiga 400 gram eller så...

              Jag hittade inte ens betesfisk på lodet, sjön verkade helt tom på fisk.

              Kommentera


              • #87
                Helt oväntat blev det kallt nog att isen lade sig på en av småsjöarna jag brukar fiska redan nu i december. Pimpel-premiär idag och lyckades faktiskt uppgradera, en 27cm (som är den största abborre jag någonsin tagit i den sjön...) för mig i sista stund förbi mitt 150cm-mål för året och nu landar jag på 153.

                Kommentera


                • #88
                  Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
                  Helt oväntat blev det kallt nog att isen lade sig på en av småsjöarna jag brukar fiska redan nu i december. Pimpel-premiär idag och lyckades faktiskt uppgradera, en 27cm (som är den största abborre jag någonsin tagit i den sjön...) för mig i sista stund förbi mitt 150cm-mål för året och nu landar jag på 153.
                  Härligt! Drömmer om att pimpla upp något stort.

                  Kommentera


                  • #89
                    Spännande att se om det blir några förändringar i placeringarna nu när pimpelfisket satt igång i stora delar av landet. För egen del blir det i alla fall inga uppgraderingar eftersom jag inte isfiskat sedan början på 80-talet och inte har några som helst planer på att återuppta det...

                    Kommentera


                    • #90
                      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                      Spännande att se om det blir några förändringar i placeringarna nu när pimpelfisket satt igång i stora delar av landet. För egen del blir det i alla fall inga uppgraderingar eftersom jag inte isfiskat sedan början på 80-talet och inte har några som helst planer på att återuppta det...
                      Behöver bara 1 cm för att ta en placering. Men att dra en 43:a från isen känns tufft. Har inte pimplat så mycket jag heller sen farsan och jag drog torsk på Baggensfjärden nån gång på 70-talet…

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X